Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Antické mince » Byzantské mince

Vykupminci.cz
Numisargo

Byzantské mince

Moderátoři: jano7B9, Misak33, tenzor.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 6 7 8 9 10 11 >

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Mince pochází z depotu asi cca.1350 dalších aureů nalezených roku 1895 na svahu Vesuvu v prázdné cisterně ve staré antické vile.

Jsou známé pod názvem"Boscoreale",kvůli krásnému barevnému tónování které jim vtiskl výbuch sopky v létě 79 n.l. a následné uložení po dobu 1800 let v tomto prostředí.

Zlato samo o sobě je sice inertní,ale ve spojitosti s legováním jinými kovy jako jsou příměsy stříbra a mědi vytvořilo na mincích tento nádherný vzhled.

Některé jsou tedy skutečně vybarveny nádherně jako třeba tento aureus Vespasiana z roku 70 n.l.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
A ten aureus Caesara? Co byla jeho zvláštnost ?
Registrovaný uživatel
Patřil do stejného depotu,-poklad neobsahoval jen současné ražby...má rovněž typické tónování.
Registrovaný uživatel
Tak na to bych asi opravdu nepřišel:- ) .Ale hezký příběh .Dík .:- )
Registrovaný uživatel
Hmm, fakt zajímavé. Díky! I když už to uteklo od Byzance :)
Registrovaný uživatel
Dovolím si vrátit se ještě k diskuzi o rozdílu mezi follisy LEA III. SEAR 1516 a LEA V. SEAR 1630. Tuto otázku jsem řešil i na fóru FORUMANCIENTCOINS. Závěr: Skutečně je rozdíl v tom, že postavy u follisu LEA III. drží v ruce akakii. V aukcích jsou tyto mince často zaměňovány a troufám si tvrdit, že follisy LEA V. jsou v aukcích v 50% případů označována jako follisy LEA III. Pro zajimavost přikládám foto mého LEA III., kterého jsme ukořistil asi před dvěma lety - v aukci byl tradičně označen jako LEO V.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Díky, dospěl jsem ke stejnému závěru. Právě to chybné značení v aukcích (přijde mi i víc než 50%) i na wildwinds mě na začátku zmátlo a proto jsem dotaz pokládal.
Registrovaný uživatel
Zdravím.
Poradí někdo bližší informace o této bídné minci (snad) Justiniána I. ?
Koupil jsem ji, i když Byzanc nedělám :-)
Hmotnost 16 gramů.
Děkuji

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Ano Follis Justinian I. 527-565 asi Sear 220 i když 218 - 222 jsou podobné přikláněl bych se k 220 už z důvodu vysokého počtu variací. Mincovna Theoupolis.
_______________
Registrovaný uživatel
Děkuji Vám za informace. Oproti mým oblíbeným antoniniánům je to pořádný kus kovu :-)
Registrovaný uživatel
Dobrý podvečer, můžete mi pomoci s určením těchto mincí? Moc děkuji za každou radu. Díky s pozdravem Petr

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
První bych viděl na Justinian I. Follis, mincovna Nicomedia, Sear 201, dvanáctý rok vlády, tedy r.539.
_______________
Registrovaný uživatel
Ta druhá nebude riginál ,ale spíše odlevaný suvenýr pro turisty .Nedá se to z fotek dobře posoudit , ale ani první , byť běžná na mě dobrý dojem moc nedělá....
Registrovaný uživatel
Podle mě jsou obě falešné. Ta druhá určitě ta první asi.
Registrovaný uživatel
Ahoj. Kapku jsem blbnul na Aukru. :-)
Bídné stavy ale laika potěšily.
Justinianus I. - 1/2 follis
a
Justin II. a Sophia - follis
Zde se mi reverz docela líbí.
Averz jsou Opičky jak na počátku vlákna psal tuším martinvangelis :-)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Omluva za spam. Tuhle obludku jsem prostě chtěl :D Neurčený 1/2 follis.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Tak ještě jeden nový Justinián. Nepěkný, ale mne potěšil

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Navry: Ta obludka bude Heraclius SEAR 815, Ta postava Heraclia s kníry je vidět hned na první pohled. :)
Registrovaný uživatel
Grammatikos: Děkuji :-) Jsem spíše laik
Registrovaný uživatel
Ahoj,
jsem rád, že to tu trošku žije. Mám teď po delší době na mince celkem slinu, oficiální, ražby Říma, provincie i následná Byzanc mě teď baví, tak jsem si po letech ke své minisbírce pořídil konečně Sommerův katalog. (Obeceně se mi tyto battenbergovské katalogy líbí), škoda jen, že to není v barvě jak aukční katalogy, a v tomto případě by fotky mohly být zřetelnější, přece jen byzantské ražby jsou často ve srovnání se starým zlatým římským věkem bídné úrovně :) Ale radost veliká.
Jak se zdá, starší Sear bude nicméně asi trochu podrobnější, nějakou tu položku ke konci jsem u Sommera nenašel.

V souvislosti s tím mám dotaz na zkušenější:
Mám tu léta jednu hendikepovanou (asi částečně stříbrnou?) trachy (dříve by se řeklo mrzáka), jehož jméno bych nicméně rád znal. Mám u ní leta nápsáno Jan III. Dukas Vatatzes?, S. 2080/2086/2106. Podobné to hlavně prvnímu je, shodné myslím ale ne. Dokáže tohoto "despotu" někdo určit přesně? Je to vůbec byzanc? Není to nějaký Bulhar?

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Dobrý den. Podle prodejce anonymní follis za vlády Romana IV.
Trošku jsem hledal, a souhlasí mi to.
Averz Kristus Pantokrator a ta "roztleskávačka" na reverzu je Panna Marie.
Omlouvám se, tohle fakt beru jen na okraj pro zpestření ;)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Haló, Lopézi, Grammatiku a jiní byzantští experti, netroufnete si, prosím, určit ostřižek z úryvku výše? Zahřeje Vás má nehynoucí vděčnost :-)
martinvangelis napsal
V souvislosti s tím mám dotaz na zkušenější:
Mám tu léta jednu hendikepovanou (asi částečně stříbrnou?) trachy (dříve by se řeklo mrzáka), jehož jméno bych nicméně rád znal. Mám u ní leta nápsáno Jan III. Dukas Vatatzes?, S. 2080/2086/2106. Podobné to hlavně prvnímu je, shodné myslím ale ne. Dokáže tohoto "despotu" někdo určit přesně? Je to vůbec byzanc? Není to nějaký Bulhar?

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
stále nepovšímnuto? 100% jsem to nepřiřadil ani na solidních stránkách https://coins.labarum.info/en/catalog?pageSize=20
Registrovaný uživatel
Ale povšimnuto,no také si nejsem jist.
Napsal bych si k němu :
Trachy,latinští vládcové Konstantinopole v letech 1204-1261..

A do byzantského experta mám tak blízko jak kapr do plejtváka :D
Registrovaný uživatel
Ha, díky moc reakci :-D
no je pravda, že ty "vytečkované vlasy" u Kristova zobrazení jsou i latinů, to jsem si dříve nevšiml. Ještě si je projdu. Takže bych Ti tu nálepku experta klidně ponechal ;-)

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 6 7 8 9 10 11 >

Sběratel.com » Antické mince » Byzantské mince

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1