a ještě drobnost: to co vidíte vy- je jedna věc- já v prohlížeči mám tenhle obraz ( klikací) z 14.40 zvětšený 400x- takže vidím vlákno i linku na půl obrazovky- tohle není linka štětcem takle vypadá vryp do matrice prottačující barvu na plátno.
A ještě k obrazům.Nejsem odborník na kostely- viděl jsem cca 20 křížových cest- všechny na dřevě.Tam kde kolísá vlkost vzduchu mezi 60 -80 procenty( dech při mších jež se díky teplotě mění ve vlkost a vliv prostředí bez klimatizace) by se asi plátnu moc nedařilo.Zeptejte se restaurátorů jaká je vlhkost v muzeích.Nejsem znalec.A nic nevímo tom, že by obyvatelé vesnic malovali náboženské obrazy na plátna do svých kostelů- ale možné je vše.
barokní obraz
Autor | Příspěvek |
---|---|
#26 28. 2. 2014, 23:32
|
|
Registrovaný uživatel | |
#27 28. 2. 2014, 23:37
|
|
Registrovaný uživatel |
|
#28 28. 2. 2014, 23:51
|
|
Registrovaný uživatel |
Ano, na obrázek v křivkách jsem sem dívala. Hmmm. Nic mi to neříká.
"Jakoukoliv retuš" to ale určitě neodhalí, to si pište. Mimochodem, na to existují mnohem spolehlivější prostředky, než je malý obrázek hozený do křivek. Tady jste do těch křivek převedl drobnou fotografii dost poničeného obrazu a počítačový program není schopen oddělit údaje o malbě od údajů o stavu obrazu, resp. všech jeho složek, např. od pokřiveného plátna. Fakt nevím, co to prokazuje. Spíš nic. Na posouzení obrazu jsou vždy nejlepší (a nezastupitelné) zkušené oči a prohlídka obrazu při různém zvětšení, kombinovaná s průzkumem v UV světle, RTG, případně v IR reflektografii. To, pokud se týká průzkumu nedestruktivního. V grafických editorech si sice s obrázky můžete jakkoliv hrát, ale soudit a radit pouze na základě takových úprav, tak to chce fakt odvahu... hlavně to je pro zájemce o koupi naprosto k ničemu. Ten, pokud bude chtít investovat chytře a uvážlivě, se stejně bude muset obrátit jinam, než na místní slovutnou (anonymní ) společnost... |
#29 1. 3. 2014, 0:14
|
|
Registrovaný uživatel |
šmarjá, tak ještě jednou na dobrou noc: ono je dost jedno, jak si zvětšíte původní obrázek, ony ty původní informace tam zůstávají, ať si to "uměle" zvětšíte, jak chcete. Ale to není podstatné. Důležité je, jaké informace z takové fotky dostanete, nebo jaké si myslíte, že dostáváte.
Ke kostelům- asi o tom fakt moc nevíte, 20 křížových cest (náhodou na dřevě) ostatně není mnoho. K vlhkosti kostela musíte "připočítat" i teplotu a další faktory. Obrazy v kostelích některé trpí, jiné to snášejí poměrně dobře. To právě záleží na těch mnoha faktorech (dech věřících je pouze jedním z nich). Podle toho, co píšete, by měla být většina obrazů v českých kostelech tištěna a domalovávána? Ujišťuji vás, že tomu tak není. |
#30 1. 3. 2014, 12:46
|
|
Registrovaný uživatel |
Ale samozřejmě, většina obrazů v kostelech je malovaných olejem a ošetřená lazurovacím lakem a fermeží, a píšu ještě jednou a jasně, obrazy byly (domalovávané protisky) většinou po farách, neboť byly dlouho jasné a působivé a do kostelů se dávaly většinou věci tzv" hodnotné"- cechy si zplatily obraz u malíře atd- ono se totiž kdysi ani moc nehledělo- jak je obraz udělán, ale co vyjadřuje.Baroktní obrazy jsou hodně malovány v dílnách.Některé na plátno- orginály- na zakázku- ale těch je málo-byly drahé.Hodně- větší polovina deskové- většinou oltářní.On by vám každý restaurátor řekl, co udělá s obrazem teplota okolo 2 stupnu nad nulou a i nepatrným zvýšení vlkosti z dechu - nebot jde o relatívní vlhkost a rosný bod je závislý pouze na teplotě a většina kostelů je otevřená do venkovního prostředé zcela( většina kostelů je v létě otevřena právě díky větrání- ale i malbě na omítce-která je taky po 50 ti létech většinou opravována- pác jde do kopru. Zvětšení ZDE ukazuje to, že jde o strojový tisk( velká dílna byla ve Vroclavi) - naprostá pravidelnost tlaku lisu je patrná v řetízcích po okrajích postav a ostrých hranach, kde přechází barva v jinou - viz ZDE- klikací odkaz.Jinak je mi šumák, co si kdo myslíte- navíc rozlišit tohle je opravdu na delší šetření a z fotky na něco usuzovazt přesně je nesmysl- ikdyž lecos napovídá.
