Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Denárové období » Nejstarsi ceske mince

Vykupminci.cz
Numismatika

Nejstarsi ceske mince

Moderátoři: jv64, turtleoverhead.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... > »

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Velice zajimave, diky jv64
Moderátor
Padelek za 440 000? To uz je hodne slusne skolne.
Osobne si nedokazu predstavit, ze bych si (kdybych na to mel, samozrejme :) ) v pripade zajmu o minci takove hodnoty tydny pred aukci neshanel vsechny mozne i nemozne materialy, fotky pravych minci i odhalenych padelku..
Registrovaný uživatel
Numismatika už není co bývala :) kdysi bývala výsadou znalců, dneska si stále častěji kupujou mince lidi, kteří nemají vůbec tušení která bije.
_______________
..::R::..
robert.kurucz@email.cz
Moderátor
Aby nevznikl zbytečný informační šum, pokud mám správné informace (a těžko to mohlo být jinak), tak byla mince tehdy po aukci samozřejmě stažena a vrácena.
Registrovaný uživatel
Článek z katalogu:

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Asi to nebyl opravdový znalec!
To opravdoví to poznali a nedražili. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Vlastně se to dalo poznat docela snadno, když to máte "v oku". :twisted: :twisted: :twisted:
jv64 napsal
To je správný postřeh, tehdy ten Vladivoj zmátl i opravdové znalce, viz článek v katalogu. Někdo minci před tím chytře "zestařil" a ještě následně se vedly diskuze, je-li pravý nebo ne. Nakonec posloužil jako srovnávací pomůcka exemplář vpravo uprostřed, což je právě fotka z NL 1989 (= východočeská falza č.11), razidlo s opisem VLADVOI DVD je zcela shodné. Exemplář vpravo nahoře prošel aukrem r.2006.
Moderátor
Nejde o to, to mit "v oku", což u takové mince a stupně provedení padělku asi ani nejde, ale o to, že sběratel, natož znalec, zabývající se mincemi panovníka, které asi budou hodně vzácné, si nesežene ohledně mince za statisíce potřebné informace - kdyby to bylo třeba u PG Jana Lucemburského nebo denáru římských panovníků, kde se každý rok objeví stovky nedokumentovaných mincí, tak neřeknu, ale pravých ražeb i povedených padělků Vladivoje bude zřejmě jako šafránu, opravte mne, jestli se mýlím.
Jinak k té minci byl nějaký posudek nebo se dražitelé spokojili jen s tím článkem v katalogu?
Moderátor
tenzor napsal
Nejde o to, to mit "v oku", což u takové mince a stupně provedení padělku asi ani nejde, ale o to, že sběratel, natož znalec, zabývající se mincemi panovníka, které asi budou hodně vzácné, si nesežene ohledně mince za statisíce potřebné informace - kdyby to bylo třeba u PG Jana Lucemburského nebo denáru římských panovníků, kde se každý rok objeví stovky nedokumentovaných mincí, tak neřeknu, ale pravých ražeb i povedených padělků Vladivoje bude zřejmě jako šafránu, opravte mne, jestli se mýlím.
Jinak k té minci byl nějaký posudek nebo se dražitelé spokojili jen s tím článkem v katalogu?

