Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Numismatika aukce » "zajímavé" mince

Vykupminci.cz
Numismatika

"zajímavé" mince

Moderátoři: jano7B9.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1 2 >

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Dobrý den,

dnes jsem na aukru narazil na 3 aukce údajně vzácných mincí od stejného prodejce:

https://aukro.cz/vzacny-50hal-1969-bez-tecek-varianta-6938612228
https://aukro.cz/hlinikova-koruna-1947-vaha-1-3g-6938610672
https://aukro.cz/3-halir-1962-6938611301

Je mé podezření, že mince nejsou zcela v pořádku správné, nebo jsem mimo?

Zejména by mne zajímal názor na 3 halíř, kde na první pohled (dle mého) není zjevná "vada".

Děkuji za Vaše názory
Registrovaný uživatel
50 halier 1969 - fotka je hodne roztrasená, ale vyzerá byť pravý
1 koruna 1947 - upravené falzum
3 halier 1962 - upravené falzum
_______________
Všetko o bankovkách www.mojazbierka.sk :)
Sent from my ZX Spectrum
Registrovaný uživatel
Od pohledu si dovolím říct za sebe falza
Samozřejmě metrologie by měla byt spravně uvedena a přiložená k mincim...a souhlasit,což je málo pravděpodobné....

Vše falza,3 h koukni na listky konce k 3 chybí detaily, stejné u 50 h, koruna cisla47 ....

Dejme prostor i ostatním k uživatelům k vyjádření...
Registrovaný uživatel
barbar napsal
Od pohledu si dovolím říct za sebe falza...
Vše falza,3 h koukni na listky konce k 3 chybí detaily, stejné u 50 h, koruna cisla47 ....

Barbar, skús nám prosím odpovedať konkrétnejšie. Na základe čoho usudzuješ, že sa pri minci 50 halier 1969 jedná o falzum ? Toto nie je tipovacia súťaž... ;)
_______________
Všetko o bankovkách www.mojazbierka.sk :)
Sent from my ZX Spectrum
Registrovaný uživatel
Taketo mince sudny zbratel da do prestiznejsej aukcie a nie na aukro. Chybaju detailne fotky roku,statneho znaku,tlamy leva....a dalsie detaily,kde sa da rozoznat falzum. Moja rada...NEKUPOVAT.
Registrovaný uživatel
Fidzi napsal
barbar napsal
Od pohledu si dovolím říct za sebe falza...
Vše falza,3 h koukni na listky konce k 3 chybí detaily, stejné u 50 h, koruna cisla47 ....

Barbar, skús nám prosím odpovedať konkrétnejšie. Na základe čoho usudzuješ, že sa pri minci 50 halier 1969 jedná o falzum ? Toto nie je tipovacia súťaž... ;)


Nápodobně...

Jinak ti doporučim ohleduplnost k ostatním co jse chcou slušně vyjádřit k tématu,ať tě nenahlásim do nejmenovaného chlívků :)
Registrovaný uživatel
Chovanie vrámci hraníc slušnosti je jedna vec. Znalosti a schopnosť rozlíšiť falzum od pravej mince je úplne iná vec. Nechápem prečo ich pletieš dohromady. Čo keď ti tu náhodou niekto uverí ?
_______________
Všetko o bankovkách www.mojazbierka.sk :)
Sent from my ZX Spectrum
Registrovaný uživatel
Ten padesátník v tomto stavu zas taková vzácnost není. Za sebe bych řekl že je pravý, i když asi by to chtělo kvalitnější fotku.

Ale moc příhozů tam není, velký zájem nebude. Osobně bych na aukru na takové věci nepřihazoval a když už vyžádal bych si lepší fotky, možná i osobní prohlídku.
Registrovaný uživatel
Fidzi napsal
Chovanie vrámci hraníc slušnosti je jedna vec. Znalosti a schopnosť rozlíšiť falzum od pravej mince je úplne iná vec. Nechápem prečo ich pletieš dohromady. Čo keď ti tu náhodou niekto uverí ?


:) :mrgreen:
Fidzi ať zase neděláme s komára velblouda ať nezapleveliš chlívek a neutečeš od podstaty věci....
Dej prostor druhým ať jse taky vyjádři k dané věci......jinak pozor na konzervy :)
A dej si trochu voraz,jde tě denně vidět všude 8)
Registrovaný uživatel
Ale barbar o falzech něco ví, tuším, že je sbírá. Četl jsem to ve vlákně o Leopoldovi...
Registrovaný uživatel
:D
Registrovaný uživatel
Souhlasím s diskutujícími, že asi není nejlepší nápad účastnit se takových aukcí. Spíše jsem se chtěl pobavit o konkrétních znacích, podle kterých poznat falzum. Je jasné, že fotky nejsou ten nejlepší studijní materiál, ale je to lepší než nic.

Mne zaujala na první pohled popelavá barva 1 k 47, může to být znakem falza? Osobně jsem takto zabarvené 1 Kčs z roku 47-53 neviděl.

Dále u 50 h 69 mně přijde, že letopočet je upraven z klasické 69 a záměrně je v této oblasti fotka rozostřena.

