Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Antické mince » Identifikace a určení antických mincí

Vykupminci.cz
Numisargo

Identifikace a určení antických mincí

Moderátoři: jano7B9, Misak33, tenzor.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 149 150 151 152 153 154 >

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Jen ještě jednu informaci. Dočetl jsem se, že mince s vyobrazením vlčice kojící Romula a Rema byla ražena Konstantinem Velikým jako pamětní. Je to možné, že už v té době se razili pamětní mince?
Registrovaný uživatel
Áno, máte tam dve pamätné mince : pre Constantinopol (ako písal Tovy), a pre Rím (Capitolská vlčica). Tieto mince sú vnímané ako pamätné (komemoratívne)- razené boli od r. 330(v tomto roku bol Constantinopolis prehlásený za hlavné mesto ríše) až do roku cca 348 - boli teda razené hlavne za vlády Constantina I.Veľkého(VRBS ROMA), ale v razbe pokračovali (po jeho smrti v roku 337) aj jeho synovia...
Na vašej minci VRBS ROMA je pod vlčicou dochovaná značka mincovne "SMTS epsilon", čo značí mincovňu Thessalonica v rokoch 330-333 AD ...(RIC VII Thessalonica 187).
Registrovaný uživatel
...a ešte jeden Constantinopolis som tam našiel: tretí obrázok od spodu - minca vpravo...Takže celkovo tri pamätné mince (inak nejde o žiadnu vzácnosť - patria medzi najbežnejšie mince tohto obdobia)
Registrovaný uživatel
Ok, zbytek už si dohledám. Díky všem za pomoc
Registrovaný uživatel
Zdravím všechny. Pomohl by mi prosím někdo identifikovat tuto minci? Sice už se jedná o mrtvolku, ale i tak by mě zajímalo, co to bylo. Děkuji každému, kdo pomůže

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Pretoriane zadej si do googlu ...Siscia mint phoenix ...mělo by to stačit-minci si pak určíš jistě sám.
Registrovaný uživatel
pretorian000 napsal
Zdravím všechny. Pomohl by mi prosím někdo identifikovat tuto minci? Sice už se jedná o mrtvolku, ale i tak by mě zajímalo, co to bylo. Děkuji každému, kdo pomůže

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem


Ide o AE3 s reverzom FEL TEMP REPARATIO (Fénix na kamennej hore). Túto mincu razili Constans(337-350) a Constantius II.(337-361) v rokoch 348-351 v mincovniach Trier, Arles, Lyons, Siscia, Aquileia a Cyzicus....// v Sirmiu ju krátko razil aj Constantius Gallus, ale jeho hlavu nikdy nezdobil diadém - nikdy sa nestal augustom - tak to nie je tento prípad//. Štatisticky mi to vychádza tak, že najčastejšie bola minca razená Constansom v mincovni Siscia... :)
Registrovaný uživatel
Díky za vyčerpávající informace 👍
Registrovaný uživatel
PROSÍM O POMOC S URČENÍM MINCE. Vypadá to na padělek, možná dobový, legionářskou minci pro obchod s Germány ...
Já bych tipl na Commoduse, ale nesedí mi ty písmena na minci co jdou přečíst.
Díky.

[img] https://postimg.cc/bsXc7Dhm [/img]
« Poslední úpravu provedl(a) agentpv v 27. 2. 2020, 14:18. »
Registrovaný uživatel
Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
PROSÍM O POMOC S URČENÍM MINCE. Vypadá to na padělek, možná dobový, legionářskou minci pro obchod s Germány ...
Já bych tipl na Commoduse, ale nesedí mi ty písmena na minci co jdou přečíst.
Díky.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
omlouvám se za ty dva příspěvky navíc - nezobrazovalo se mi tam okno pro přímé vložení fota, tak jsem to zkoušel jinak.
Registrovaný uživatel
Dobrý deň, mám pochybnosti o pravosti týchto mincí.
Prosím o pomoc.
Ďakujem

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
agentpv: bohuzel novodoby padelek

slimak: bohuzel novodobe padelky, vsechny tri
Registrovaný uživatel
Ďakujem
Registrovaný uživatel
Kluci, koupila jsem od jednoho kolegy tady tohoto římánka, je bohužel po smrti.. no on už je po smrti asi dlouho, ale stavem bohužel také. Spíše mne zaujal motiv na reversu, příď galery. (to jsem celá já, no... :mrgreen: )
Váha je cca 2,2 g, vel. 17-18mm
Prosím Vás, nedokážete jej někdo určit? Vzhledem ke stavu pochybuji, že to půjde přesně, ale alespoň přiližně? (také pátrám...)
Předem moc děkuji za pomoc!

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Tady je podobná
https://www.ebay.es/itm/Comodo-177ad-coela-Tracia-Galera-Barco-autentico-Antigua-Moneda-Romana-i48730-/231556447211
Registrovaný uživatel
Je to mincovna Coela v Thrakii, podívej se třeba sem:
http://www.wildwinds.com/coins/greece/thrace/coela/t.html
_______________
Ostatně soudím že EU musí být zničena.
Registrovaný uživatel
Tak super, moc děkuji!! Podle části opisu pod lupou, i portrétu to vypadá na Caracallu.
Moc děkuji!
Registrovaný uživatel
Nevím si rady s určením panovníka. Můj typ byl někdo z Konstantinovců, ale nedaří se mi podobná mince dohledat na netu, a písmena vlevo jsou nečitelná. Díky za pomoc. (ps. je tato mince pravá?)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Theodosius I.
Registrovaný uživatel
Dobrý den, potřeboval bych pomoct s určením této mince. Hledal jsem na internetu co to šlo a ani podobnou minci jsem nenašel. Je pravá? Předem děkuji za pomoc s určením :).

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
« Poslední úpravu provedl(a) JaFee v 3. 5. 2020, 8:38. »
Registrovaný uživatel
Určil bych jako:
Constantius Gallus (351-354)
AE centenionalis
Mincovna Sirmium...
« Poslední úpravu provedl(a) Lopez1506 v 3. 5. 2020, 9:28. »
Registrovaný uživatel
Foto pro představu:

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Děkuji mnohokrát za určení :).

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 149 150 151 152 153 154 >

Sběratel.com » Antické mince » Identifikace a určení antických mincí

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1