Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Naše papírová platidla » Bádanie a nové objavy

Vykupminci.cz
Numisargo

Bádanie a nové objavy

Moderátoři: acme2000, Šenfi.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < 1 2 3 4 5

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Ty jsi náročný :)

Před pár lety jsem tady dokonce s jedním váženým moderátorem probíral případnou možnosti prodeje.
Ale nakonec ve mně zvítězil sběratel, kdy jsem si říkal že pokud někdy začnu sbírat SŠ, tak můžu být jedním z mála, kdo to může mít komplet, včetně těch nevydaných.
A jelikož Německo, které je mým prioritním zájmem je teď hodně bída na materiál a mám přírustky v jednotkách ročně, tak k tomu SŠ a ČSR zřejmě brzo dojde :)

Stav je sice katastrofa, ale prostě bankovka existuje.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Jak se říká, ukázaná platí! ;) Děkuji i za ostatní!

Na stavu vůbec nezáleží, ale kolika sběratelům bude chybět a budou mít bílé místo ve sbírce!
Patříš mezi 6 šťastných sběratelů, kteří mají trumfové eso hned od začátku sbírání, gratuluji!!!
Jaké Německo sbíráš, já se ho chci pro změnu zbavit. ;)
_______________
vše okolo Darexu, Tuzexu a jejich poukázek
Registrovaný uživatel
50 Ks 1940 II. vydanie
====================================
H 845491 - H 897822 = známe rozpätie (teoreticky 52.331 kusov)
====================================
H 845491 - Klim #61/1948
H 894059 - Klim #69/2377
H 895328 - uvádza Bajer
(H 895329 - podľa číselnej rady pravdepodobne existujúci kus)
H 895330 - Aurea #88/3249
H 897822 - Koudy1107
====================================
Ďakujeme šťastnému majiteľovi Koudymu, že sa s nami podelil o foto a číslo bankovky. ;)
_______________
Všetko o bankovkách www.mojazbierka.sk :)
Sent from my ZX Spectrum
Registrovaný uživatel
V tejto súvislosti ma napadá, že vysoké číslo číslovača a veľký rozsah v súčasnosti známych kusov poukazuje na to, že sa pravdepodobne nejednalo len o skúšobný tlačiarenský arch, ale o skutočne vydanú emisiu (aspoň čiastočne). Rozptyl zachovaných čísiel zase poukazuje, že boli vyberané z rôznych častí emisie/balíčkov (možno vymenené zberateľmi za bankovku I.emisie, aby sedel počet a nominál pre kontrolu).
Zaujímalo by ma, či tieto kusy unikli priamo z tlačiarne alebo pri prijímaní nových bankoviek do depozitu Slovenskej národnej banky alebo pri ich skartácii.
_______________
Všetko o bankovkách www.mojazbierka.sk :)
Sent from my ZX Spectrum
Registrovaný uživatel
Rádo se stalo pánové ;)

mischel13 napsal
Jaké Německo sbíráš, já se ho chci pro změnu zbavit. ;)


Takovou tu klasiku. německo do 1945 + BRD do 1949 + některá okupovaná území včetně protektorátu (poznámka pak níže) + okupace Porýní, Sárska, DOA atd.
Tohle by bylo na delší rozbor, ale snad na začátek takhle stačí.

Narozdíl od blázna (v dobrém slova smyslu) Acmeho a podobných, ale nejedu na kombinace podtisk/série apd. :)

Vedla se tady dříve debata ohledně oranžového až žlutého číslovače na 500/1942 a bylo to uzavřeno s tím, že to dělá PVC fólie v níž byly bankovky uloženy.
Sám jednu takovou vlastním (oranžový číslovač) a u ní mám jistotu, že PVC obal neviděla ani z rychlíku :) Co jsem si všiml, jedná se buď o sárii Ha nebo CHa (u jiné jsem to zatím neviděl) a přikláním se k tomu, že se jedná opravdu o chybu v barvě na originálním číslovači, kde pravděpodobně došla tmavá složka. Určitě se nejedná o záměrnou variantu, spíše maximálně o chybotisk.

Ad Fidzi:
Přesně jak píšeš, vypadá to že byla natištěná a poté skartována celá emise, protože zkušebná tisk s takovým rozsahem nedává moc smysl.

