Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Pražské groše » Jan Lucemburský

Vykupminci.cz
Numismatika

Jan Lucemburský

Moderátoři: jacx, oliver, pavelgregor.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 132 133 134 135 136 137 138 > »

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Krabička je originální :-)
https://www.ngccoin.com/certlookup/3932630-158/30/
Registrovaný uživatel
Taky jsem se na něj chtěl zeptat, byl mi s tím vymydleným křížkem nějakej povědomej :)
Registrovaný uživatel
koukám, že se těm certifikacím moc věřit nedá. Přesto to vyhání ceny dost nahoru.
Registrovaný uživatel
Tady je problem v tom, ze nejspise neznaji pro ne okrajove mince do takoveho detailu. Mozna urci pravost grose, v tomto pripade Jana, ale variantu nebo podobnou upravu jako tady uz nepodchyti. Na tom certifikatu je nakonec jen PG Jana a dobra razby.
Registrovaný uživatel
Ještě byl zajímavej jeden dneska skončený s pravě vypadající kontramarkou

http://allegro.pl/grosz-praski-jan-luksemburski-1310-1346r-kontrmar-i7089873757.html

To už se kontramarkovalo za Janovy vlády nebo se zatoulal do pozdější doby?
Moderátor
Pokud se kontramarkovaly, tak se domnívám, že až později, tehdy ještě nebyl důvod.

Otázka je, zda je kontramarka pravá? dobová?

V Chaurově sbírce jsou dva groše Jana s kontramarkou (č. 73 a 74) s poznámkou - kontramarka: blíže neurčená, falsum
Kontramarku tohoto tvaru také nenacházím v soupisech kontramarek.

Kontramarky se velmi vzácně nachází i na groších Karla IV. (Chaura č. 97 - 102, všechny kontramarky na nich jsou ovšem známé a určené) a dokonce snad i groších Václava II. Tyto starší groše byly totiž v době Václava IV. stále ještě platné a berné (i když už prakticky všechny stažené z oběhu a přemincované) proto je teoreticky možné, že se nějaký mohl zatoulat do oblastí, kde se kontramarkovalo.

Stran pravosti této z allegra je těžké se vyjádřit. Co je poněkud proti, je to, že je neznámá - nebo jsem špatně hledal?
« Poslední úpravu provedl(a) jacx v 7. 1. 2018, 21:15. »
Moderátor
obcas se objevi i kontramarka na jinych grosich nez na W4 (treba i na W2). dost casto se ale v takove situaci objevuji i pochybnosti o pravosti (ktere jsou na miste nekdy i u tech beznych).

jinak z fotky to na mne spis pusobi tak, ze pokud se nekdo snazil vyrobit "prave" vypadajici kontramarku, moc inteligence nepobral. ale mozna je to jen shoda nahod. ja bych ji neveril.
Registrovaný uživatel
Hersfeld Ca 130?
Registrovaný uživatel
Je to znak pilawa-sběratelská značka rodu Potockich-z mnohem pozdější doby.
Značky jsou často padělány-což je zřejmě i tento případ.
Registrovaný uživatel
ve mně budí ta kontramarka pochybnosti. Proto jsem na ni nepřihazoval. Tím ale neříkám, že je určitě levá. Jen se to z té fotky nedá rozhodnout. Pomohlo by ji vidět naživo. To že je na Janovi, nebo neznámá nemusí nutně znamenat novodobé falzum. Ale to, že skončila jen za 510 zlotých znamená, že hodně lidí nevěřilo.
_______________
Sbírám denáry, groše a další mince až po Leopolda I. Rád koupím jednotlivé mince i celou sbírku.
mince01@seznam.cz
Registrovaný uživatel
tak Lopez1506 to asi rozřešil :-)
_______________
Sbírám denáry, groše a další mince až po Leopolda I. Rád koupím jednotlivé mince i celou sbírku.
mince01@seznam.cz
Registrovaný uživatel
Pilawa

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
_______________
Sbírám denáry, groše a další mince až po Leopolda I. Rád koupím jednotlivé mince i celou sbírku.
mince01@seznam.cz
Registrovaný uživatel
Ta fotka ale je vynikající, nic víc už nemůžeme chtít :)

Věřím zkušeným, ale povrch vypadá i v ploše kontramarky tak staře..

