Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Pražské groše » Ludvík I.

Vykupminci.cz
Numismatika

Ludvík I.

Moderátoři: jacx, oliver, pavelgregor.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: < 1 2 3 4 5 > »

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2006
Příspěvky: 6567
Topa77 napsal
Ty jo :shock: že bych se na to taky dal? :?


jakožto právník bys neměl provozovat činnost na hraně zákona :twisted: jen doufám, že už se mládenec nedal do čištění, jak o tom v příspěvku uvažoval ...
Registrovaný uživatel
Registrován: ún 2007
Příspěvky: 418
To je mazec! :shock:
Registrovaný uživatel
Registrován: Dub 2007
Příspěvky: 1368
Hrana zákona je někdy široká jak dálnice ;)
Moderátor
Registrován: Srp 2007
Příspěvky: 2021
tedy .. je co závidět - docela hezkej grošík
kacuro koukej so pochlapit a kopnout aspoň jeden takový pro každého člena sekty
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2006
Příspěvky: 6567
jacx napsal
kacuro koukej so pochlapit a kopnout aspoň jeden takový pro každého člena sekty


hmmm, to jste měli v létě přijet na brigádu, vy byste mi makali na chatě a já bych chodil klíďo hledat :D za celé prázdniny jsem byl jen jednou :( :roll:
Registrovaný uživatel
Registrován: čec 2010
Příspěvky: 640
Ludvíků je plnej kbelík. Pohrobků je 99 % falešných. Tož tak.
Archypov napsal
Ludvík je naozaj iba otázkou peňazí, nič viac. Na aukciách sú vidieť, nie často, ale sú. Je to vec peňazí a trpezlivosti.
No a dal by sa aj Pohrobok, zas mi nehovor že je na svete niečo nemožné. Ale chce to už trochu iné kritériá:
Je to vec ohromnej trpezlivosti, neskutočných kontaktov, a odporne hnusnej kopy prachov. Ale nemožné nie je nič. Alebo sa mýlim?
Registrovaný uživatel
Registrován: čec 2010
Příspěvky: 640
Chudák "malej", kdo mu to udělal?
kekule napsal
něco k sobotnímu večeru pro potěchu oka.....

http://sklad.obrazku.cz/stranka/314620_LudvkPG04av.jpg.html
http://sklad.obrazku.cz/stranka/314626_LudvkPG04rev.jpg.html
Registrovaný uživatel
Registrován: čec 2010
Příspěvky: 640
Stačí natrhat v lese tunu borůvek!
Liam napsal
Tak fajn....
Teď už jen sehnat tu kupu prachů...
Registrovaný uživatel
Registrován: čec 2010
Příspěvky: 640
Já vím o 2 údajně pravých kusech v soukromých sbírkách, ale pravost?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!
tenzor napsal
No, asi ne každý je ochotný nebo schopný dát desetitisíce za minci, kterou kromě odborníků nebo sběratelů zaměřených na PG stejně nikdo neocení.
Jinak principiálně sice není nemožné nic, ale šance na získání jistých mincí, které jsou jen v jednom exempláři v muzeu, jsou opravdu spíše teoretické :D
Jako sběratel převážně antiky mám tu výhodu, že dobře vím, že bez ohledu na peníze nikdy nebudu mít všechno, ani když okruh toho, co sbírat zúžím libovolným způsobem :)
Moderátor
Registrován: Srp 2007
Příspěvky: 2021
Níže přesunuji diskusi k tématu PG Ludvíka Jagelonského ze sekce Numismatika aukce - Podezřelé aukce
Moderátor
Registrován: Srp 2007
Příspěvky: 2021
sigur napsal
Pravý alebo nie? :roll:
http://www.ebay.de/itm/310632574265?nma=true&si=z06fvcztieCdJ5N%2BwxEatO5JrbI%3D&rt=nc&_trksid=p4340.l2557&orig_cvip=true

dula77 napsal
pravé strieborné falzum, asi.

Garfield52 napsal
A ta dirka je taky falešná? :twisted: :twisted:
dula77 napsal
pravé strieborné falzum, asi.

dula77 napsal
Keby ste sem namiesto smajlíkov napísali niečo prínosné tak by sa nič nestalo. Preto je tam to asi.
Falzum som písal v zmysle dobové.
:roll:
Sigur a ani ja do grošov veľmi nevidíme a ostatný robia mŕtveho chrobáka.

karell napsal
je to naprosto zjevné primitivní falzum, ta dírka tam je nepochybně pro větší důvěryhodnost, udivuje mně, že se stále najde dost hlupáků, kteří na něco takového přihazují, více to nemá cenu komentovat, je to ztráta času