Je jisté že na to Slovensko vůbec doputovaly?
Tahle pochází z Německa, stejně jako odtamtud podle mých informací pochází ta co šla přes Aureu. Spíš to vypadá na to, že k odebrání a skartaci došlo přímo tam, protože šance, že by se minimálně 3 (H 895328 dle Bajera taky z něho pochází) ze známch 7 dostaly ze Slovenska do Německa mi připadá extrémně nízká.
« Poslední úpravu provedl(a) Koudy1107 v 1. 5. 2020, 21:46. »
Moderátor
Pokud by to bylo PVC fólií, pak by tisk měl být i poněkud rozplizlý. U známek to tak teda bývá.
Registrovaný uživatel
Koudy1107 napsal
Rádo se stalo pánové ;)

mischel13 napsal
Jaké Německo sbíráš, já se ho chci pro změnu zbavit. ;)


Takovou tu klasiku. německo do 1945 + BRD do 1949 + některá okupovaná území včetně protektorátu (poznámka pak níže) + okupace Porýní, Sárska, DOA atd.
Tohle by bylo na delší rozbor, ale snad na začátek takhle stačí.

Narozdíl od blázna (v dobrém slova smyslu) Acmeho a podobných, ale nejedu na kombinace podtisk/série apd. :)

Tak to už mám jen to BRD do 1949 a NDR včetně kolků, zbytek je už pryč!
O Acmem mi ani nemluv, je to můj skoro soused, ale nikdy jsme se nepotkali, jen přes maily se známe. :) A už to tak bohužel zůstane! :(
Ale přes Německo, patří k největším znalcům a nejen u něj! ;)
Snad mi to moderátor nesmázne? ;)
_______________
vše okolo Darexu, Tuzexu a jejich poukázek
Registrovaný uživatel
Pořešíme přes mail, ať to tady ostatním nezaplevelíme :)
Měl bych ho mít veřejný, případně na dan1107@seznam.cz
Registrovaný uživatel
Koudy1107 napsal
Vedla se tady dříve debata ohledně oranžového až žlutého číslovače na 500/1942 a bylo to uzavřeno s tím, že to dělá PVC fólie v níž byly bankovky uloženy.
Sám jednu takovou vlastním (oranžový číslovač) a u ní mám jistotu, že PVC obal neviděla ani z rychlíku :)


Takze vite presne v cem to bylo za tech 80 let ulozene?
Registrovaný uživatel
Vím 100% kde to bylo uložené cca posledních 60 let.
Vzhledem k tomu, že toto jsem viděl pouze na 500K/1942 II. vydání (alespoň co se týká protektorátu, ale pokud vy máte zdokumentované i jiné, tak se prosím podělte) tak šance, že někdo ukládal do PVC obalů zrovna jen tyto bankovky není velká.
Moderátor
mischel13 napsal
Koudy1107 napsal
Rádo se stalo pánové ;)

mischel13 napsal
Jaké Německo sbíráš, já se ho chci pro změnu zbavit. ;)


Takovou tu klasiku. německo do 1945 + BRD do 1949 + některá okupovaná území včetně protektorátu (poznámka pak níže) + okupace Porýní, Sárska, DOA atd.
Tohle by bylo na delší rozbor, ale snad na začátek takhle stačí.

Narozdíl od blázna (v dobrém slova smyslu) Acmeho a podobných, ale nejedu na kombinace podtisk/série apd. :)

Tak to už mám jen to BRD do 1949 a NDR včetně kolků, zbytek je už pryč!
O Acmem mi ani nemluv, je to můj skoro soused, ale nikdy jsme se nepotkali, jen přes maily se známe. :) A už to tak bohužel zůstane! :(
Ale přes Německo, patří k největším znalcům a nejen u něj! ;)
Snad mi to moderátor nesmázne? ;)


Dobrý večer pánové, náhodička, že jsem se zrovna teď o víkendu probíral německou chyběnkou a aktualizoval si data a vy mě tu zrovna zmiňujete. :-) No, musím říct, že před koronou jsem snad rok nenarazil v rámci Německa na nic pořádného (max. jeden kus za čtvrt roku) a teď během měsíce asi 15 kousků ... inflace, vzácnější varianty + 6 kusů variant v emisi Reichsmark 1929 - 1936 (10 RM - 1000 RM). Dostal jsem se v tomto směru pod 20 chybějících kusů přes všechny nominály (celkový počet variant je téměř 530) + se na mě usmálo štěstí a posunul jsem se i v chybotiscích, které nejsou ani v katalogu (číslovače s chybějící sérií, papír bez obarvené strany apod.).

Mischel13 > Díky za poklonu, já podobnou vysekávám zas Tobě, když přijde řeč na TKčs :-)
Registrovaný uživatel
Kolegové máte někdo zpracovanou evidenci četnosti výskytu serií u 1000,- kč 1919-1937 (Bajer 14) ?

Já sice mám nějakou evidenci ještě z let 2011-2015 u raritních Státovek I.emise, ale nyní se mi zdá, že všude vidím samá "D" ...
Tuto "B" v takovém stavu jsem tedy na eBay cenu nečekal...
https://www.ebay.com/itm/Czechoslovakia-1000-korun-1919-circ-p13-low-start-/154275032395

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < 1 2 3 4 5

Sběratel.com » Naše papírová platidla » Bádanie a nové objavy

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1