Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Antické mince » Identifikace a určení antických mincí

Vykupminci.cz
Numismatika

Identifikace a určení antických mincí

Moderátoři: jano7B9, Misak33, tenzor.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1 2 3 4 5 ... > »

Autor Příspěvek
Moderátor
Registrován: Pro 2009
Příspěvky: 3879
Zde se můžete ptát na identifikaci antických mincí...
_______________
Přebytky antických mincí http://imince.net/?cat=2
Katalog účelových známek http://imince.net/katalog-ucelovych-znamek/
Registrovaný uživatel
Registrován: Lis 2010
Příspěvky: 2445
Bydliště: Hamaca paraguaya
Brzy toho využiju, díky moc :)
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2011
Příspěvky: 125
Zdravím, potreboval by som pomôcť s určením mince Julie Domni, opis na reverzi neviem v RIC nájsť.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Registrován: čen 2007
Příspěvky: 804
Bydliště: Jaroměř
Opis: FORTVN REDVC
Raženo za života Septimia Severa v Laodicea ad Mare v letech 193-196(?)
RIC 623a (R)
_______________
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2011
Příspěvky: 125
Ďakujem Nerva, ja som aj myslel či to nebude FORTVN REDVC ale to L na začiatku ma mylilo
nerva81 napsal
Opis: FORTVN REDVC
Raženo za života Septimia Severa v Laodicea ad Mare v letech 193-196(?)
RIC 623a (R)
Moderátor
Registrován: Led 2010
Příspěvky: 8006
nerva: Jenže tady je LORTVN REDVC, přičemž i písmena N a E nevypadají kompletně... vůbec celá mince mi přijde nějaká divná.
http://www.wildwinds.com/coins/ric/julia_domna/RIC_0624_var.jpg
Registrovaný uživatel
Registrován: čen 2008
Příspěvky: 4155
..mám toto torzo a než se jej zbavím, ráda bych měla jistotu, oč jde...
Je to, spíše byl to, Gallienus? :?

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Registrován: Lis 2010
Příspěvky: 2445
Bydliště: Hamaca paraguaya
Já tam vidím nad jeho hlavou jen ... HNVS :lol:
Registrovaný uživatel
Registrován: Lis 2008
Příspěvky: 13546
Bydliště: Dračí sluj
býval to asi Galienus...
_______________
http://digi.ceskearchivy.cz/

Od té doby co jsem přestal být namyšlený, tak jsem už bez chyby... ;)
Moderátor
Registrován: Pro 2009
Příspěvky: 3879
Tady mam podobny typ, akorat jinam čumí :).

http://www.sberatel.com/diskuse/sberatel/chlvbirna-8055x15
_______________
Přebytky antických mincí http://imince.net/?cat=2
Katalog účelových známek http://imince.net/katalog-ucelovych-znamek/
Moderátor
Registrován: Led 2010
Příspěvky: 8006
Portretove mi to jako Gallienus neprijde, ale v tomhle stavu je mozne vsechno :)
Moderátor
Registrován: Pro 2009
Příspěvky: 3879
Jj je to mladej Gallienus.
_______________
Přebytky antických mincí http://imince.net/?cat=2
Katalog účelových známek http://imince.net/katalog-ucelovych-znamek/
Registrovaný uživatel
Registrován: Lis 2010
Příspěvky: 2445
Bydliště: Hamaca paraguaya
No má takovej dětskej obličej že? a ty dolíčky ve tvářích :)
Registrovaný uživatel
Registrován: čen 2008
Příspěvky: 4155
Koukám, že se tu kolem tohoto šrotu zvedla velká diskuze, ale kolem dvou minciček, které jsem sem také dala, zatím nic. Viz sekce "antika"..
Moderátor
Registrován: Led 2010
Příspěvky: 8006
Ač je to k nevíře, přes den musím i pracovat, nebo aspoň předstírat, když už zaměstnavatel předstírá, že mě platí, protože prodej mincí by mě neuživil... a tak nemůžu odpovídat na všechno najednou. :)
Registrovaný uživatel
Registrován: čen 2008
Příspěvky: 4155
... to chce naklonovat :lol:

Tak ještě nějaké kousky na kontrolu s určením. (možná tu budou výhrady ke stavu, ale prozatím, než se situace zlepší a seženu lepší, mi rozhodně radost udělaly)
1. GAIUS VALERIUS DIOCLETIANUS *asi 245, vláda 284-305, +asi 316
-follis 9,2g
-Alexandria

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Registrován: čen 2008
Příspěvky: 4155
GALERIUS VALERIUS MAXIMIANUS II. DAIA *? nástupcem od 305 n.l. spoluvl. od r. 310, +podz. 313
-follis 6,7g
minc. ???