[quote=jacx]
karell napsal
je to naprosto zjevné primitivní falzum, ta dírka tam je nepochybně pro větší důvěryhodnost, udivuje mně, že se stále najde dost hlupáků, kteří na něco takového přihazují, více to nemá cenu komentovat, je to ztráta času


narozdíl od řady objevujících se různě upravených replik, podle mne tato mince falzum není - ani dobové ani současné
podle mne jde o pravý Ludvíkův groš ražený v Kutné Hoře (dírka bude také pravá)
ale skoro 11 tis bych za něj (v tomto stavu) nedal

ještě přidám fotku diskutované mince převzatou z aukčního webu (než zmizí a nebude se za čas vědět o čem šla řeč)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem[/quote=jacx]
Moderátor
Registrován: Srp 2007
Příspěvky: 2021
oliver napsal
ja bych se take priklonil k tomu, ze je pravy, alespon podle dojmu a podle toho, co lze rici z docela mizerne fotky. docela by mne zajimalo (nemyslim to ironicky), co podle vas ukazuje na falzum.

alarich napsal
už včera sem chtěl napsat,že ten groš bude pravý,ale nemohl sem na ebay otevřít druhou fotku s rubem mince tak sem to nechal být.ta dírka je pravá 100%.jsem rád,že mě intuice nezradila a je smutné když někdo kdo tomu nerozumí shazuje pravost mince.

jv64 napsal
Základním atributem falz vzácných mincí je pořád ještě to, že producent "ojede" původní vzor. Tady ho evidentně k dispozici nemá, nebo zkuste najít kde ? A na to, aby vymyslel tuto minci, to by musel být celkem fajnšmekr, který něco ví o kutnohorských Ludvících. Mezi těmi lidmi, které tam řadím, potenciálního falzátora nevidím. (Leda by Garfield napodobil něco, co má v šuplíku a lidské oko nespatřilo ????? :lol: :lol: :lol: :twisted: :twisted: )
Ludvík s renesančními opisy na obou stranách je pořád ještě mince, na kterou i v tomto stavu z prázdného strožochu těch 11T vyhrábnu. Takže se těším až dojde ... :)

jacx napsal
vida - gratuluji
že to bude kutnohorská ražba a zřejmě Háskovou nepopsané lícní razidlo jsem zachytil, faktu s písmem jsem si již nevšiml :oops:
holt tolik Ludvíků mi ještě rukama neprošlo, tak je nemám tak nakoukané :(
přeji minci štastnou cestu, s těmito fakty jistě ostudu ve sbírce neudělá a třeba si o ní někdy něco přečteme a až dorazí třeba by se mohl oliver podívat skrz dírku z čeho je ten Ludvík v KH razil ;)

oliver napsal
super, to bude zajimave :)

kekule napsal
připojuji se do hlasování o pravost ..... :D .... osobně na tom groši neshledávám nic falešného.... a přesně jak píše JV64, jedná se o velmi vzácnou variantu, kterou potencionální falzátor k dispozici neměl

jacx napsal
... třeba by se mohl oliver podívat skrz dírku z čeho je ten Ludvík v KH razil ;)

jv64 napsal
určitě, jsem pro

oliver napsal
super, to bude zajimave :)

TomL napsal
To "A" uvnitř písmene G ve slově PRAGENSES je dobová zkrášlovací manýra nebo nouzová oprava omylem vynechaného písmene?

oliver napsal
take jsem si toho vsiml, myslim, ze to druhe

Lopez1506 napsal
A proč je to tedy i u Šlikovských tolarů?

jacx napsal
také se mi jeví pravděpodobnějším důvodem oprava vynechaného písmene, ale ani první variantu asi nelze zcela vyloučit
- je to popsané u var. Hás. II.a/1 - této variantě rub diskutované mince odpovídá
- pro definitivní soud by bylo dobré vidět další exempláře této varianty a zjistit zda pocházejí z téhož razidla (vzhledem k tomu, jak málo byly v KH groše tohoto panovníka raženy je to asi dost pravděpodobné)

jacx napsal
přítomnost tohoto jevu také u tolarů pochopitelně zvyšuje šance první varianty (ozdoba)

Lopez1506 napsal
Obojí je ze stejné doby,půjde spíše o modní záležitost....

