Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Antické mince » Byzantské mince

Vykupminci.cz
Numisargo

Byzantské mince

Moderátoři: jano7B9, Misak33, tenzor.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 5 6 7 8 9 10 11 > »

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Oprava - ne Komnenosů, ale Komnenovců
Registrovaný uživatel
Nazdar Bando!

Po delší době jsem koukl na fórum a koukám, že vlákno Byzantských mincí trochu zkomírá. Takže na rozehřátí k těm Holdenovým mincím:

První kousek je Justinián I., půlfollis mincovna Konstantinopol, SEAR 165

Druhý kousek je zajimavý, skutečně jde o Herakleia, půlfollis mincovna Kartágo SEAR 874
Registrovaný uživatel
Grammatikos, vďaka za reakciu, v najbližšej dobe by mohli pribudnúť ďalšie byzantské mince :)
Registrovaný uživatel
Pridávam ďalšie dve mince, ktoré sa mi podarilo "ukoristiť" z rozpredaja pozostalosti/súkromnej zbierky. Popisky boli viacmenej všeobecné vo flámčine, takže tu som sa trošku viac zapotil, ale snáď som sa trafil správne :)

https://www.dropbox.com/sh/4vjp6y13ozax91h/AAA9LIGYJ79Y0kmoK264cuAsa?dl=0

Toto by mal byť Izák II. Angelos, SEAR 2003 vyrazený v Konštantínopole.

https://www.dropbox.com/sh/b4girt3v05alqcp/AACI_7M6DMnAZwN6RAMFuThna?dl=0

Alexios III. Angelos, SEAR 2012 taktiež z Konštantínopolu

Akékoľvek rady/kritiky budú vždy vítané.
Registrovaný uživatel
Jedna zajímavost: Justiniánův vzácný malý půlfollis (modul jen 17 mm) (Sear 331) z dočasné vojenské mincovny Salona (chorvatský Split) v letech 552-5.
Nález mincí tam byl asi v roce 1911, od té doby asi nic velkého. Pěkný článek o těchto málo vídaných mincích napsal jeden tamní sběratel zde: http://www.worldofcoins.eu/forum/index.php?topic=39222.0

Mám doma tuhle:

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
« Poslední úpravu provedl(a) martinvangelis v 18. 1. 2021, 14:34. »
Registrovaný uživatel
Poutavé čtení,díky.
Nepříliš hezká mince,ale zajímavá původem a okolnostmi.
Zde jedna ze dva roky staré aukce,která má snad i totožné lícní razidlo..

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Ano, souhlasím s popisem, vizuální podobou to není žádná hitparáda, ale okolnosti jsou zajímavé. Díky za doplnění i fotku druhé mince. Je dostupný někde odkaz na tu aukci? Dohledal jsem jen pár mincí jiných razidel.
Registrovaný uživatel
https://www.sixbid.com/account.html/savoca-numismatik/5747/byzantine/4810891/justinian-i-ad-527-565-salona?term&orderCol=lot_number&orderDirection=asc&priceFrom&displayMode=large&auctionSessions=&sidebarIsSticky=false
Registrovaný uživatel
Díky ;-)
Registrovaný uživatel
Ahoj,
minci jsem určil jako Justinian I. Sear 236, Decanummium, 5,14g 24,1mm a zajímá mě co je to za mincovnu zkratka UMUΠ.
Děkuji

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
_______________
Moderátor
THUΠ - Theoupolis = Antiochia
Registrovaný uživatel
Aha, děkuji. Vždycky jsem viděl THEUP viz foto.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
_______________
Moderátor
třeba zde:

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Ahoj,
mám tu jeden follis patřící Leonovi (a následníku Konstantinovi). 25x22 mm. hmotnost zatím nevím.

