Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Uherské mince » Ladislav V. Pohrobok (1440/1453-1457)

Vykupminci.cz
Numismatika

Ladislav V. Pohrobok (1440/1453-1457)

Moderátoři: Archypov, facctory.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1 2 3 4 5 ... > »

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Toto by mal byť medený denár Ladislava Pohrobka (H-650) z roku 1444. Je to prvý typ razený Ján Jiskrom z Brandýsa, ktorý bol povolaný Ladislavovou matkou Alžbetou, aby v Uhorsku chránil ich záujmy.
Tento typ by mal byť razený len v Kremnici, ale tomu nezodpovedá značka na minci. Nejaký nápad? Ja jednu teóriu mám, len som zvedavý, či ju niekto potvrdí... :)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
« Poslední úpravu provedl(a) facctory v 1. 2. 2014, 11:45. »
Moderátor
No značka nezodpovedá, vidím tam správne I K? Polner túto značku nemal, čiže toto je nejaká podivuhodnosť. :) V Kremnici v tomto období (resp. trochu neskôr) pracoval aj Peter Jung (využíval značku I, resp. K I), ale toto si asi nemyslel.
Ak chceš aby tvoju teóriu niekto potvrdil, musíš ju najskôr odprezentovať... ;)
Registrovaný uživatel
Může to být také chyba při rytí L, skoro vypadá jako zrcadlově otočené...
« Poslední úpravu provedl(a) krokodill v 8. 3. 2012, 22:06. »
Moderátor
Až teraz som si to všimol, to I nie je I, ale naozaj to vyzerá ako P hore kardánom... :)
Registrovaný uživatel
Ja tam vidím K-P, ale hore nohami a zrkadlo obrátené, hmm? Takto nejako...

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Je to tak. Máš výhodu, že máš mincu v ruke, pod lupou lepšie prezrieš.
Registrovaný uživatel
Ja ale lupu nemám :roll: Btw. najlepšia lupa je makro na foťáku...tak a teraz očakávam numizmatickú inkvizíciu :mrgreen:
Moderátor
sigur napsal
Ja ale lupu nemám


Načo aj... pri numizmatike, že áno. :mrgreen:
Registrovaný uživatel
Z praxe viem, že lupu nepotrebujem. Buď mi stači voľné oko a keď dobre nevidím, tak náhodný výber...ona sa nejaká zaujímavosť aj tak objaví.
Tu u naś sa hovorí "Sprostý sedlák - velké zemáky" ...a pozerám, že občas to platí aj na mince :D
Registrovaný uživatel
Je to dobove falzum. Nakolko vacsina rytcov nevedela citat ani pisat a falsovatelia uz vobec, moze to byt obycajna chybicka.
Registrovaný uživatel
Inak je to minca EH-501B (unger) , H-650 (huszár)
Moderátor
Nie som si istý že je to dobové falzum, ale nehádam sa. Ostatné kolopisy sú v poriadku.
Registrovaný uživatel
Opravím::::štátom a kráľom riadené falzifikátorstvo! čiže je to foiciálne falzum - a ako pri iných falzách ani tu nedbali o každý detail
Registrovaný uživatel
nie fociálne ale oficiálne
Registrovaný uživatel
Ja sa rad pochvalim svojim jedinym pohrobkom, ktoreho si asi Sigur budes este pamatat :)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
_______________
Numizmatika a staré mince na Google+

Rád uverejním články o minciach a numizmatike. Môžete napísať článok o minciach, ktoré vlastníte a publikovať ich.
Registrovaný uživatel
Dnes sa chcem pochváliť jedným pekným a vzácnym denárom - Huszár 653, Kremnica, komorský gróf Ján Constorfer, razený v roku 1452. Vzácnsť R5!
Podľa Pohla je to razba Jána Jiskru, na reverze s česko-rakúsko-nemeckým štítom.
Získal som ho od člena tohto fóra ;)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
sigur: gratuluji!
S těmi vzácnostmi u Huszára, jak to je? V knížce jsem to vysvětlené nenašel a když jsem se na to kdysi ptal, tak nikdo nevěděl :)
Registrovaný uživatel
Pekný kúsok!
Registrovaný uživatel
Ďakujem, mám z neho fakt radosť.
S tým Huszárom vlastne tiež presne neviem ako to je... :roll:
Registrovaný uživatel
...a ešte mám k nemu tento košický obolus - Huszár 671, Augustin Greniczer, rok 1457, tiež celkom v pohode 8)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Huszár prevzal "stupne vzácnosti" stredovekých mincí od Ungera. Píše o tom hneď v úvode na strane 9. Viď úryvok nižšie.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
sigur napsal
Dnes sa chcem pochváliť jedným pekným a vzácnym denárom - Huszár 653, Kremnica, komorský gróf Ján Constorfer, razený v roku 1452. Vzácnsť R5!
Podľa Pohla je to razba Jána Jiskru, na reverze s česko-rakúsko-nemeckým štítom.
Získal som ho od člena tohto fóra ;)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

nazdar za kolik se taková mince ted pohybuje jestli to není tajemství
Registrovaný uživatel
l_m_2009 napsal
Huszár prevzal "stupne vzácnosti" stredovekých mincí od Ungera. Píše o tom hneď v úvode na strane 9. Viď úryvok nižšie.


Ale ako pozerám, to nič nevysvetľuje...nikde tam nevidím počet známych kusov pre jednotlivé stupne vzácnosti.
Registrovaný uživatel
alarich napsal
sigur napsal
Dnes sa chcem pochváliť jedným pekným a vzácnym denárom - Huszár 653, Kremnica, komorský gróf Ján Constorfer, razený v roku 1452. Vzácnsť R5!
Podľa Pohla je to razba Jána Jiskru, na reverze s česko-rakúsko-nemeckým štítom.
Získal som ho od člena tohto fóra ;)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

nazdar za kolik se taková mince ted pohybuje jestli to není tajemství


To by aj mna zaujímalo. ak nie verejne tak stačí email. 8)
Registrovaný uživatel
Jozino89 napsal
alarich napsal
sigur napsal
Dnes sa chcem pochváliť jedným pekným a vzácnym denárom - Huszár 653, Kremnica, komorský gróf Ján Constorfer, razený v roku 1452. Vzácnsť R5!
Podľa Pohla je to razba Jána Jiskru, na reverze s česko-rakúsko-nemeckým štítom.
Získal som ho od člena tohto fóra ;)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

nazdar za kolik se taková mince ted pohybuje jestli to není tajemství


To by aj mna zaujímalo. ak nie verejne tak stačí email. 8)

No mě to zajímá jenom z toho důvodu že mě byla nabízená za 500Eu a to se mě zdálo dost za uherský denár z 15.století i když je v dobrém stavu a má R5.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1 2 3 4 5 ... > »

Sběratel.com » Uherské mince » Ladislav V. Pohrobok (1440/1453-1457)

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1