http://img7.rajce.idnes.cz/d0703/9/9202/9202032_8962debbd3e6be4e1bd12419337e3d82/thumb/jpg.11110.jpg?ver=0 |
#31 1. 3. 2014, 12:49
|
|
Registrovaný uživatel | |
#32 1. 3. 2014, 12:57
|
|
Registrovaný uživatel |
A jinak- v Dějinách slezských řemesel jsem našel údaj, že v roce 1867 bylo dílnou jakéhosi Kopela vyroveno 1800 hlubokých tisků obrazů pro kostely a fary do zlacených rámů pro zakázky kostelů Horním Slezsku.
|
#33 1. 3. 2014, 13:08
|
|
Registrovaný uživatel |
ja si nemyslim nic spatneho,znamena to ze se tedy vyrabely neco jako "sakralni
omalovanky",ktere pak zakaznici nekomu zadali domalovat? |
#34 1. 3. 2014, 13:51
|
|
Registrovaný uživatel |
Vaše příspěvky, pane Nawratile, jsou zvláštní směsicí fabulací, omylů a vyčtených údajů. S těmi oltářními obrazy na plátně a na dřevě to máte trochu pomíchané. Nemám ale čas s vámi polemizovat. Nevím, co je vaší profesí, ale věřte mi, že mě nemusíte posílat se na něco ptát restaurátorů, fakt ne...
K dílně, která vyráběla tisky pro kostely (fary, chcete-li) v roce 1867 nemám co říct. Je to klíďo možné, ale nemá to nic společného s tím, s jakými obrazy se lze většinově setkávat v našich kostelech (a na farách). O Polsku přehled nemám. Co se týká zadaného prvotního dotazu, pak jsou zadavateli všechny tyto příspěvky na nic. On prostě musí obraz někomu ukázat in natura. Tam se dozví, zda jde o starý kolorovaný tisk, či o olejomalbu. A vzhledem ke stavu obrazu bude muset odhadnutou cenu za restaurování do ceny obrazu započítat. Vše je na něm. Víc se tady nedozví. |
#35 1. 3. 2014, 14:13
|
|
Registrovaný uživatel |
Nojo není nad to- být kritikem kritiků- vděčné řemeslo- já jen čtu v časopise Katolik vycházející v pruském Horním Sklezsku z r.1889 ( první redaktor Miarka z Pščinska) o součtu kostelů jen ve Slezsku- šlo o 2600 kostelů- a při cca 50 ti obrazech- byly kostely daleko výpravnějsší - slo o 130 000 obrazů- pokud by to byly zaručené orginály -tedy ne tisky - jde o naprosto nemyslitelnitelné množství -kdyby šlo o orginály-dokonce tam čtu i údaje o zakoupení x obrazů najednou v dílně té a té a sbírku provedli farníci v xyz- a obrazy byly vybrány a dovezeny- pak je nesmyslem uvažovat, že každý obraz v kostele je zakázka u nějakého mistra.Výbava nových kostelů se kupovala najednou a obrazy většinou v manufakturach byly skladem.Ale to byste si musel některé prameny nastudovat.Smyšlenky a dohady mě nazajímají - pouze cituji prameny s relevantní historickou hodnotou.Sám jsem viděl na faře v Hranicích na Moravě dva identické olej obrazy- nepochybně strojové kopie- k nerozeznání od ručních orginálů.Neřeším.
|
#36 1. 3. 2014, 14:24
|
|
Registrovaný uživatel |
a pokud byste si pane/ paní- nick mě je znám i z jiných diskuzí a jinde- vždy s podobným "nadhledem", přečetl od počátku co píšu.V'ZDY říkám autoru příspěvku- že jde pouze o můj odhad a dohad a baž ečlivého zkoumání obrazu u odborníka na baroko a obrazy v něm je jakékoliv souzení zde jen planá a (snad) zajímavá- ale jen DISKUze a nikoliv relevantní posudek.Tož tak milá arbitryně! |
#37 1. 3. 2014, 14:45
|
|
Registrovaný uživatel |
napinava diskuze...ale Mr.Nawratil...ja bych si s zenskymi na teto bazi radeji
nic nezacinal...nektere z nich jsou i v grafickem projevu velice temperamentni.. |
#38 1. 3. 2014, 15:22
|
|
Registrovaný uživatel |
Ano, už mlčím, máte pravdu! Jen mě někdy vytočí tvrzení "odborníka", že si místní farníci mezi žněmi a sklizní brambor odskočí a zručnější v kostele vymaluje svělé dílo olejem na plátně nad nimž celý Barok klesne do kolen. Malby v kostele na omítku byla vždy dílem specializovaných dílen. Ano, kostel občas vybavili místní stolaří či jiní řemeslníci( čtu mnohde k časopise Katolik o výrobě cihel či schodů místními)-příkladně" lavice v kostele jsou dílem místního stolaře xy" splátka na dřevo byla doplacena ...atd- nejčastěji. To ano.Ale obrazy ?- to jsme opravdu někde jinde.Ale i tak. Děkuji.Žena bránící své teritorium je nebezpečná šelma:-)) |
#39 1. 3. 2014, 15:43
|
|
Registrovaný uživatel |
Ale Maxi, já svůj temperament držím zde na uzdě
I když pan Nawratil tak přitvrzuje, že mě to s ním přestává bavit ... zřejmě má načteno (v časopise Katolík), ale v praxi se moc neorientuje... |
#40 1. 3. 2014, 15:48
|
|
Registrovaný uživatel |
oki- mír.
