Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Pražské groše » groše Jiřího z Poděbrad

Vykupminci.cz
Numismatika

groše Jiřího z Poděbrad

Moderátoři: jacx, oliver, pavelgregor.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 12 13 14 15 16

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Registrován: Bře 2014
Příspěvky: 801
Poprosím o určení Jiříka, díky. ;)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Registrován: čen 2008
Příspěvky: 4170
Dle Háskové pravděpodobně I.a/1
Registrovaný uživatel
Registrován: Bře 2014
Příspěvky: 801
Děkuju moc a přeji příjemnou neděli ;)
Registrovaný uživatel
Registrován: Zář 2014
Příspěvky: 18
Zdravim, kdo mi prosím poví něco k těmhle grošíkům, o Jiřím opravdu nemám žádnej přehled.
Děkuji ;)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Registrován: čec 2010
Příspěvky: 642
Jen ten "tlusťoch" v Sinconě, je publikovaný falšák z 19. století.
(oni to tam neznají, a dostali to s těmi Valdštejny).
Publikováno ve Wiener Numismatischa Zeitschrift v článku Maxe Donebauera
" O falešných českých penězích". (psáno německy). Ten je "jako když mu z oka vypadne"! (podle okrajů je to jiný kus. Ono jich bylo víc).
I tak to má ale jako historické falsum nějakou hodnotu. Např. "vymyšlené" rodové početní groše vyrobené v 19. století, se dnes prodávají i tak okolo 3.000 Kč. :roll: :roll: :evil: :evil: :evil:
Moderátor
Registrován: Srp 2007
Příspěvky: 2032
kozias napsal
Zdravim, kdo mi prosím poví něco k těmhle grošíkům, o Jiřím opravdu nemám žádnej přehled. Děkuji ;)


podle perly na koruně zasahující do perlovce bych je oba určil jako Hásková I.c/1
Moderátor
Registrován: Srp 2007
Příspěvky: 2032
Garfield52 napsal
Jen ten "tlusťoch" v Sinconě, je publikovaný falšák z 19. století.
(oni to tam neznají, a dostali to s těmi Valdštejny).
Publikováno ve Wiener Numismatischa Zeitschrift v článku Maxe Donebauera
" O falešných českých penězích". (psáno německy). Ten je "jako když mu z oka vypadne"! (podle okrajů je to jiný kus. Ono jich bylo víc).
I tak to má ale jako historické falsum nějakou hodnotu. Např. "vymyšlené" rodové početní groše vyrobené v 19. století, se dnes prodávají i tak okolo 3.000 Kč. :roll: :roll: :evil: :evil: :evil:


Zajímavé díky za info. Když jsem tuto aukci na Sinconě před časem viděl
https://www.sixbid.com/browse.html?auction=2665&category=56079&lot=2238955
tak mi na první pohled přišel nějakej divnej.
Na základě vašich informací jsem zapátral a je to jasné.
Obrázky z aukce třeba za chvíli nebudou dostupné, tak si dovolím dát sem srovnání perokresby tlustého groše z výše citované práce Maxe Donebauera "O falešných českých penězích" - Falešné české mince a jejich razidla a fotky tlustého groše Jiříka draženého SINCONA AG 18.5.2016.
Shodných znaků na líci i rubu je tolik, že je evidentní, že na kresbě (staré 136 let) vyobrazená mince byla ražena zcela jistě totožnými razidly, jako mince nabízená v nadcházející aukci SINCONA AG.
Donebauer tuto minci řadí mezi tzv. Kiliánova falza a považuje ji za ražbu z razidel patřících do souboru 45 razidel přinesených roku 1861 do Národního muzea Karlem Vladislavem Zapem s tím, že údajně měla být nalezena v Praze na vrchu Bohdalci - tyto raznice jsou však považovány za evidentní falza.

