Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Uherské mince » Ludovít II. Jagelonský (1516-1526)

Vykupminci.cz
Numismatika

Ludovít II. Jagelonský (1516-1526)

Moderátoři: Archypov, facctory.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1 2 3 4 5 ... > »

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Kedže som chorý a nemám doma čo robiť, aspoň sem pridám nejaké tie mince, nech sa nám to tu rozrastá.
Prvý je klasický denárik 1526 KB z Kremnice.
Druhý je denárik 1526 z Košíc plus obrátené N v opise.
No a tretí je posmrtný denár 1527 LK z Kremnice.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
« Poslední úpravu provedl(a) facctory v 1. 2. 2014, 11:40. »
Registrovaný uživatel
Velmi pekne mince.
Registrovaný uživatel
Vrátim sa k otrepanej téme - obrátené "N" na denároch Jagelovcov. Keby sa dali dokopy všetky príspevky na túto tému, tak by to pomaly bolo na celkom slušńý článok. Obrátené N (okrem košických z 1526) sa objavujú spravidla v podobe, akoby boli vypuncované z písmen "I". Zatiaľ evidujem len ročníky 1519 a 1520. Objavil som variantu, kde na averze sú obrátené a na reverze normálne. Prvýkrát som sa ale stretol s tým, že tieto normálne sú poskladané z "I".

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Může mě někdo poradit ohledně tohoto denáru Ludvíka Jagelonského? Značku L-R/C-S s datumem 1524 nemůžu v Huszárovi najít.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Protože to není uherská, ale slezská mince. Jinak jde o typ Huszár 846 a Pohl 258-14. Jde o denár uherského rázu ražený ve slezské Vratislavi. Kdyby byl na prodej nebo na výměnu, měl bych zájem i přes ten bídný stav.
Registrovaný uživatel
ono to nie je "bídný" stav!!!!
Moderátor
numizmatikagal napsal
ono to nie je "bídný" stav!!!!


Uznávám, že tyto mince měly ryzost nějaké 4 loty stříbra, ale podívej se, jaké mince tady dává sigur. Zachovalost jeho denáru tohoto typu je někde úplně jinde. A viděl jsem v lepší kvalitě i samotné vratislavské ražby. :roll: Chtěl jsem minci z toho důvodu, že mi ve sbírce chybí. No nic, počkám si na lepší.
Registrovaný uživatel
Ale to sú úplne iné typy denárov - ked sa niekto tomu tak trochu rozumie tak vie že tieto denáre nie sú v moc lepších kvalitách!!!!!! Pri tomto type je to veľmi-veľmi pekná minca a výborná kvalita - mám týchto denárov strašne veľa - ale len málo ich je takto pekných - vačšina vyzerá ako robená na kolene - z tohto typu existuje strašne veľa chyborazieb, dvojrázov.... atd.
Registrovaný uživatel
Tie Sigurove sú POHL-255, čiže prvé denáre tohto panovníka a tie tzv. biedne sú POHL-258 čiže neskoršie ktorých razba bola tak masová že sa nedbalo moc na kvalitu - netvrdím že sa nenájdu perfektné kúsky, ale 90% týchto denárov je v horšom stave.
Moderátor
Já to vím, zabývám se středověkými ražbami už nějaký ten pátek. Je mi jasné, že u těchto ražeb je třeba krásně vyražený jeden kus ze sta, ne-li více. Ale taky vím, že ten lepší kus se sem tam vyskytne, většinou však z běžných mincoven. Toto běžná mincovna není.
Ukončeme to. Omlouvám se za slovo "bídný", protože nebylo na místě. Ale viděl jsem už i lepší kusy a to i ze samotné vratislavské mincovny.
Registrovaný uživatel
netreba sa omluvať - ved je to len debata - ja mám z týchto denárov viac ako 50 kusov a mám strašne veľa chybných razieb a razieb v oveľa horšej kvalite - fakt málokedy sa mi dostane do rúk perfektný kus - ked máte záujem, napíšte mi na mail a pošlem Vám scan mojich denárov

numizmatikagal@magnats.sk
Registrovaný uživatel
Díky za cennou informaci a taky za vášnivou diskusi kolem ní. Přidávám jiný denár Ludvíka II. Jagelonského - rovněž z roku 1524, minc. zkratka L-W. Co mě však zaujalo, jsou dva trojlístky (alespoň mně tak připadají) po obou stranách erbu. Dotaz - jsou to skutečně trojlístky (anebo se to jenom zdá mně?) a jestli byl motiv torjlístku použit na ražbách s jiným letopočtem?

