Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Uherské mince » Ladislav V. Pohrobok (1440/1453-1457)

Vykupminci.cz
Numismatika

Ladislav V. Pohrobok (1440/1453-1457)

Moderátoři: Archypov, facctory.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... > »

Autor Příspěvek
Moderátor
Je pravda že bol korunovaný až v októbri a v tom prípade v Hermannstadte mohli raziť už pred korunováciou a po nej jednoducho pokračovali s týmito razidlami ďalej, logiku to určite má.
No budem rád keď si o tom niečo pripravíš a odprezentuješ, budem veľmi zvedavý a referát bude isto veľmi prínosný. Dukát určite zober so sebou, večer v knajpe aspoň budeme mať čo založiť. :twisted: :mrgreen:
Registrovaný uživatel
A čo si myslíte o tejto orlici na Jiskrovom denári (H-653) z roku 1452? Zaberá až polovicu štítu, Huszár ju priamo neurčuje a Pohl ju určil ako nemeckú (kgl.Deutsch - ak som to teda správne pochopil).
Do roku 1452 bol Ladislavovým poručníkom jeho strýko Fridrich III., ktorý bol okrem iného aj nemeckým kráľom. To by teoreticky dávalo zmysel. Čo vy na to?

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Těžká věc.Ale dovolím si kacířskou myšlenku.Je možné brát pana Huszára doslovně?Co říkáte třeba na to,že někdy uvádí : český lev,někdy hunyadovský.Nesnižeje to při vší úctě trochu jeho důvěryhodnost?Nebo je to drobný nepodstatný detail?Jinak bych byl taky rád,kdyby se to vyjasnilo.Raději bych tuto minci koupil s moravskou,než s německou orlicí.
Registrovaný uživatel
Hunyadi mal v erbe okrem havrana aj leva a ten je napríklad na takýchto denároch...

ermanarich napsal
Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem


Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
« Poslední úpravu provedl(a) sigur v 24. 2. 2013, 9:05. »
Moderátor
... čo ani omylom nie je český lev (na doplnenie)...
Registrovaný uživatel
Není to jenom umělcova stylizace?S tím ocasem předběhl dobu a udělal dvojitou šroubovici DNA.Ten havran je taky nějaký "přestylizovaný".Jinak se musím opravit. Na Zikmundových denárech není brandenburská orlice,ale burgenlendská.
Moderátor
cesky lev (pro doplneni) je hledici doprava (heraldicky spravne "lev ve skoku", z pohledu pozorovatele doleva). korunu ma na hlave.

je pravda, ze v historiskem ztvarneni se lze nekdy setkat s tim, ze nektere charakteristicke znaky nejsou na mincich zobrazeny (at uz z nedostatku prostoru v delenych stitech, neznalosti rezacu ci nepozornosti).

muze se stat, ze neni patrna koruna, velice casto se ztraci jazyk. co ale zustava snad vzdy zachovano, je rozdvojeny ocas (nemusi byt nutne propleteny). orientace "doprava" je rovnez typicka (existuji vsak celkem bezne razby, kdy tomu tak neni, celkove je ale obraceni lva spis vyjimecne)

lev na tech krasnych mincich ob nekolik prispevku ma - a to je v tomto pripade rozhodujici - jednoduchy ocas a byt je hledici doprava, ceskym lvem neni. to ze navic nema korunku na hlave ale drzi ji, je samozrejme taky dulezity markant, ale v mensim provedeni by mohla korunka i chybet nebo byt spatne rozeznatelna

myslim, ze je v tehle oblasti asi dost nejasnosti a nasly by se pripady, kdy to diskutabilni proste asi bude, protoze do hlavy tem tvurcum uz asi neuvidime. myslim, ze to neni tak davno, co jsem si v tom sam delal jasno v sekci Hunyadiho razeb - doporucuju se tam mrknout a precist si pripadne i nazory tam uvedene...
Registrovaný uživatel
Pekne napísané :)
Zaujímavé je, že na pôvodnom erbe Hunyadiovcov havran aj lev hľadia heraldicky doľava, ale na minciach hľadia doprava (chvost a koruna sú ale jasné znaky).
Registrovaný uživatel
Další varianta Hunyadyovského znaku.Řekl bych,že starší.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
A další .

