Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Námětová filatelie » Začátky v námětové filatelii

Vykupminci.cz
Numisargo

Začátky v námětové filatelii

Moderátoři: dejvy, pavlinka, regula_jan, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Jsem ve filatelii začátečník. Postupně jsem si uvědomil, že hledat "blechy" na známkách Hradčan mne nebaví a tak se rozhoduji věnovat se spíše filatelii tématické.

Potřebuji ovšem nějaké rady do začátku. Především vůbec netuším, jak hledat materiál ke zvolenému tématu. Existuje něco jako tématické katalogy? Nic takového jsem tedy nenašel. Nebo je třeba sledovat katalogy všech zemí a v nich hledat vhodné známky? To mi nepřijde zvládnutelné.
Registrovaný uživatel
Krok 1 - aká je to téma?

Vlaky, lode, kvety a pod. majú aj svoje "katalógy" a kluby
Hlavne lode a lodné doručovacie spoločnosti sú veľmi dobre spracované a existuje nespočetne publikácií.

Pokiaľ je to niečo špeciálne, napr. Kennedy, Lenin, kostoly, bicykle a tisíce ďalších... tak ostáva preberať katalógy a aukcie.
Moderátor
Námětové katalogy dělá firma Domfil. Jsou sice drahé, ale vůbec si nedovedu představit, že bych ho neměla. Záleží, co tě baví. Já jsem jako malá holka, začla sbírat kytičky. K tomu potom stromy a keře. K tomu potom razítka s tim samým a potom celistvosti s tim samým a potom telegramy a celiny s tim samým a ..... a ....... a ..... No a je z toho 26 zlatých medailí z výstav :D
Registrovaný uživatel
To nejdůležitější je vybrat si správné téma (či námět). Mělo by to být něco, co je Ti blízké, v čem se orientuješ (nebo orientovat budeš...). Příroda, technika... výhodou je, že známky (a razítka, celiny, poštovní formuláře...) vychází stále a zobrazují téměř všechno na celém světě. Tedy vybrat téma.