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
« Poslední úpravu provedl(a) korunka v 6. 6. 2012, 15:52. »
Registrovaný uživatel
Registrován: čen 2008
Příspěvky: 4155
FLAVIUS VALERIUS CONSTANTINUS I. *274/ vl.307/ +337-follis 4,3g, mincovna ??

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Registrován: Led 2010
Příspěvky: 8006
Maximinus, ne Maximianus :) Nemam cas se ted divat do literatury, ale podle vahy a skutecnosti, ze je tam titulovan jako caesar, tipuju na roky 308-310, pravdepodobne 309. Mincovna Nicomedia.
U Konstantina (pocitam tak rok 312-313) je mincovna Thessalonika (Solun) - je to tam krasne videt, tak nevim jaky je problem :) Pokud nemas literaturu a neznas znacky, tak jejich seznam je nekde tady na Sberateli.
Registrovaný uživatel
Registrován: čen 2008
Příspěvky: 4155
Právě ty značky mi dělají problém číst. Někdy mi M připadá jako H a pod. Takže u toho Konstantina jsem hledala SHTS, ale teď vidím, že je tam opravdu SMTS. U toho Maximina (to byl překlep) jsem četla zase SHNT nebo SHNI. Nějakou tabulku s mincovnami jsem si stáhla, ale můj problém je asi v tom, že zatím ta písmena nemám nakoukaná, tak je čtu nejspíš špatně, proto to pak nenajdu :?
PS:.. moc děkuji, jdu si to k tomu napsat ;)
Moderátor
Registrován: Led 2010
Příspěvky: 8006
Tak u toho Maximina II. je to nakonec rok 308 (tedy, podle literatury 307-308, ale k 2. redukci folis z 8-9 gramu na 6.5 doslo az v roce 308..).
http://wildwinds.com/coins/ric/maximinus_II/_nicomedia_RIC_055_G.jpg

Constantin je z roku 312, RIC VI Thessalonica 50b
Registrovaný uživatel
Registrován: čen 2008
Příspěvky: 4155
Obdivuji tvé znalosti i s orientací v literatuře, už si to k tomu píšu. Moc děkuji!
Když už jsem platila poštovné za toho Valeriana II., tak jsem prostě neodolala i těmito. Ten Valerian ale potěšil asi nejvíce. Ve skutečnosti vypadá lépe a je lépe vidět portrét, který je zde dost zkreslen a na foto fakt vypadá starší..
Registrovaný uživatel
Registrován: čen 2007
Příspěvky: 804
Bydliště: Jaroměř
A první je Diocletian z Alexandrie. Jen jsem nenašel rozdělení XXI na XX vlevo a I vpravo... Ale Alexandrie je tuším jediná mincovna, která používala značku XXI.
_______________
Registrovaný uživatel
Registrován: čen 2008
Příspěvky: 4155
..já vždycky pátrám zde. Tento to má také rozdělené : Alexandria
RIC 32a http://wildwinds.com/coins/ric/diocletian/t.html (je trošku jiný)
« Poslední úpravu provedl(a) korunka v 7. 6. 2012, 8:36. »
Moderátor
Registrován: Led 2010
Příspěvky: 8006
korunka: Je ale potreba pocitat s tim, ze na Wildwinds jsou bohuzel udaje hodne neuplne a hlavne obcas chybne.

nerva: Ano, to rozdeleni XXI je velmi zajimave, v podstate jde o nepopsanou variantu jinak bezneho typu RIC VI Alexandria 30a z roku 300.
Kdyz uz jsme u toho, nevis proc tam ta znacka byla? V roce 300 prece nebylo nutne oznacovat tyhle mince udajem o ryzosti...

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1 2 3 4 5 ... > »

Sběratel.com » Antické mince » Identifikace a určení antických mincí

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1