Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Starožitnosti » Určení puncovní značky, stříbro

Vykupminci.cz
Numisargo

Určení puncovní značky, stříbro

Moderátoři: Admin - Zdeněk Jindra, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Dobrý den, moc bych poprosila o pomoc s určením puncovní značky na stříbrné filigránové krabičce.
Punc je opravdu titěrný, fotila jsem jej přes mikroskop, i tak je ale velmi špatně čitelný. Značka výrobce NB(P?). Nejeprve jsem se snažila punc přečíst jen s lupou, to mi připomínal některý z rakousko-uherských punců, díky tvaru uprostřed, který mi připomíná kruh rozdělený na čtvrtiny a po pravé straně vidím nahoře něco jako číslo 1 nebo 7 a dole číslo 2, to by ještě mohlo odpovídat puncovní značce z roku 1792. Ale levá strana už mi nesedí a stejně tak nahoře uprostřed by mělo být buď lotové číslo nebo písmeno označující město a to tam ani při nejlepší vůli prostě nevidím.
Nejsem žádný odborník, pouze amatérský nadšenec. Krabičku jsem zachránila před výkupnou, takže to, že je stříbrná mám potvrzené. Pokud byste někdo věděli účel krabičky, budu ráda. Víčko není plné, proto to na pudřenku nevidím, spíš bych tipla malou šperkovnici třeba na náušnice nebo snad krabička na čichací sůl? Předem děkuji za jakýkoli tip :)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Dobrý den,
dnes jsem vzala krabičku na puncovní úřad. Předpokládám, že 0 reakcí znamená, že nikdo nevěděl, tak zde píši řešení hádanky. Jedná se o jugoslávský punc z let 1919-1933 stříbro 900
http://hallmarkwiki.com/images/004;%20Yugoslavia;%20;%201919-1933;%20Mark%20for%20small%20articles%20Mercurys%20wand%20and%20number%20I%20=(silver%20purity%20.900)%20silver%20hallmark.jpg