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Na tomto denáru, který mi prošel rukama jsou rovněž trojllístky, akorát na tom mém nejsou vidět stopky (pokud tam vůbec jsou). Jinak jde opět o vratislavskou mincovnu.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Jan322 děkuji za informaci. Přidávám třetí denár Ludvíka, ročník 1526, se zkratkou K-P. Na první pohled to vypadá jako dvouráz u písmenka P, ačkoliv ostatní písmenka v textu jsou bez jakékoliv vady. Navíc jsem asi před měsícem viděl v jedné aukci stejnou minci se stejným "dvourázem" u písmenka P. Je to dvojité "P" chyboražba nebo to byl úmysl rytce?

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Nejde o značku K-P, ale o značku K-B (tedy mincovna Kremnica), s protaženým dříkem. Pohl tuto značku uvádí pod číslem 255-20 a připisuje ji komorským grófům Bernhardu Beheimovi a Johannu Lengyelovi.
Registrovaný uživatel
Pri tejto značke sa stretávam s označením K - beta, čo je celkom výstižné, lebo pri tomto ročníku existuje aj klasické K-B (Pohl 255-19),

to ermanarich: Všimol som si, že si tu dal už zopár pekných uhorských mincí (hlavne ten denár so Zápoľského erbom bol veľmi pekný). Len tak ďalej ;)
Registrovaný uživatel
numizmatikagal napsal
Tie Sigurove sú POHL-255, čiže prvé denáre tohto panovníka a tie tzv. biedne sú POHL-258 čiže neskoršie ktorých razba bola tak masová že sa nedbalo moc na kvalitu - netvrdím že sa nenájdu perfektné kúsky, ale 90% týchto denárov je v horšom stave.


To bolo nedorozumenie, Honza myslel túto mincu, ktorú som dával ešte do starého vlákna.
Mal som veľké šťastie, tento stav sa vidí tak pri 1 z 500.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Jednu hezkou košickou ražbu jsme viděli hned na začátku..., přidávám stejný z mé sbírky, a pak ještě jeden, o kterém si nejsem zcela jist, zda se jedná rovněž o Košice.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Pohl denáre so značkou c (aj gotickým, ktoré vyzerá ako a)+ľalia priraďuje Košiciam.
Registrovaný uživatel
Pridávam jedného Ľudovíta so značkou L-A, doposiaľ som to neidentifikoval (Huszár - nič, Pohl - nič) aj keď je to možno chyborazba, lebo je to denár s výrazne menším obsahom striebra.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Skôr by som to videl na celkom vydarené dobové falzum ako na chyborazbu. Denáre z roku 1526 mali 50% striebra a toto vyzerá na postriebrenú meď.
Moderátor
Na dobové falzum poukazuje celkové vykreslenie madony s dieťaťom, celková fabrika mince.
Registrovaný uživatel
Ďakujem, mne sa prvotne nezdalo, že by malo isť o falzum, lebo minca je skutočne pekná, dobré zachované detaily, žiadne chyby (ako zvykli tí analfabeti robiť) len nekvalitný kov poukazoval na dob. napodobeninu, ale v 15.-16.stor. sa predsa razili (štátom riadené) mince z bronzu prípadne s obsahom AG do 30-50% (Albrecht, Vladislav I., L. Pohrobok, spočiatku aj Korvín, prípadne i riešený Ľudovít II. - Moneta Nova, ktorých mám veľa variant, ročníkov... a väčšinou s veľmi nízkym obsahom striebra).
Registrovaný uživatel
jan322 napsal
Nejde o značku K-P, ale o značku K-B (tedy mincovna Kremnica), s protaženým dříkem. Pohl tuto značku uvádí pod číslem 255-20 a připisuje ji komorským grófům Bernhardu Beheimovi a Johannu Lengyelovi.


Zrovna čítam článok v SN a čudujem sa, aké to bolo jednoduché :roll: Táto značka je vlastne K - B/I (Bernard - Iohannes) ;)
Registrovaný uživatel
Mincovňa Budín, 1521, teda prvý ročník razby tohto typu. Bežný denárik, ale celkom pekný...ráno mi lupola poslala do práce fotečku a hneď bol pondelok krajší ;)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1 2 3 4 5 ... > »

Sběratel.com » Uherské mince » Ludovít II. Jagelonský (1516-1526)

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1