Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Uherské mince » Arpádovské mince

Vykupminci.cz
Numismatika

Arpádovské mince

Moderátoři: Archypov, facctory.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... > »

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Registrován: čen 2011
Příspěvky: 236
Ten drak na reverse prispevku #498 vyzera ako gryf.
Registrovaný uživatel
Registrován: Bře 2010
Příspěvky: 3012
Bydliště: villa Jobluncha
lancearegis napsal
Mimochodom koľko váži ten obolus H 391 a aký má priemer? Môj denár váži 0,57 gramu a má 12mm.


Toto bude chvíľu trvať, mince nemám zvážené a ani ich nemám doma...
Registrovaný uživatel
Registrován: Bře 2011
Příspěvky: 59
Bydliště: Spišská Nová Ves
Ladislav I. Svätý nitriansko-biharské údelné knieža 1074-1077- uhorský kráľ 1077-1095 H-21 váha 0,52g priemer 17mm (averz LADISLAVS REX reverz PANONAN?) teším sa nesmierne!, fotky som mierne skontrastoval,aby ste videli lepšie to puncovanie,inak je to šedé striebro

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Registrován: Bře 2010
Příspěvky: 3012
Bydliště: villa Jobluncha
Pekný denár, dokonca aj sigly okolo "A" tam vidím. Akurát z tej fotky neviem určiť, čí sú po oboch stranách "A" a či je v "A" len 1 alebo 2.
Registrovaný uživatel
Registrován: Bře 2011
Příspěvky: 59
Bydliště: Spišská Nová Ves
spravím ešte lepšejšie foto pri poriadnom dennom svetle a uvidíme
Registrovaný uživatel
Registrován: Bře 2011
Příspěvky: 59
Bydliště: Spišská Nová Ves
Po dlhom skúmaní,fotení a upravovaní fotiek,aby som zistil,ako bolo toto razidlo puncované som sa dopracoval k tomuto výsledku.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Registrován: Bře 2011
Příspěvky: 59
Bydliště: Spišská Nová Ves
Ešte pridám jeden môj postreh týkajúci sa tohto konkrétneho razidla. Domnievam sa totiž,že výrobca razidla pri jeho výrobe urobil chybu v pismene R (REX). Problém z časti vyriešil,ale chybu úplne nezahladil - na posúdenie pridávam fotky - genéza písmena R v slove REX I. zvyslý obdlžnikový punc II. polmesiacový punc- ale nesprávne orientovaný III. polmesiacový punc tentokrát vyrazený správne IV. trojuholníkový punc.

čo vy nato?

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Registrován: Lis 2010
Příspěvky: 118
Při brouzdání po netu jsem našel tenhle, asi ne až tak běžný denárek ( Arpádovce nedělám, takže se možná pletu ) , ale dávám sem link, třeba někoho potěší.

http://www.numismatikacb.cz/numismatikacb/eshop/17-1-Nove-pridane-polozky/0/5/4115-Uhry-Bela-II-1131-1141
Moderátor
Registrován: čen 2007
Příspěvky: 2436
Bydliště: Opičí Hory
Včera jsem řešil jedno dilema. Jestli si koupit víc denárků Václava III., nebo tohohle mazlíka. Doufám, že jsem zvolil dobře. :P Je trošičku nedoraženej, ale to přežiju.

Ondřej III. 1290-1301 obol, Adamovszky 517, 8,24 x 8,76 mm, 0,16 g

Snad jsem udělal dobrý rozhodnutí.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Registrován: čec 2007
Příspěvky: 7720
Bydliště: Curia Reginæ, Bruna
hezka mincicka, i kdyz asi nebyla levna (no Vaclav III. by se taky hodil, ja tusim jeste zadneho ani nemam - ostuda). nemas nejakou pohadku k te ikonografii? co to znamena ci ma znazornovat? ty ryby skoro vypadaji jako jin-jang nebo uroboros a ten rostlinny motiv - snad reva s hrozny? co ta ma symbolizovat? no chlapci, kdo se blyskne tim, ze jenom neshromazduje kolecka, ale i o nich neco vi? ;)

zde jsou nejake podobne motivy:
https://cz.pinterest.com/pin/404268504021541781/
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2016
Příspěvky: 2
Zdravím panove.

Som tu novy a mam jednu mincu asi denár sv. Štefana (asi kopia), vedeli by ste mi o tom povedat viac???