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
no zde jsou dvojkriz, klasicka brevna, lev a havran... je to o zvoleni Matyase kralem, pokud to mohu odtusit z nazvu... znaky ve ctvrcenem stite by tedy asi mely prezentovat zeme, jimz vladl + onen jejich havran...
Moderátor
a ten druhy je jen necitelny nahled :(
Moderátor
Mám tu celkom pekný košický denár Alžbety pre Ladislava Pohrobka. Pohl 150-1, Košice, Augustin Greniczer. Minca vyzerá lepšie ako na fotke, pekná medená mincička s matným leskom.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Hezká mince.Gratulace.Co tato?Je to vůbec Ladislav V.?

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Archy gratulujem, pekná minca.

bertik, myslím že máš pravdu, určenie - Unger 512
« Poslední úpravu provedl(a) facctory v 21. 3. 2013, 20:58. »
Moderátor
Jedno vydarené falzum P 163-1.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
dokonce s patrnymi (byt minoritnimi) zbytky pokoveni (svisle brevno krize ve spodni tretine), levy horni roh praveho pismene, na reversu mozna kousek nad arpadovskymi brevny... opatrne, at se ty zbytky neosoupou, jestli je v tvych rukach :)
Moderátor
Momentálne je zatiaľ v mojich rukách a dávam pozor. ;)
Registrovaný uživatel
Archypov napsal
bertik-b1 napsal
To Archypov :Díky za nasměrování.Jak jsem to mohl přehlédnout.Díky.Ale, stejně se nemohu zbavit dojmu,že to není právě správné srovnání.Není to u tebe spíš inkus?


Inkusná razba v mojom prípade to nie je ani náhodou, reverz je v poriadku.

Beru zpět ten inkus.Dopustil jsem se zmatení pojmů.Jeví se to jako" obrácená plasticita".V jiném vlákně mi pěkně poradil Oliver,jak správně nasvítit minci.
Registrovaný uživatel
Mám tu jeden zaujímavý a celkom vzácny kremnický denár, ktorý bol razený Ján Jiskrom roku 1451 (Pohl-164).

to Oliver:
Tu by ma celkom zajímal tvoj názor, aspoň podľa foto. Na reverze je jasná meď, no averz má taký divný šedý a trochu lesklý povrch. Možno nejaké pokovenie?

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
ahoj, zda se mi to jako stribrna razba s velmi nizkou ryzosti, ktera zrejme prosla i belenim (proto ty zbytky kovu), v tomto pripade bych si osobne na pocinovani nevsadil

tedy pokud to shrnu, tak na zaklade ciste okometrickeho dojmu: razba z nekvalitniho stribra provedena ale naprosto klasickou technikou

kazdopadne s ohledem na pouzity material i zasazeni korozi je to krasne zachovana mince (taky je videt, ze ji v ruce nemelo zadne cidici cune), gratuluju
Registrovaný uživatel
No zaujímavé, bude to tak. Obidve strany majú úplne rozdielne povrchy, ale za to kompaktné. Pri pocínovaní by mali byť šupky aspoň na jednej z nich.
Moderátor
No minca je to naozaj zaujímavá a menej častá. Pošli ju Oliverovi na expertízu, aj keď verím, že má toho už vyše hlavy... ;)
Moderátor
klidne zanalyzujem, ale casem (vedme to v patrnosti). ted musime uzavrit a opublikovat ta falza anjouovcu a zikmunda, musim ti to pripravit a predat ;)
Moderátor
No priznám sa, že som naozaj zvedavý, najmä na toho saracéna, o ktorom si myslím (a v rámci jednej teórie aj dúfam) že je to kóšer strieborná razba.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... > »

Sběratel.com » Uherské mince » Ladislav V. Pohrobok (1440/1453-1457)

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1