Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Padělky a podvody » FALZA ČS. MINCÍ

Vykupminci.cz
Numisargo

FALZA ČS. MINCÍ

Moderátoři: jano7B9, Misak33.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: < 1 2 3 >

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
tak tady jsou 2 starší ukázky 3h, novější nemám (a asi už ani nebudu mít) zpracováno:
http://img833.imageshack.us/img833/1456/3h19621.png
http://img600.imageshack.us/img600/4153/3h19622.png
bylo toho samozřejmě více
Moderátor
Pořád to moc nechápu, když už někdo potřebuje doplnit prázdné místo a nevadí mu neoriginální mince, proč si nekoupí "pozdější ražbu" z Číny za dvacku? :)
Registrovaný uživatel
Na základě mé špatné zkušenosti s nákupem na Aukru od sedivaka1111 který opětovně nabízí falsa (nyní prodal mimo jiné běžné falsum 50h 1969 varianta ), vám chci poskytnout foto o novém falsu 5 hal 1926, které jsem od něj zakoupil, nechal prověřit a následně zpět vyreklamoval. Nyní je opět tato mince vydražena a další se ještě na Aukru nachází.
Přikládám foto a popis rozdílů:
5 hal 1926 FALSUM
1) kov ze kterého mince byla vyražena zjevně neprošel 90 ti letou oxidací.
2) I kdyby po dobu 90 ti let byla tato mince ochráněna někde ve vakuu před působením vzduchu,
tak potom není jasné, jak přišla k tak zásadním poškozením typu vrypu na obou stranách (byla
záměrně výrobcem poškozena, aby nepůsobila tak dokonale), protože tyto vrypy zcela
neodpovídají běžnému opotřebení, jak je možné porovnat s různými jinými mincemi té doby.
3) Při této ražbě nebylo použito originálního razidla, protože mince byla vyboulena do boků a
vytvořila obloukovou hranu a ne rovnou, tak jak je možné porovnat s kteroukoli jinou mincí 5
hal z té doby. Hrana byla následně uměle zklepána tak, že vypadá jak od kováře.
4) Největší nedostatek je však v tom, že každý 5 hal té doby je oražen mikroznačkou umístěnou na
pravé straně pravého mostního pilíře. Tento falsifikát tuto značku vůbec neobsahuje. Mohla by být
otěrem při značném používání zničena, tomu ale odporuje LUXUSNÍ stav této mince.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
V tomto období se moc nevyznám, ale pokud takhle přesně víte, že má být tento nominál oražen značením, tak proč jste na aukci přihazoval? Z fotografie žádné rozdíly opravdu vidět nejsou. Celý váš příspěvek na mě působí spíše jako úmyslné poškození prodejce, ale možná se mýlím. Co na to ostatní, jedná se o zvláštní minci?
Moderátor
Na Aukru spousta lidí věří že narazili na troubu který z neznalosti prodává vzácnou minci za pakatel.
Ve skutečnosti tomu bývá právě naopak. :D ;)
Registrovaný uživatel
Já jsem před koupí o falsu této mince nevěděl vůbec nic. Tyhle informace mi sdělil znalec, u kterého jsem nechal minci zkontrolovat, protože se mi zdála podezřele pěkná. O tyto informace se chci podělit s ostatními sběrateli, kteří mají zájem o preventivní informace a neřešit případné spory až po té, co sami naletí tak jako já. O falsifikátu této mince navíc není nikde ani zmínka. Peníze za falsum mi byly vráceny, ale zajímavé bylo, že prodejce minci znovu vydražil, aniž by si mnou vrácenou minci vyzvedl z pošty (viz sledování zásilek - adresát nezastižen). Asi jich má na skladě vice :-)
Na Aukru jsem nahlásil, že se jedná o prodej falsa, ale dražby proběhly až do konce.
Navíc ani já, ani současný vydražitel jsme je nevydražili za nízkou cenu, ale při 14 účastnících se dražba vyšplhala na dost vysokou, přesto ještě přijatelnou cenu.
Registrovaný uživatel
Ty popisované aukce si samozřejmě můžeme všichni dohledat. V každé (ze dvou) je na fotografii jiný kus pětníku, což se odráží na ceně.
Moderátor
petrkarel44 napsal
Na základě mé špatné zkušenosti s nákupem na Aukru od sedivaka1111 který opětovně nabízí falsa (nyní prodal mimo jiné běžné falsum 50h 1969 varianta ), vám chci poskytnout foto o novém falsu 5 hal 1926, které jsem od něj zakoupil, nechal prověřit a následně zpět vyreklamoval. Nyní je opět tato mince vydražena a další se ještě na Aukru nachází.
Přikládám foto a popis rozdílů:
5 hal 1926 FALSUM
1) kov ze kterého mince byla vyražena zjevně neprošel 90 ti letou oxidací.
2) I kdyby po dobu 90 ti let byla tato mince ochráněna někde ve vakuu před působením vzduchu,
tak potom není jasné, jak přišla k tak zásadním poškozením typu vrypu na obou stranách (byla
záměrně výrobcem poškozena, aby nepůsobila tak dokonale), protože tyto vrypy zcela
neodpovídají běžnému opotřebení, jak je možné porovnat s různými jinými mincemi té doby.
3) Při této ražbě nebylo použito originálního razidla, protože mince byla vyboulena do boků a
vytvořila obloukovou hranu a ne rovnou, tak jak je možné porovnat s kteroukoli jinou mincí 5
hal z té doby. Hrana byla následně uměle zklepána tak, že vypadá jak od kováře.
4) Největší nedostatek je však v tom, že každý 5 hal té doby je oražen mikroznačkou umístěnou na
pravé straně pravého mostního pilíře. Tento falsifikát tuto značku vůbec neobsahuje. Mohla by být
otěrem při značném používání zničena, tomu ale odporuje LUXUSNÍ stav této mince.


