Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Denárové období » Denár Jaromír

Vykupminci.cz
Numisargo

Denár Jaromír

Moderátoři: jv64, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: < 1 2

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Cugrunt: pane kolego, asi jste mě špatně pochopil, dokonce ani neopovrhuji historiky a badateli, sám totiž historii studuji a zrovna tato raně středověká doba mě rovněž zajímá (má BP byla na téma Vývoj a význam mincovnictví a peněžnictví 10.-12. stol. ve světle vybraných narativních pramenů). Jen jsem se pozastavil nad Vaším rozhořčením, že jste se k té minci nic nového nedozvěděl. Proto jsem oponoval, že z takového "střepu" se nedají vyvozovat žádné jednoznačné závěry, kromě těch, které už jsou v odborné literatuře popsány. A dokonce výklady badatelů k různým koruptelám a zkratkám na těchto denárech jsou mnohdy brány s výhradou a nelze (podle mě) absolutně prohlásit, že mají takový a takový význam. Obecně se přijímají některé hypotézy (zkratky mincmistrů a pod.), ale nikdy to nemůžeme tvrdit s dostatečnou jistotou, protože kromě mincí samotných k tomu nemáme žádné další pramenné doklady. Mě např. doc. Velímský ve škole téměř na každé hodině neustále říká: zkoumejte všechno kriticky ...

Omlouvám se za ten můj tón, který se mohl zdát posměšný nebo urážlivý, ale často se zde na fóru setkáváme s různými "experty", se kterými není žádná řeč, a proto už někdy preventivně nasazuji podobný styl diskuze ...

Příspívejte klidně dál, nikdo Vám v tom nebrání a všichni se rádi podíváme na další mince, jen nemůžete čekat, že se ke každé z nich rozpoutá odborná diskuze ...
Registrovaný uživatel
Moc děkuju. O téhle knize jsem neměl tušení . Pokusím se ji sehnat. Cugrunt.
Registrovaný uživatel