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Registrován: Srp 2010
Příspěvky: 3921
Bydliště: BAnská Štiavnica
v prvom rade je potrebné vložiť obidve strany mince. Potom skúsiť rozlúštiť opis mince. Zadať do uja googla. Nakoniec zistíte, že ja na minci napísané PRAGA, čo so Štefanom I. nemá nič spoločné. Myslím, že je to žetón vyrazený k nejakej akcii.
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2006
Příspěvky: 6546
"denár" vyražený r. 1929 k 1000 letému výročí zavraždění sv. Václava
Registrovaný uživatel
Registrován: Zář 2012
Příspěvky: 308
Bydliště: Valašské království
Nevěděl by někdo nějaký článek či knihu kde by bylo možné dohledat existenci mincovny v Nitře?, jak je uvedeno zde? - http://fpv.uniza.sk/orgpoz/platidla/Denarova%20mena.html
Registrovaný uživatel
Registrován: Bře 2010
Příspěvky: 3012
Bydliště: villa Jobluncha
Najlepšie asi v tejto výbornej publikácii:
http://www.cevnad.sav.sk/aktivita_1_1/Hunka_Jan_-_Mince_Arpadovcov_z_rokov_1000-1301.pdf
Moderátor
Registrován: čen 2007
Příspěvky: 2436
Bydliště: Opičí Hory
Něco možná i tady : Folia Numismatica 2010 č.24/2 str.88
Registrovaný uživatel
Registrován: Bře 2010
Příspěvky: 3012
Bydliště: villa Jobluncha
Pre predstavu nezainteresovaných, jedná sa o tieto dve kniežacie razby Bela I. a Gejzu I. Zaujímavý je opis na Gejzovej minci - DVX MVONAZ (veľkovojvoda, prevzaté z byzantskej ríše, kde strávil mladosť).

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Registrován: Zář 2012
Příspěvky: 308
Bydliště: Valašské království
sigur napsal
Pre predstavu nezainteresovaných, jedná sa o tieto dve kniežacie razby Bela I. a Gejzu I. Zaujímavý je opis na Gejzovej minci - DVX MVONAZ (veľkovojvoda, prevzaté z byzantskej ríše, kde strávil mladosť).

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Mohl bych se ještě zeptat na orientační cenu a dostupnost těchto ražeb?

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Registrován: Bře 2010
Příspěvky: 3012
Bydliště: villa Jobluncha
Sú to vzácnejšie razby, ale nie zasa nejako extra. Na druhú stranu, čakal som pomerne dlho, než sa mi podarilo zohnať ich v takejto kvalite.
Registrovaný uživatel
Registrován: Zář 2012
Příspěvky: 308
Bydliště: Valašské království
Děkuji za informace kolegové ;)
Registrovaný uživatel
Registrován: Bře 2009
Příspěvky: 391
Bydliště: Stredné Slovensko :)
Na Ondreja som v poštovej schránke našiel Ondreja I. :D
Škoda toho stavu, ale neodolal som cene a faktu, že ešte žiadneho Ondreja I. nemám, tak potešíííl :)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Registrován: Zář 2012
Příspěvky: 308
Bydliště: Valašské království
Věděl by někdo, zda byl poměr mezi knížecími ražbami z Nitry a ražbami královskými 1:1 či jiný?, na základě rozdílné ryzosti uvedených ražeb.
Moderátor
Registrován: čen 2007
Příspěvky: 2436
Bydliště: Opičí Hory
Jestli máš doma, mrkni na Folia Numismatica 2010 č.24/2 článek J. Hunky Výroba mincí v Uhorsku za Arpádovcov (1001-1301), súčasné poznámky. Informaci jsem tam nenašel, ale jsou tam další odkazy na literaturu, kde by něco mohlo být.

Dále zkus Slovenskou numizmatiku XIV, kde je článek J. Hunky Mincovníctvo uhorských vojvodov v druhej polovici 11. storočia. Obecně je tam víc článků, které by Tě mohly zajímat.
Moderátor
Registrován: Pro 2009
Příspěvky: 2780
Bydliště: Těšínské knížectví
Tak jsem si udělal předvánoční radost a koupil jsem si tento denár ražený pro Slavonii. Vím, že byly raženy delší dobu. Dal by se určit panovník, za kterého byl ražen? Kupoval jsem ho totiž jako Bélu IV, kolega mi ale tvrdí, že to je Štěpán V.

Díky!

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Registrován: Srp 2010
Příspěvky: 3921
Bydliště: BAnská Štiavnica
tak ak som to dobre pozrel v Adamowskom tak je to Ladislav IV 1272 – 1290

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... > »

Sběratel.com » Uherské mince » Arpádovské mince

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1