U 3 haléře jsem si nebyl jist. Barbar výše uvedl, že lístky nejsou ostré. Které přesně? Nějaký jiný signifikantní podezřelý znak?
Registrovaný uživatel
50 haléř vyrazne,umístění hvězdičky v erbu její velikost, jinak je tam více detailů
3 haléř také nepatrný dvojraz po obvodu reversu
Registrovaný uživatel
K te Koruně je tam toho plno celkově špatný padělek,jen to drobné zrnkovani skoro všude zejména na klasech.
Moderátor
ondkrot: Originalni 50 haler 1969 bez tecek ma nejen jiny tvar letopoctu nez 1969 s teckami, ale taky jiný typ pisma v opise, takze uvaha o uprave letopoctu tim pada. U prodavaneho kusu letopocet i opis odpovida originalu. (K jeho originalite se ale nevyjadruji, nelibi se mi barva mince, ale to nic neznamena, muze byt vycistena. Pokud ale prodejce prodava vice podezrelych minci, tak doporucuji vsem jeho mincim se vyhnout.)
Typicke padelky 50 h 1969 (vsimnete si pisma v opise):
https://aukro.cz/50-haler-1969-bez-tecek-u-letopoctu-6920238193
http://www.nume.cz/salova-aukce/cns-praha-59-1090
Registrovaný uživatel
numismat napsal
Typicke padelky 50 h 1969 (vsimnete si pisma v opise):
http://www.nume.cz/salova-aukce/cns-praha-59-1090

Je smutné, že takýto primitívny falzifikát predávali priamo na aukcii ČNS Praha. Aký pán, taký krám.
_______________
Všetko o bankovkách www.mojazbierka.sk :)
Sent from my ZX Spectrum
Registrovaný uživatel
Zde máte originál.....vámi uváděny je jasné falzum..
Další detail na vašem, jakoby dvojraz na honí části erbu, pečlivě porovnejte sám.....
Porovnejte posazení hvězdičky v erbu na vašem se skoro dotýká okraje, možná její velikosti, možná samotný erbem.... rozhodně se mu vyhněte..

https://www.aurea.cz/katalog/mince/ceskoslovensko/50-haler-1969-varianta-b-bez-tecek-po-stranach-letopoctu-mc0651969b
Registrovaný uživatel
Děkuji diskutujícím za cenné tipy..

50 h 69: Zmiňovaná hvězda na erbu je patrně asi nejmarkantnější rozdíl oproti originálu... Mince na které odkazuje numismat jsou tedy, chápu-li správně, upravené standardní 50 h z roku 1969.

3 h 62: Zmiňovaný dvojráz je i na části okraje mince nad nápisem Československo.


1 k 47: Zrnkováním se rozumí drobné "bouličky" na ploše, která by měla být hladká?

Stonky klasů jsou výrazně "roztřepeny" i v částech těsně před klasem, ačkoliv u originálu již v této části neroztřepené nejsou (srovnání https://aurea.livebid.cz/auction/aurea_74/detail/713 )
Registrovaný uživatel
Ja si myslím, že najmarkantnejší rozdiel medzi normálnou razbou a variantou je v letopočte 1969
väčší/menší..Nie nejaká hviezda.
-s-

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
stani, tady nejde o rozdil mezi normálnou razbou a variantou, ale mezi minci v aukci a originalem bez tecek.
(barbar vidi jinou velikost hvezdy na znaku, a od toho odvozuje, ze v aukci je padelek. Osobne tam rozdil nevidim, a muze to byt jen zkresleni spatnou fotkou. )

ondkrot: Padelky, na ktere jsem odkazoval, nejsou upravene mince, ale kompletni falza (nekdy oznacovane jako "pozdejsi razba").
Registrovaný uživatel
stani napsal
Ja si myslím, že najmarkantnejší rozdiel medzi normálnou razbou a variantou je v letopočte 1969 väčší/menší..Nie nejaká hviezda.

Bingo!
Stani, si dôkaz, že ak človek chce, tak ten hlavný rozdiel zistí aj bez členstva v ÚV ČNS. Chce sa to venovať minciam a pracovať s nimi, aby si vedel čoho sa máš chytiť. Ty si sa to naučil na mušincoch... a ak k tomu pridáš správnu literatúru, tak sa stávaš Guru. Hľadať rozdiely vo hviezdach je hlúposť, lebo tam žiadne nie sú.
_______________
Všetko o bankovkách www.mojazbierka.sk :)
Sent from my ZX Spectrum
Registrovaný uživatel
Veď to už sa x-krát riešilo a možno aj tu na fóre..Nehľadal som.
-s-
Registrovaný uživatel
stani napsal
Ja si myslím, že najmarkantnejší rozdiel medzi normálnou razbou a variantou je v letopočte 1969
väčší/menší..Nie nejaká hviezda.
-s-

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem


Chlapci ,vy to Teda komolite a tazatel v tom bude Mít evidentne chaos. ...
Stani na minci bez teček,bylo použito jiné razidlo proto ,nemůžeš porovnávat foto mincí stejných ročníku,
Mám dojem,že razidlo s 10 Kč. ...
Rozdíly v tom uvidíš i čárky nad A v opisu na reversu
Registrovaný uživatel
Samozremě 10 hal a ne 10 Kč
Registrovaný uživatel
Zde přikládám foto originálu,tentokrát přímo. ...
Jinak faktem je ,že falza se postupně zdokonalují a muže to zmást i zkušene numismaty. .,ale v tomto případě je to zcela jasné falzum a zdá se mi, že mezi zdejším posuzování kolegy jde něco víc.....

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1 2 >

Sběratel.com » Numismatika aukce » "zajímavé" mince

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1