Hmm, asi takto.
Za prvé - nevím kdo z diskutujících na dotyčné aukci byl a nakolik dražbu této položky sledoval, zřejmě spíš ne - takže: v sále ji nedražil nikdo, ani obchodníci v první řadě, kteří v té době pravidelně dražili vzácné denáry pro solventní klientelu, byla dražena pouze na telefon. Na otázku co si zjistili nebo nezjistili dražitelé tedy asi nenajdeme odpověď ....
Za druhé - autor podepsaný pod článkem odborník je, o tom není třeba pochybovat ani na vteřinu, stačí se seznámit s jeho pracemi z posledních let a s pečlivostí, s jakou si pro shání vstupní podklady. Nic na tom nemění ani jeden omyl, na to existuje pěkné české přísloví o mistru tesaři (a ještě jedno o tom, kdo nic nedělá atd...).
Za třetí - s tím, že v tomto případě až tak nešlo o to mít něco v oku zcela souhlasím. Fabrika českých mincí z přelomu 10. a 11.století je natolik různorodá a v její systematice je tolik neprobádaných míst, že nelze spravedlivě po nikom vyžadovat, aby bezpečně rozlišil, zda může existovat Vladivoj takovéto fabriky nebo ne. Co se domnívám rozlišení falza zkomplikovalo je fakt, že na rozdíl od jiných falz z výše uvedené skupiny se tady jednalo de facto o vymyšlenou minci, kombinaci k sobě nepatřícího líce a rubu, která ale klidně mohla existovat. Nestačilo tedy najít si v té době už lehce zaprášený článek, ale chtělo to i postřehnout, že razidlo se jménem Vladivoje je na tam uvedném falzu s jiným jménem mincmistra na rubu zcela shodné.
Vše výše uvedené je dokladem potřeby čas od času nějaký přehled zjištěných falz zveřejnit.
Moderátor
Bez ovlivňování - pravý nebo ne ?
http://www.ebay.de/itm/321192688673?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649
Registrovaný uživatel
Zdravím, domnívám se že se jedná o denár knížete Bedřicha Cach 626. Mince však spíš měděná než stříbrná. Zajímal by mne názor ostatních. Dík.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
mince Bedřicha měly jednu z nejnižší ryzosti, takže v té mědi žádný problém nebude. chtělo by to i nějakou metrologii ...
Registrovaný uživatel
Podle me je to on, hezky.
Registrovaný uživatel
Váha je 0.4 gramu a průměr 15.5 mm.
Registrovaný uživatel
Prumer je dobry, ale vaha dost nizka, mela by byt nekde dvojnasobna. Ale slysel jsem, ze jsou casto tyhle dost vyzrane a i cisteni ji mohlo dat na frak. Odbornici reknou vice.
Registrovaný uživatel
jv64 napsal
Bez ovlivňování - pravý nebo ne ?
http://www.ebay.de/itm/321192688673?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649


Moje nezkusene oko, by jej povazovalo za pravy, C.49, ale pokud by opravdu byl, zrejme byste ho bez vahani koupil.... jsem zvedavy na verdikt :shock:
Registrovaný uživatel
jv64 napsal
Bez ovlivňování - pravý nebo ne ?
http://www.ebay.de/itm/321192688673?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649


Také jsem ho na živo v závěru sledoval.
Z fotek mi více věcí říkalo, že dost možná ne, ale mohlo to být jen bídnou fotkou a za ty peníze co to poslední minutu lezlo jsem to testovat už nehodlal... :roll:
(pochybnosti byly vyšší než naopak, i když směšná cena pár minut před koncem hodně lákala)
_______________
http://digi.ceskearchivy.cz/