Otázka zní,

je to Leo III. Syrský (717-41) S.1516
https://www.acsearch.info/search.html?term=leo+sear+1516&category=1-2&lot=&thesaurus=1&images=1&en=1&de=1&fr=1&it=1&es=1&ot=1&currency=usd&order=0

anebo Leo V. Arménský (813-820) (S.1630)
https://www.acsearch.info/search.html?term=leo+sear+1630&category=1-2&lot=&thesaurus=1&images=1&en=1&de=1&fr=1&it=1&es=1&ot=1&currency=usd&order=0 ?
Nevidím v nich rozdíl. Díky

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Podle toho co uvádějí katalogy, např. A.U.Sommer: Die Münzen des Byzantinischen Reiches 491-1453, je rozdíl v tom zda císař Leo drží před tělem v pravé ruce akakii nebo ne. Zde odkaz kde je Akakia vidět (Sear 1516):
https://www.acsearch.info/search.html?id=5777595

Na vaší minci ji nevidím, takže nejspíše Sear 1630.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
« Poslední úpravu provedl(a) Kucera v 3. 8. 2021, 14:07. »
Registrovaný uživatel
Fantazie. Děkuji mnohokrát! Koukám, že na internetu je tedy většina mincí Leona V. vedena jako Leo III. Přitom jsou odlišnosti i v portrétech - běžnější (můj) Leo V. má takové protaženější "koňské" obličeje.
Budu muset Sommera taky objednat...už velmi dlouho to zvažuji ;-)
Registrovaný uživatel
Dovolím si sem opět vložit jednu hádanku na dobrou noc ze široké škály numismatických zajímavostí.. ;)

Zde na obrázku níže je zlatý solidus...4,37 gr.

Velká část sběratelů by řekla.."No,solidus Herakleia se synátorem z první pol.7 století..zachovalost nic moc..do deseti litrů se v pohodě vlezu" :)

Hádanka tedy zní:

V čem spočívá vzácnost tohoto solidu u kterého konečná částka na aukci přesáhla v přepočtu 1.000 000 korun ?

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Chybí mi tam rameno kříže.
Registrovaný uživatel
Ja vim, ja vim! Je to jedna z prvnich ... a dal neprozradim, at se dalsi trapi, ale i to rameno s tim ma co delat :)
Moderátor
Říkal jsem si že to nebude tak jednoduché. Napodobenina byzantského solidu s odstraněnými křesťanskými symboly ražená prvními Umajjovci ještě před zavedením dinaru.
Registrovaný uživatel
Skvěle pánové..no ale zrovna u vás dvou ani nic jiného nepředpokládám ;)

Jen doplním pár drobností.
Ano mince je dechristianizována a jako taková urážela jak křestany tak rané muslimy.
Předpokládá se že po řadě porážek od Byzantské říše a následujícím uzavření míru v roce 679,kdy se Umajjovci zavázali odvádět poplatky v penězích,koních a otrocích byli tyto solidy použity právě pro tento účel.
V Konstantinopoli byli samozřejmě nepřijatelné a jako mincovní pagament použity k ražbě mincí aktuálních.

Za zmínku snad stojí před zavedením typického"řádkového" zlatého dináru v roce 77 AH i ražená zajímavá ražba v obecném kovu a krátce i ve zlatě zvaná"stojící chalífa(standing caliph)"...

Zatímco AE fals je v aukcích poměrně hojný a finančné velmi dostupný,aukční prodej zlaté mince u které ražba probíhala zřejmě v roce 75-77 AH jsem nezaznamenal...ale zde se mohu mýlit.
Foto:

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Super, zajimave. Ja vedel co, ale nevedel jsem proc :) Dik!
Registrovaný uživatel
:)
Osmělím se tedy vložit další,tentokrát lehkou večerní hádanku-speciálně pro"římany"...zde to nebude pro mazáky žádný problém,neb jde o známou věc.

Jejím předmětem je zlatý aureus G.J.Caesara ražený někdy na počátku roku 46 př.n.l....viz foto.
Tato mince patří mezi poměrně vzácné ražby,od toho se z větší části také odvíjí její cena,přesto se na aukcích sem tam objevuje.

Otázka tedy zní:
Čím je speciálně tento konkrétní aureus,který svou ikonografií nikterak nevybočuje od ostatních zajímavý?

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Domnívám se , že je ražen z ukořistěného zlata galských Keltů a následně použit k financování římské armády, germánských sborů a spřátelených keltských kmenů bojujících proti Keltům ,kteří se bránili římské nadvládě….
Registrovaný uživatel
Nikoli,zajímavost spočívá v něčem jiném..
Napovím že v historii tehle mince jsou důležité po samotné ražbě ještě dva letopočty.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 5 6 7 8 9 10 11 > »

Sběratel.com » Antické mince » Byzantské mince

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1