Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Antické mince » Byzantské mince

Vykupminci.cz
Numisargo

Byzantské mince

Moderátoři: jano7B9, Misak33, tenzor.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 4 5 6 7 8 9 >

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Třeba zde ze švýc.aukce:

http://www.nomosag.com/default.aspx?page=ucWebAuctionDetails&webauctionid=3&id=391&p=4&s=&ca=0&co=0&re=0&ci=0&ru=0
Registrovaný uživatel
Děkuji moc Lopez. Opravdu 1/4 siliqua.
Ani jsem netušil, že má takovou cenu.
Taky jsem našel tady
http://www.muenzen-ritter.de/55183-gepid-kingdom-in-the-name-of-anastasius-14-siliqua-approx-540-560-vf.html
Moderátor
Drobnost k tematu, tohle by mela byt cela siliqua razena v Kartagu, ale o moc vic nevazi (1.17 gramu). Nicmene jinde se uvadi, ze je to pulsiliqua, mozna podle toho, ze i siliqua lehkeho standartu v 4. stoleti vazila 2.3 gramu, ta vaha ale casem klesala.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Co v tomto případě značí ten nápis na reversu? Oproti římským mincím jak vidím chybějí číslovky (např VOT X MVLT XX) a přebývá to HTI (jestli to je HTI?).
Registrovaný uživatel
Tak se mi podařil další přírůstek do zlaté kolekce. Jan III. Ducas Lascaris, 1222-1254, SEAR 2073, Hyperpyron, mincovna Magnesia. Toto pozdní období Byzance jsem poslední dobou zanedbával, ale mám teď v plánu se mu více věnovat.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Jan III.Ducas Vatatzés...
Registrovaný uživatel
Díky za opravu. :)
Moderátor
Grammatikos: gratulace, tohle období už je na mne moc moderní, ale vím, že v tak pěkném stavu jsou vidět hyperpyrony málokdy :)

Jirka: koukám že jsem přehlédl dotaz na ten opis.. abych řekl pravdu, nevím.. svádí to k tomu, že jde o řecké číslovky, ale ty by moc nedávaly smysl (8, 300 a 10) :) Snad někdo znalejší vysvětlí.
« Poslední úpravu provedl(a) tenzor v 27. 12. 2016, 22:25. »
Registrovaný uživatel
Prosím o určení panovníka děkuji
Registrovaný uživatel
Vlákno o byzatských mincích nám trochu spí, tak přidám jeden z posledních úlovků. Myslím, že stojí za ukázku.

Heraclius, Heraclius Constantine a Heraclonas. AD 610-641. Konstantinopol, Solidus AV, SEAR 736

Stál mě nekřesťanské peníze, ale je krásný. Zajimavostí je, že SEAR uvádí cca 70 variant zlatých solidů Heraklia pouze z mincovny v Konstantinopoli.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Oprava: ten Heraklonas tam není. :)
Registrovaný uživatel
Porosím o pomoc při určení:
1) Justinian 2,46g 18mm, místo mincovny P ?
2) Justinian 1,63g 15mm - mizerný stav
3) Heraclius 3,52g 15mm Sear 864 - palma s plody sedí, ale druhá strana ne
4) Isaac Comnenus of Cyprus 3,95g 20mm Sear 1993 ?

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Tak jsem se podíval alespoň na tu první. Byl to celkem oříšek, ale nakonec se mi to dle SEARa podařilo najít. Je to SEAR 328 Mincovna Perugia (?). Dle knížky je ta mince známa pouze s rokem vlády XXVI což sedí. Takže BINGO. :)
Registrovaný uživatel
Děkuji. Perugia slyším poprve. Toto jsem o ní našel - Perugia je hlavní město oblasti Umbrie a provincie Perugia v Itálii, asi 20 km Z od Assisi a asi 120 km JV od Florencie.
Registrovaný uživatel
Dlouho tady nebyl nový příspěvek, tak přikládám pro zajímavost jeden z posledních přírůstků do sbírky. Ne zcela běžný nominál:

Tiberius II Constantine AD 578-582. Nikomedia
3/4 Follis Æ
SEAR 442

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Pěkné.. ten ještě nemám :)
Registrovaný uživatel
Pěkný 3/4 Follis. Tento nominál ještě nemám.
Nevíte z jakého důvodu někteří panovníci používali latinské značení viz. 3/4 - XXX a jiní řecké Λ- lambda?
Registrovaný uživatel
Lambda v řeckém zápisu číslovek znamená také třicet,je to podobné jako římskými písmeny.
Registrovaný uživatel
Podle obrázku jsem určil,že můj folis je z roku 26,ale co je to tam za znak v letopočtu? Neznal jsem nepoužívané písmeno abecedy stigma.Člověk se stále učí :-)
« Poslední úpravu provedl(a) smazán v 19. 1. 2018, 19:24. »
Registrovaný uživatel
Tak když jsme u těch nestandardních nominálů, tak přidávám další úlovek. Konečně Hexagram, který mi taky chyběl.

Heraclius, AR Hexagram, 615-638, Constantinople, SEAR 798

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Tak jsem neodolal a taky zabrousil do Byzance. Není to sice žádný extra krasavec, ale ono jich v lepších stavech asi moc nekolotá.

Nicaea, AE Tetarteron, Anonym z let 1227 - 1261, mincovna Magnesia, Sear 2156

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Také přidám poslední úlovky. Ty Hyperpyrony jsou horší stavy, ale zajímavý je váhový rozdíl obou mincí. U "zlata" mi to přijde zvláštní.

1. Manuel I. Comnenus, Sear 1959, Aspron Trachy 4,29g
2. Andronicus II. Palaeologus and Michael IX. Sear 2396, Hyperpyron 4,38g
3. Andronicus II. Palaeologus and Michael IX. Sear 2396, Hyperpyron 6,06g

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Poradí někdo panovníka? děkuji moc

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Zdravím všetkých, toto je môj prvý príspevok a rozhodol som sa pre toto vlákno. Nedávno som kúpil pár starších mincí a vyzerá to tak, že ma to začína celkom baviť. Som si vedomý nováčikovských chýb, ale snáď sa zlepším :mrgreen:

Kvôli všeobecnému záujmu o byzantské dejiny som v jednom nemeckom obchode kúpil túto mincu:
https://www.dropbox.com/sh/twge0luhxadxteg/AAAkziP-pYqiQhJbM7r-GB3ga?dl=0

Priemer medzi 2,2-2,6 cm, váhu neviem.

S popiskou sa asi nezhodnem, ale kvôli tej som to nekupoval :)

Podľa mňa to vyzerá na mincu z dôb svätého Justiniána. Ak má niekto iný názor, rád si ho prečítam.

V istom belgickom obchode som narazil na tohto Heraclia a neodolal som.
https://www.dropbox.com/sh/kuk52qsyrctfahc/AADLa1mEU0idJ97rDB0BdIvXa?dl=0

Priemer 1,8 cm.

Privítam akékoľvek názory a komentáre a ak by niekto vedel odhadnúť ceny, tak sem s nimi, nech viem, ako veľmi som sa popálil :mrgreen:

Knižka od Seara je už na ceste (viem, poradie by malo byť iné, najprv knižka, potom nákupy :mrgreen: )
Registrovaný uživatel
Zdravím všechny. Pomohl by mi někdo s identifikací této mince? Našel jsem ji v Chorvatsku. Vypadá to, že mince je stříbrná. Tipoval bych to na někoho z Komnenosů, ale nejsem si jistý který.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 4 5 6 7 8 9 >

Sběratel.com » Antické mince » Byzantské mince

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1