Vámi předložené fotografie nejsou nic moc ale i podle nich si dovoluji tvrdit že předložený 5 hal 1926 není falzum. Tento kus není v žádném případě LUXUSNÍ, ale odpovídá stavu 2. Zejména na reversu (strana s mostem) jsou již výrazně otřelé veškeré jemné detaily ražby. Minci se někdo evidentně "snažil pomoci" neodborným vyčistěním (viz nepřirozená barva) a také je patrná snaha o vyrovnání prohnutí. Ročník 1926 patří k těm lepším, proto asi ta snaha o vylepšení vzhledu, výsledek této snahy ale dopadl přesně naopak.
Co se týče Vámi zmiňované mikroznačky na pravém pilíři, tak je to signatura autora O.Španiela - písmeno Š. Tato signatura je často velmi málo zřetelná i na jinak výborně zachovalých mincích a to nejčastěji vlivem zaneseného razidla. Nicméně i na Vámi prezentovaném 5 hal 1926 je tato signatura částečně zřetelná.
Pro porovnání přikládám foto 5 hal 1926 ze své bývalé sbírky který má také ještě k dokonalosti daleko ale rozdíly v detailech si můžete porovnat. Dále ještě přikládám foto reversu jiného pětihaléře kde si můžete prohlédnout zmiňovanou signaturu v lepší zachovalosti.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Zdravím. Nedávno se mi dostaly do rukou tyto tyto 2 mince - 5 korun 1937 a 1 koruna 1947 (Al). Jejich majitel, dlouholetý sběratel, se dušoval, že se jedná o originály, že tyto mince zdědil po otci. Já si však myslím, že se jedná o falsa. Pořídil jsem s jeho souhlasem foto a zkoušel později porovnat s originály na netu, ale žádné rozdíly jsem nenašel. U pětikorun se často přerážejí ročníky 1938, ale tato nevypadá, že by byla přeražená. Přesto si stále myslím, nevím proč, že se jedná o falsa. Mohl bych znát váš názor ? Díky. Fota přikládám