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Lopez1506 to trefil - díky

"puncą z herbem rodowym Potockich – Pilawą"

pravá by byla zřejmě z konce 18. nebo začátku 19. století

zde jde pravděpodobně skutečně pouze o pozdější falzum této značky
http://monetysap.blogspot.cz/2017/04/faszywe-kontramarki-na-monetach-sap.html
Registrovaný uživatel
Někde jsem se kdysi dokonce dopátral o existenci teto"kontramarky"na PG.
Moderátor
Ještě se vrátím k této kauze:
petr1596 napsal
Tak už je zase zpátky na allegru, tentokrát dokonce zabalený s hodnocením. Kdo si na něj nevzpomíná, mrkněte tady na stránku 130 u grošů Jana
http://www.sberatel.com/diskuse/sberatel/jan-lucembursky_post_-432390#post432390


Prodejce který tuto minci opět nabízí na allegru nemá dosud uskutečněný žádný prodej a nemá tedy ani žádná hodnocení. Zaregistrován byl na allegru 3. ledna 2018.

Kromě tohoto (zcela 100% ke škodě sběratelů upraveného) groše Jana má v aktuální nabídce ještě několik dalších mincí, z nichž mi některé přijdou také velmi podezřelé. Minimálně nabízený esterlin Jana Lucemburského a polský parvus (parwus koronny) Václava II. jsou podle mě novodobé kopie, ruku do ohně bych nedal ani za nabízený denar koronny.
Registrovaný uživatel
Zaregistrován byl již daleko dříve pod stejným nickem(atomowka)-jsou to zcela jistě novodobé kopie z jedné dílny..
Co se týče třeba toho velmi vzácného denáru WII ze sandoměřské mincovny zaznamenal jsem u něj prodej teto mince na Allegru 8.2.2016 za rovných 1000 PLN...viz foto.
Je to mince totožná z aukce od Niemczyka z června 2014 za 1592 PLN+%...tehdá určeno jako krakovská ražba.Zasílal jsem tenkráte dotaz na původ-nebylo mi odpovězeno.
Pochází ze stejných želez jako sandoměř aktuálně vystavena spolu s ostatními lahůdkami-zvlášt ten esterlin Jana je skutečně"překrásný"..

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Ahoj, co by toto mohlo být za typ? Něco z konce vlády?

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
mohly by to být nejspíše varianty: V.28, případně VI.36, nebo ještě VII. 39,40,43

ovšem ta prodejcem uvažovaná absence křížku je podle mě jistě způsobena vícerázem - nejvíce je patrný právě na jedné z hvězd a pak u litery N

díky dvoj (či troj) rázu také není dobře patrné rubní rozdělovací znaménko, což znemožňuje přesnější určení varianty

(od prodejce mám k dispozici lepší fotky, mohu dodat, že byl natolik slušný, že v popisu u aukce možnost vzniku absence křížku díky vícerázu zmínil)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
« Poslední úpravu provedl(a) jacx v 9. 4. 2018, 20:52. »
Registrovaný uživatel
díky, vypadá docela zajímavě. Mě tam ještě zaujala ta jakoby lilie mezi gracia a rex...
Moderátor
to je běžný trojlist bez stopky

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Ahoj, níže uvedený grošík jsem si určil jako Cast. V./28. Je to správně? Také mne zajímá rubní značka. Mohl by ji někdo určit dle Hány?

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
určeno to máte správně - Castelin V. 28
rubní značka je dle Hány 2c
Registrovaný uživatel
Děkuji :)
Registrovaný uživatel
Ahoj mohu poprosit o určení grošíku, ideálně i rubní značky? Jedná se o VI/36 ? Děkuji

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 132 133 134 135 136 137 138 > »

Sběratel.com » Pražské groše » Jan Lucemburský

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1