Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Pražské groše » Prosím o určení

Vykupminci.cz
Numismatika

Prosím o určení

Moderátoři: jacx, oliver, pavelgregor.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2013
Příspěvky: 52
Dobrý den,
poprosil bych o určení popř. ocenění tohoto Ferdinanda. Předem díky.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2013
Příspěvky: 52
torky napsal
Dobrý den,
poprosil bych o určení popř. ocenění tohoto Ferdinanda. Předem díky.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem


Ještě dotaz, ve opise Ferdin A ndvs .. , vidím to A jaksi zvláštně, je tam nožička navíc jako u N .. ale zase na počátku chybí takový ten zobáček co další N mají.. :? jsou tam tři N ? Nebo je to jaksi podivné A .. :roll: díky.
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2006
Příspěvky: 6567
Chce to hlavně větší a oříznuté fotky. Minimálně udělej detail inkriminovaného místa. Ale vypadá to opravdu na chyboražbu FERDINNNDVS.
Moderátor
Registrován: čen 2007
Příspěvky: 2457
Bydliště: Opičí Hory
Je to dvojráz.
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2006
Příspěvky: 6567
Podle čeho soudíš? Mně to nepřijde.
Registrovaný uživatel
Registrován: Dub 2010
Příspěvky: 850
pavelgregor napsal
Je to dvojráz.

to není dvojráz ani omylem.
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2013
Příspěvky: 52
Víc z mobilu nevykřešu , ale nejsem o moc moudřejší :lol: Nepřipadá mi to ani na jedno ;)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2006
Příspěvky: 6567
Z těch nových fotek mi to už připadá na klasické A (porovnáním s jeho tvarem na jiných PG), přičemž ten dřík navíc mohl vzniknout až sekundárně, buď jako chyba na razidle (prasklina či jiný defekt) nebo přímo na střížku. Takže za mě je tam opravdu FERDINANDVS.
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2013
Příspěvky: 52
kacuro napsal
Z těch nových fotek mi to už připadá na klasické A (porovnáním s jeho tvarem na jiných PG), přičemž ten dřík navíc mohl vzniknout až sekundárně, buď jako chyba na razidle (prasklina či jiný defekt) nebo přímo na střížku. Takže za mě je tam opravdu FERDINANDVS.


díky, taky mi to N nesedí, má jiný sklon.. Jinak je to nějaká lepší verze? Myslm že totožný šel nedavno na aukru s cenou přes 5 tis. v popisu aukce je typ GRACIA Hána C17/b/K . ale těch verzí je spousta tak nevím jestli se to ještě nějak neliší.
Moderátor
Registrován: Srp 2007
Příspěvky: 2021
je to litera A a použit na ni byl (tak jak je to asi běžné) stejný - jen otočený - punc jako pro literu V
porovnáním zakončení (patky) i to mírného sešikmení nahoře u A = dole u V, je to evidentní

jak vznikl ten útvar mezi A a druhým N těžko říct, ale je poměrně nerovný, nepravidelný, takže opravdu to mohlo být až druhotně
Moderátor
Registrován: Srp 2007
Příspěvky: 2021
ještě k určení - tento bych určil: Chvojka C13/b/K
GRACIA je zcela běžné u datovaných grošů (tedy i u 1536) - naopak GRATIA by zde bylo vzácnější
líc tohoto groše je velmi pěkný, rubní strana je ale slabší, datované groše 1536 patří mezi ty běžnější
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2013
Příspěvky: 52
Děkuji. Dívám se že ta aukce je tady archivu , měl jsem na mysli tento kousek. Vidím rozdíl jen ve vnitřku koruny dole, jinak mi to laicky přijde totožné. I to dělá rozdíl, nebo zas něco přehlížím :D http://archiv.aukro.cz/prazsky-gros-1536-ferdinand-i-k-hora-10--i6727912809
Moderátor
Registrován: Srp 2007
Příspěvky: 2021
ten na aukru má jméno panovníka zakončené PRIMV - proto C17
na vašem je PRIM - proto C13
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2013
Příspěvky: 52
jacx napsal
ten na aukru má jméno panovníka zakončené PRIMV - proto C17
na vašem je PRIM - proto C13


"nepatrný" rozdíl :mrgreen: díky za určení . Zhruba ocenění tohoto groše je kde? Nechci prodávat, ale nějak nerozumím tomu, jak ty ceny lítají od necelých tis kč až kdoví kam.. pokud je tohle tedy běžný typ.
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2006
Příspěvky: 6567
V dnešní době si ocenit PG F1 netroufám, protože jsou zrovna v kurzu a v aukcích chodí relativně vysoko. Nicméně ta vysoká částka na aukru je dána zejména tím, že se sešlo několik kohoutů, kteří o něj zkrátka svedli bitvu. Tam vzácnost / běžnost jdou stranou :)

Mám Ferdův groš 1536, který Chvojka nepopisuje a v aukci jsem za něj nedávno dal 800 Kč + poplatky. Logiku v tom tedy nehledej :)
Registrovaný uživatel
Registrován: říj 2013
Příspěvky: 52
kacuro napsal
V dnešní době si ocenit PG F1 netroufám, protože jsou zrovna v kurzu a v aukcích chodí relativně vysoko. Nicméně ta vysoká částka na aukru je dána zejména tím, že se sešlo několik kohoutů, kteří o něj zkrátka svedli bitvu. Tam vzácnost / běžnost jdou stranou :)

Mám Ferdův groš 1536, který Chvojka nepopisuje a v aukci jsem za něj nedávno dal 800 Kč + poplatky. Logiku v tom tedy nehledej :)



Jasně, já právě jen orientačně kdyby náhodou . Chápu že je to o trhu ale kolikrát právě koukám co se tam děje. Nicméně ten Václavův groš za 26 tisíc mi tenkrát hlava vůbec nevzala :D http://archiv.aukro.cz/prazsky-gros-vaclav-ii-unikat-rrr--i5716599192
Každopádně všem děkuji za Váš čas a informace.
Registrovaný uživatel
Registrován: čen 2008
Příspěvky: 4159
alarich napsal
pavelgregor napsal
Je to dvojráz.

to není dvojráz ani omylem.


Dle mého názoru je to dvojráz. Je tam vidět pootočení na mnoha místech i na perlovci dole, také v pravé horní části... jsou tam deformace více písmen aversu, takže za mne, dvojráz..
Moderátor
Registrován: čen 2007
Příspěvky: 2457
Bydliště: Opičí Hory
Já vidím dvojráz u toho prostředního N, kde je pootočení slabiky NAND,
kde je NA překryto písmenem D. Takže to je vlastně NADN, kde AD se částečně překdývá.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1

Sběratel.com » Pražské groše » Prosím o určení

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1