Ještě doplním, citaci článku v originále:
Donebauer, Max: Die Fälschungen böhmischer Münzen und deren Stempel, Numismatische Zeitschrift, roč. 12, s. 405-444, Tab. 6-7, Wien, 1880
Numismatische Zeitschrift
a informaci, že článek je online dostupný zde:
http://www.coingallery.de/Zeitschriften/NZ-Inhalt_1.htm

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
« Poslední úpravu provedl(a) jacx v 5. 5. 2016, 13:23. »
Registrovaný uživatel
Registrován: Zář 2014
Příspěvky: 18
to jacx-děkuji za čas který jsi pověnoval mým grošíkům ;)
Registrovaný uživatel
Registrován: Srp 2010
Příspěvky: 1838
Zajimavé a jacxovi díky za srovnání. Taky jsem na něj narazil a zdál se mi minimálně mírou zachovalosti podezřelý, ale odbyl jsem to závěrem, že tlusté groše nebyly v běžném oběhu a přihazovat na něj stejně nebudu, tak ať je jaký chce:)...
Registrovaný uživatel
Registrován: čec 2010
Příspěvky: 642
No nekupte to za ty prachy, když je to tak laciný. :P :P :twisted: :twisted: :twisted:
Registrovaný uživatel
Registrován: čec 2010
Příspěvky: 642
Byl stažen z dražby. :evil: :evil:
Registrovaný uživatel
Registrován: čen 2008
Příspěvky: 4170
Sbírá vůbec někdo Jiříka? Nějak to tu poslední dobou osiřelo.
Registrovaný uživatel
Registrován: Lis 2011
Příspěvky: 1155
No kdyby někde nějaký byly a daly se koupit, pak by se nad nima dalo bádat. Já už jsem slušnej neviděl ani nepamatuju.
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2006
Příspěvky: 6603
Nehledě na to, že tam není v podstatě co sbírat. Mám jeden kousek jediného typu, ten mi stačí, varianty sbírat nechci :)
Registrovaný uživatel
Registrován: čen 2008
Příspěvky: 4170
To máš pravdu, ono se občas ukazují, ale stavy obvykle špatné.. a jeden je jako druhý.... skoro :-)
Registrovaný uživatel
Registrován: čec 2013
Příspěvky: 103
Zda se,že je na obou stranách lev.Můžete potvrdit?Jedná se asi o groš Jiřího.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2006
Příspěvky: 6603
To bude tzv. inkluzní ražba, už se tu o tom mnohokrát psalo, tak si definici můžeš najít. Podle hlavy lva to není PG JP, ale Vladislava II. Jagellonského typ Hásk. II.
Registrovaný uživatel
Registrován: čec 2013
Příspěvky: 103
O tomto výrazu jsem ještě neslyšel.Ale díky za info.A přidávám dva Jiříky.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2006
Příspěvky: 6603
Pardon, jsem se upsal, je to "inkusní" ražba.
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2006
Příspěvky: 6603
Zde citace z numis. encyklopedie od Petráně + Radoměrského, s. 93: "inkusní ražba - mince, na jejíž jedné straně je negativní obraz strany druhé. ... Později ve středověku i novověku vznikaly inkusní mince jako ražební zmetky, kdy na spodním razidle zůstala ležet již vyražená mince a na ni byl omylem položen nový neražený střížek. Novým úderem na razidla se horní obraz již hotové mince vyrazil v negativu do spodní strany mince nové."
Registrovaný uživatel
Registrován: čec 2013
Příspěvky: 103
Děkuji,už jsem to nastudoval na pobočce PG.
Registrovaný uživatel
Registrován: Dub 2012
Příspěvky: 107
PG Jiřího,v opise GROSSI se mě zdá chyba v opisu.dík

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2006
Příspěvky: 6603
Žádnou chybu v opise nevidím.
Moderátor
Registrován: čec 2007
Příspěvky: 7870
Bydliště: Curia Reginæ, Bruna
to asi ta pismena S - ale to je normalni, jsou tzv. lezata, to je bezne
Registrovaný uživatel
Registrován: Dub 2012
Příspěvky: 107
dík

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 12 13 14 15 16

Sběratel.com » Pražské groše » groše Jiřího z Poděbrad

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1