Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Umění - obrazy » barokní obraz

Vykupminci.cz
Numisargo

barokní obraz

Moderátoři: smith, Wjem.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: < 1 2

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
a ještě drobnost: to co vidíte vy- je jedna věc- já v prohlížeči mám tenhle obraz ( klikací) z 14.40 zvětšený 400x- takže vidím vlákno i linku na půl obrazovky- tohle není linka štětcem takle vypadá vryp do matrice prottačující barvu na plátno.
A ještě k obrazům.Nejsem odborník na kostely- viděl jsem cca 20 křížových cest- všechny na dřevě.Tam kde kolísá vlkost vzduchu mezi 60 -80 procenty( dech při mších jež se díky teplotě mění ve vlkost a vliv prostředí bez klimatizace) by se asi plátnu moc nedařilo.Zeptejte se restaurátorů jaká je vlhkost v muzeích.Nejsem znalec.A nic nevímo tom, že by obyvatelé vesnic malovali náboženské obrazy na plátna do svých kostelů- ale možné je vše.
Registrovaný uživatel
Nawratil napsal
Kolemjdouci napsal
Nezlobte se, ale já to tam nevidím. Já vidím obraz s uvolněnou plátěnou podložkou, s přesušeným podkladem, charakteristickými krakelami a s protlačeným blindrámem. Na takhle malé fotografii nelze rozeznat "slepené vlákno", ať už to znamená cokoliv. Detaily by pomohly, ale stejně to musí vidět někdo naživo. A protlačování obrysů postav souvisí s odlišným pnutím barevné vrstvy, která obsahuje olovnatou bělobu. Jako teda žádný majstrštyk to není, ale odpálit to na základě jedné celkové fotografie jako omalovaný tisk, to tedy nevím, nevím...

a ještě dovětek- já mám onen klikací obraz zvětšený 400 x- a vlákno i s barvou na půl obrazovky- takže vidím, co je štětec a co otlak rýhy s barvou.Ale to neřešme- nikam se neposuneme.

ad kolemjdoucí