|
#41 1. 3. 2014, 16:15
|
|
Registrovaný uživatel | |
#42 1. 3. 2014, 17:13
|
|
Moderátor |
Já sice pořád nepochopil jak se z takové jedné poměrně malé a ještě ne zcela kvalitní a nekvalitně nasvícené fotky dá vyčíst že pod malbou je nějaký tisk (asi musel být dost detailní podle té šílené změti čar), ale budiž. Vysvětlení ovšem uvítám.
|
#43 1. 3. 2014, 18:11
|
|
Registrovaný uživatel |
obrázek je dostatečný k posouzení a prohlídl jsem jej programem Cont.- Aware Fill. který umí odlišit na fotce vrstvy v malbě - řetízkování a jiné podrobnosti - mj. pravidelné trojúhelníky v řasení roucha na zvětšené fotce je charakteristické pro tisk - program- dovede zvětšit obraz až 1200x- ale to by tady nevešlo na monitor jako fotka- ukazuje, že na tvarování obtahů postav byla použita vtlačená barva do plátna, nikoliv štetec ( naprostá pravidelnost trojúhelníků v křivkách a jiné zde neviditelné- ale při vysokém zvětšení viditelné markanty) u štětce by byl pravidelný řetízek zcela rozmazaný a nepravidelný což je pochopitelné. Ale je tam více markantů, které svědčí o tom, že jde o olejomalbu obtlaku předlohy a to vše by bylo by to na dlouhé psaní. Vlákna kolem postav ukazují zřetelně jak je tkanina tvarovana a kde je protlak- tkanina je vodorovná, protlak s barvou ruzně nakloněn - podle tvaru který je protlačen. Programem lze rozlišit i natívní fotku od fotky upravené v Zonneru či jiném programu.Program CAF je k dostání a stojí cca 1100 USD - dnes už možná lacinější. |
#44 1. 3. 2014, 18:26
|
|
Moderátor |
Je vam ale jasny zakladni fakt, ze kdyz tomu programu predlozite spatna data, coz neprilis kvalitni fotka bohuzel splnuje, tak nemusite dostat spravne vysledky? Jak si muzete byt jisty, ze nejaka pravidelnost neni zalezitost komprimacnimu algoritmu, ktery si to takto upravil, aby dosahl lepsich vysledku?
Jinak pixel si muzu zvetsit 100x nebo 1000x, ale porad to budou ta sama data.. |
#45 1. 3. 2014, 18:28
|
|
Registrovaný uživatel |
Ono to má tak trochu vadu na kráse- tkanina (tedy plátno) bývá tvarováno i působením barev, např. olovnatá běloba je na to tvarování obrysů mistr. To jenom na okraj.
|
#46 1. 3. 2014, 18:37
|
|
Registrovaný uživatel |
I to může být, proto píšu jasně -PRAVDEPODOBNE- a je třeba obraz posoudit znalcem.Ale to, co je vidět na přiložené fotce ( na které ke poměrně dost dat) bych posoudil jak jsem posoudil, ale omyl není zdaleka vyloučený.Proto už v úvodu píšu, že je třeba mít obraz v ruce. |
#47 1. 3. 2014, 18:41
|
|
Registrovaný uživatel |
ano to je pravda, ale právě ta ol. barva by dávala nepravidelné obrazce, a při zvětšení vláken z fotky na 1500X doostřením v programu jde o pravidelné útvary- což u štětce není nikdy.Ale omyl nevylučuji.Proto znalec bude mít konečné slovo. |
#48 1. 3. 2014, 19:36
|
|
Registrovaný uživatel |
jeden z mnoha pohledů na obraz v programu:
http://img7.rajce.idnes.cz/d0703/9/9202/9202032_8962debbd3e6be4e1bd12419337e3d82/images/jpg.00444.jpg?ver=0 |
#49 1. 3. 2014, 20:08
|
|
Registrovaný uživatel |
dobry vecer pane Tenzor..." komprimacnimu algoritmu",...sluzebnik...
|
Seznam uživatelů · Seznam správců · Statistiky · RSS kanál
Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky | UseBB 1