Od té doby co jsem přestal být namyšlený, tak jsem už bez chyby... ;)
Moderátor
Další názory zatím nic, škoda.
Na verdikt bych si bez prohlednutí mince samotné netroufl. Na jedné straně způsob prodeje má typické znaky, při kterých je třeba se mít na pozoru (prodejce někde vzal vzácnou minci, ví, že je z doby okolo r.1000 ale neví o co se jedná, nestálo mu za to si to někde zjistit, což by v Německu stejně jako u nás nedalo moc práce, no budiž).
Podle vlastních fotek, i když kvalita na 100% posouzení není ideální, ovšem nenacházím nic, co by jednoznačně bilo do očí. Myslím, že už minci jednou vystavoval jen s těmi prvními dvěma "blešími", s jakým výsledkem si ovšem nevzpomínám. To by také mohlo napovědět.
Poslední věc, která mě odradila je poznámka "Das Silber der Münze ist sehr dünn", jejímuž smyslu úplně nerozumím. Takže sečteno podtrženo - bez možnosti si minci prohlédnout v reálu jsem také do rizika nešel.
Přesto je nakonec možné, že kdo riskl neprohloupil a koupil dobrou věc za 1/2 až 1/3 ceny. Třeba je to někdo odsud a dá sem následně lepší fotky a další údaje.
Registrovaný uživatel
no já se k tomu nevyjádřil z toho prostého důvodu, že znám tyto mince pouze z fotek a obrázků, nikdy jsem ji neměl v ruce a tudíš se necítím fundovaný k nějakým závěrům :D
Registrovaný uživatel
Mě se zdá silně podezřelá ta "krupice" v plochách /ta by tam být neměla/ a nečisté linie. Ale jen podel fotky nelze se 100 % jistotou říct.
Ale spíše falsum. :evil: :evil: :evil:
jv64 napsal
Bez ovlivňování - pravý nebo ne ?
http://www.ebay.de/itm/321192688673?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649
Moderátor
S tím povrchem správný postřeh, ale podobný měly i exempláře u Dietikera (viz příloha), ČNS Pha 33 nebo Aurea 38. Z těch co mám v databázi.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
trošku to tu spí, takže bych přidal pár postřehů k falzu denáru Vladivoje v aukci Aurea.
Přestože jsou denáry Vladivoje mimořádně vzácné, tak se domnívám že to "nakoukat" celkem bez problému lze. Zvláště u takto nepovedeného falza.
Jv64 tu píše, že fabrika mincí z přelomu 10. a 11. století je velmi různorodá a nedá se stanovit zda takový "unikátní" denár mohl vzniknout či nikoliv. S tím se dá souhlasit jen částečně, protože různorodost fabriky se dá nalézt především u zpracování střížku, kdežto samotné provedení obrazu v razidle (rozvržení kresby, puncování a dorývání obrazu) se mi jeví, že se celá desetiletí téměř neměnilo.
Lidé, kteří viděli pravý denár Vladivoje naživo, těch bude snadno spočítat na prstech. Nicméně před lety proběhl aukcí v zahraničí níže zobrazený denár a také v NČČsl 1930 je vyfocen a popsán nález chodovlický a i z těchto malých fotek je patrné, že Vladivojovy denáry vypadají přeci jen jinak než kus z Aurea (i přes to, že se někdo na tom denáru pokoušel dát tomu "punc" staré mince nalezené detektorem někde na poli či v lese).
Mne by spíše zajímalo u denárů této doby obecně jak to bylo s mincmistry Mizletou a Nacubem, kteří se objevují na denárech starších i mladších. To působili oba v Praze zároveň? V jedné mincovně? Je k tomu nějaká literatura, nebo je to jen nějaký uzus, který dnešní badatelé nekriticky přejímají ze starší literatury?

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
_______________
Sbírám denáry, groše a další mince až po Leopolda I. Rád koupím jednotlivé mince i celou sbírku.
mince01@seznam.cz
Registrovaný uživatel
Oslovil mě nedávno jeden člověk z Anglie, který připravuje katalog českých, polských a uherských středověkých ražeb, jenž má vyjít v angličtině v tištěné formě pro anglicky mluvící uživatele. Pro tyto účely by rád sehnal kvalitní fotografie (většinou) vzácnějších denárů dle seznamu níže. Něco málo jsem sice k dispozici měl, ale většinou se jednalo o malé nebo nekvalitní fotografie, u nichž už ani nevím zdroj původu. Autor publikace by samozřejmě prosil o fotky spolu se zdrojem původu, kvůli autorským právům. Seznam jsem zkopíroval tak, jak mi byl zaslán. Týká se to těchto položek (vím, je jich hodně :( ):


Boleslav II. (Cach 40 or any photo from C.40-45, C.46, C. 60, C.61, C.91, C.93, C.98, C.138, C.139, C.164, C.1019 )

Sobeslav Slavnik (C.146, C.148, C.155, C.158 )

Boleslav III. (C.193, C.194, C.196, C.209, C.210, C.212 )