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
« Poslední úpravu provedl(a) jacx v 29. 3. 2013, 20:13. »
Moderátor
Registrován: Srp 2007
Příspěvky: 2021
Kucera napsal
jacx napsal
- pro definitivní soud by bylo dobré vidět další exempláře této varianty a zjistit zda pocházejí z téhož razidla (vzhledem k tomu, jak málo byly v KH groše tohoto panovníka raženy je to asi dost pravděpodobné)


Tady mate jina razidla:


Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Registrován: Srp 2007
Příspěvky: 2021
jv64 napsal
V detailech se razidlo opravdu liší. Ejhle, kolik se vynoří zajímavých ražeb ! Podle Háskové je rub s písmenem A uvnitř G i na posledním typu Vladislava XXVI a/2. Ten někdo pro srovnání nemáte ? Razidlo se mohla použít i za Ludvíka.
Odbočím stranou - nešla by diskuze přesunout do sekce PG pod Ludvíka, ať se později lépe najde ?

numismatik-fji napsal
U šlikovských tolarů (bez letopočtu) mincovny Jáchymov vložené písmeno "M" do písmena "O" v opisu "AR DOMI SLI STE ET FRA CO (vložené písmeno M) D B" není módní zaležitost, ale vložené písmeno "M" je součástí opisu, který v plném textu zní "Arma Dominorum Slikonum Stefani et Fratrum Comitum dr Bassano".
Jenom pro doplnění - známe dvě polohy tohoto vloženého písmena "M" a to vodorovnou (Polívka 135) a šikmou (Polívka 136).
Dále se toto vložené "M" vyskytuje i u dalších tolarů (bez letopočtu) mincovny Jáchymov mincmistra Jana Weizelmana (Polívka 145,146,147).
U půltolaru téže mincovny (bez letopočtu) již písmeno "M" není vložené do písmene "O", takže opis je následující "ARMA DOMI SLICOM STEFA ET FRA COMI D BAS" (Polívka 138).
Taktéž u čtvrtolaru (bez letopočtu) je opis následující "AR DOMI SLI STE ET FRA COM D BAS".
Literatura: Polívka Eduard - Mincovní památky šlechtických rodů v českých zemích.

Lopez1506 napsal
Ale ano,samozřejmě je součástí opisu,stejně jako u Ludvíkova groše....leč otázka zněla jinak:Proč tohle netradiční pojetí....?

Lopez1506 napsal
Já si to skutečně neumím vysvětlit jinak než jako modní,okrasnou záležitost dané doby....ale rád se nechám poučit.....zajímalo by mne to.
Registrovaný uživatel
Registrován: Srp 2006
Příspěvky: 1817
Tak najednou jsou dokonce 3 kusy respektive s Národním muzeem 4 ...

Jinak "A" uvnitř "G" bych viděl jako výjimečně gramotného řezače želez, který na "A" zapomněl a pak jej takto doplnil. Nic víc bych v tom nehledal.
Moderátor
Registrován: Květen 2009
Příspěvky: 950
kucera, vassilij: Měli byste chuť dát svoje exempláře s mojím do kupy a udělat z toho krátký (třeba společný) článek nejlíp do Num.listů ? V Nm by nám ten jejich snad zfotili a zvážili také.
Moderátor
Registrován: čec 2009
Příspěvky: 4515
Gros neni muj, fota jsem pouzil ze sve databaze a pochazeji z jineho diskusniho fora kde je bohuzel uzivatel nedostupny (bez kontaktu).
Moderátor
Registrován: Květen 2009
Příspěvky: 950
Díky, škoda, ale co naplat.
Registrovaný uživatel
Registrován: Lis 2011
Příspěvky: 1129
Tak se podařil jeden mimosezonní groš Ludvíka I. z Jáchymovské mincovny, může ho někdo prosím podrobněji popsat? Jinak pěkně zvoní a váha je 2,44 g

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Registrován: Lis 2010
Příspěvky: 2445
Bydliště: Hamaca paraguaya
Nádhera. Podle všeho Háskovou nepopsaná opisová varianta - dvojtečka na začátku vnitřního opisu a zkratka PRIMV.
Registrovaný uživatel
Registrován: Srp 2010
Příspěvky: 1836
To je ten z allegra, ne:)
Opravdu pekny, gratulace.
Registrovaný uživatel
Registrován: Srp 2010
Příspěvky: 112
Mohu se zeptat za kolik na allegru šel?
Registrovaný uživatel
Registrován: Lis 2011
Příspěvky: 1129
Na allegru stál ve finále 5100,-
Registrovaný uživatel
Registrován: Srp 2010
Příspěvky: 1836
http://allegro.pl/czechy-grosz-praski-ludwik-ii-1516-1526-st-3-3-i3352731789.html
Registrovaný uživatel
Registrován: Lis 2011
Příspěvky: 1129
no, měl jsem tam limit 5150, tak to bylo o fous...

Nové téma Další příspěvek

Stránka: < 1 2 3 4 5 > »

Sběratel.com » Pražské groše » Ludvík I.

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1