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
U té pětikoruny mě zaráží ten stav. Vypadá, že musela dost dlouho obíhat. Přitom už tehdy to byla vzácná mince a v oběhu by se, počítám, moc dlouho neohřála.
Registrovaný uživatel
Také mě to zarazilo, proto mě hned napadla přeražba ročníku 1938, ale letopočet je dle mého v pořádku
Registrovaný uživatel
z takto nekvalitních fotek ta pětikoruna spíše vypadá na čínské falzum za pár korun, nemyslím si že by to měl být originál, ta hliníková koruna se mi také nejeví jako košer...
_______________
Přebytky sad oběžných mincí Československo a ČR
http://coins.czechian.net/sady/
Registrovaný uživatel
Nejsem odborník na padělky, ovšem ta koruna je snadno rozpoznatelný padělek, který popisuje Havel.
Všiměte si výstupku (tečky) mezi písmenem I K v opisu REPUBLIKA a výstupku (tečky) mezi písmenem N S v opisu ČESKOSLOVENSKÁ.
Další znak padělku je na rubu mince, ovšem fotografie je velmi nejasná, takže za této situace se nedá rozpoznat.
Registrovaný uživatel
Vše to bylo focené narychlo, takže se omlouvám, fotky nic moc. Ale jinak díky, v podstatě se potvrdil můj názor.
Registrovaný uživatel
Dobrý den. Rád bych znal váš názor na tenhle 5 haléř 1924. Originál, či falzum? A pokud je to falzum, tak podle čeho to poznám? Předem díky za odpovědi:-)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Porovnejte třeba klasický 5h 38 s tímto a poznáte sám v čem se tyto dvě mince budou lišit.. minimálně to zvažte a hned poznáte že váha nesedí.
_______________
Přebytky sad oběžných mincí Československo a ČR
http://coins.czechian.net/sady/
Registrovaný uživatel
Tak jsem jsem je zkoušel převážit a rozdíl mezi mincí 5 hal 1924 a 1938 je minimální - 0,002 g, zkoušel jsem je přeměřit a rozměrově jsou stejné, takže fakt už nevím........
Registrovaný uživatel
Dobrý den . Rád bych se zeptal na Váš názor ohledně mince 3h 1962 . Byl bych nerad kdybych naletěl na falzum . Děkuji za Vaše názory .

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
simpi:
Podle me falzum a snaha odstranit nektere znaky.
Zduvodneni: Vystupek na horni casti trojky. Dodatecne upravy: Co je to za pismenem Á ve slove SOCIALISTICKÁ a na dolni casti trojky? Poskrabani zrovna na mistech, kde jsou vystupky u falz?

Mnohokrat rozebirano zde na foru, dostatek fotek pro srovani napr. zde:


https://www.sberatel.com/diskuse/sberatel/aurea-3-12-2018-3h-1962-r-pol-6282-pripada-mi-ze-jde-o-falzum-34558
https://www.sberatel.com/diskuse/sberatel/3-haler-1962rrr-32500
https://www.sberatel.com/diskuse/sberatel/3-hal-1962-30263
https://www.sberatel.com/diskuse/sberatel/mince-rrr-nebo-falzum-9681

To nie sú moje slová. To Ti vlani napísal numismat. Netvrdím, že to je tá istá minca, ale už by si mohol vedieť, kde hľadať, prípadne kam svoj dotaz vložiť. ;)

https://www.sberatel.com/diskuse/sberatel/padelky-novorazby-apod-na-aukru-9473x23
-s-
Registrovaný uživatel
A neber to ako buzeráciu, možno to tak vyznieva.. ;)
-s-
Registrovaný uživatel
Pošlete více kvalitních fotografií, větší, ostřejší i detailnější .. S těchto rozmazaných fotek nelze nic rozlišit..např.nerovnoměrna tloušťka lému okraje po obvodu (revers) , je reálná, nebo jen zkresluje fotka..
« Poslední úpravu provedl(a) barbar v 2. 3. 2020, 19:12. »
Registrovaný uživatel
[quote=stani]
A neber to ako buzeráciu, možno to tak vyznieva.. ;)
-s-
Né v pohodě . Bohužel nejsem ještě tak kovanej v numismatice a tak mě zajímá názor těch kteří jsou na tom líp .
Mě se zdá v pořádku , ale jak říkám mám zájem o názor těch , kteří jsou v tom více zběhlí než já .[/quote=stani]
Registrovaný uživatel
barbar napsal
Pošlete více kvalitních fotografií, větší, ostřejší i detailnější .. S těchto rozmazaných fotek nelze nic rozlišit..např.nerovnoměrna tloušťka lému okraje po obvodu (revers) , je reálná, nebo jen zkresluje fotka..
zapracuju na tom . Díky
Registrovaný uživatel
Snad tyhle fotky na posouzení budou lepší . Myslím si , že je to v pořádku , ale jak jsem řekl rád uvítám názor toho kdo se v nuimismatice vyzná víc než já .
Díky

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Z fotek mince vypadá v pořádku...
Samozřejmě pro jistotu zkontrolujte ještě metrologii
a vložte detailnější ostřejší foto lva, v plamenů erbu něco vidím,nejspíš rýha..

Nové téma Další příspěvek

Stránka: < 1 2 3 >

Sběratel.com » Padělky a podvody » FALZA ČS. MINCÍ

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1