Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Antické mince » Váha antoniniánů v prvním období

Vykupminci.cz
Numisargo

Váha antoniniánů v prvním období

Moderátoři: Misak33, smith, tenzor.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: < 1 2

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Asi jsme se trochu nepochopili, protože s vámi souhlasím, že v současnosti metoda "neexistuje". Neutronová difrakce je nepraktická a náročná (a to ani není tak drahá a nedostupná jak píšete) a NMR na to není uzpůsobená. Ani jednou metodou se přímo nezabývám. Na NMR jsem absolvoval jen pár přednášek, takže rozhodně nejsem odborník a nevím jaký signál dává Ag-Cu slitina (je možné, že z nějakého důvodu se data nedají použít), ale podle toho co vím, touto metodou lze určovat složení. Rozhodně netvrdím, že někde mají NMR spektrometr, do kterého by se vlezly větší mince. Ale v principu mi to připadá jako slibná fyzikální metoda. Zkusím se zeptat odborníků, jestli by to bylo možné, nebo jestli je to úplná blbost.
Moderátor
s cenou nevim. podle mne se to prodrazi. u nmr nejde o to, ze na to neni uzpusobena. ta metoda je ohromne slozita, mnohem slozitejsi, nez nejake strileni elektrony nebo neutrony. ma sva specifika a sve mouchy (a to zasadni). tam jde o to, ze ta jadra mozna ani nepujde zmerit najednou, pokud pujde vyuzit vubec stejna sonda, je dost mozne, za kazde mereni se bude muset provest zvlast (existuji i techniky, kdy se meri vice prvku zaraz, ale ne vsechno asi pujde). nektere elementy jsou navic pro nmr uplne skryty, kazdy, jaky chcete, musi mit v podstate nove mereni (parametry odpovidajici tomu kteremu jadru). podle citlivosti prvku takove mereni muze trvat od minut az po hodiny a dny. navic problem je uz dokonce v samotne medi (z toho poznavam, ze jste si ani neprecetl odkaz ode mne - tam jsem totiz cekal, ze hodite zpatecku sam):

Citovat
Copper NMR is only observed for oxidation state (I) because (II) is paramagnetic