Vladivoj (C.221 )

Boleslav Chrabry (C.222, C.320 )

Jaromir (C.227, C.228, C.230, C.233, C.245, C.252, C.253, C.255, C.256, C.257, C.259, C.260, C.265, C.267, C.269, C.271, C.276, C.279, C.1025 )

Oldrich (C.281, C.287, C.295, C.1026, C.1028 )

Bretislav I. (C.304, C.305, C.307, C.309, C.325 )

Bretislav II. (C.382, C.384, C.387 )

Borivoj II (C.416, C.420, C.421, C.422, C.423 )

Vladislav I (C.535, C.542, C.546, C.548, C.559, C.561 )

Sobeslav I. (C.570 )

Vladislav II. (C.589, C.591, C.595, C.599, C.600, C.603, C.605, C.606, C.607, C.609, C.613, C.614, Cach -/Šmerda 239 )

Judita (C.601 )

Bedrich (C.624, C.626, C.629-635, C.637, C.638 )

Konrad Ota (C.639-642 )

Jindrich Bretislav (C.646, C.648 )

Premysl Otakar I (C.653, C.654, C.655, C.656, C.660, C.662, C.666, C.669, C.700, C.701, Cach -/Šmerda 298, Šmerda 301 )

Premysl Otakar II (C.751, C.762, C.789, C.806, C.815, C.818, C.821, C.824, C.827, C.829, C.845-849 )

Pokud někdo máte něco k dispozici, pošlete to prosím na můj mail kacuro(zavinovačka)seznam.cz. Děkuji.
« Poslední úpravu provedl(a) kacuro v 20. 1. 2014, 15:45. »
Moderátor
Samozřejmě nemohu a ani nechci nikoho ovlivňovat, ale tady je podstatná jedna věc. (Kromě toho, že valnou část vyjmenovaných mincí hned tak k focení nesežene). Jde o to, jaký charakter má publikace mít, jestli komerční nebo odborný. Může klidně být i obojí, nevylučuje se. Podstatné je, jestli hodlá za fotky platit nebo je chce zdarma. Před cca 2 lety také nějaký angličan oslovil tuzemská muzea, NM i MZM s obdobným požadavkem a nedivil bych se, kdyby to byl stejný člověk. Představoval si, že mu nafotí kompletně a zadarmo typově prakticky celý náš středověk. Jako odpověď dostal nejen oficiální sazebník, ale také zdvořilou žádost o ifnormaci, kdo je vydavatelem publikace atd. Pokud vím od DG a LP, tak se po této odpovědi stáhl. Bylo by to na delší debatu, na jednu stranu je užitečné, když vycházejí nové práce a i díky ochotě účastníků tohoto fóra poskytnout různé fotky vlastních mincí gratis vycházejí cenné články, ale toto se mě zdá být dost jiný případ. Kromě toho, nejen tuzemská, ale i zahraniční muzea již dnes prakticky nedávají fotky zdarma nijak automaticky a k publikování je to (jen z vlastní zkušenosti) zpoplatněné takřka vždy a nijak levně.
Registrovaný uživatel
Aha, no tak to je docela dost možné, že se jedná o toho samého, protože když jsem mu napsal, že požaduje fotky převážně velmi vzácných mincí, které obyčejný smrtelník nemá většinou možnost získat, ať se obrátí na LP z NM, byla jeho reakce celkem skeptická. Takže už to boy zkoušel a nepochodil :D

To holt bude mít smůlu, já už mu hned odepsal, že získání kvalitních fotek těchto mincí je v podstatě nemožné, ale abych měl čisté svědomí, že jsem ho rovnou neodbyl, tak jsem to zkusil zde ...
Moderátor
Nu, pár fotek by se našlo, se kterými zase není třeba dělat drahoty, např. C 559 jsem tu někde vystavoval, možná dvě tři další, ať se naváže "družba" :) .

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... > »

Sběratel.com » Denárové období » Nejstarsi ceske mince

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1