Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Padělky a podvody » Falzifikáty a sběratelství

Vykupminci.cz
Numisargo

Falzifikáty a sběratelství

Moderátoři: acme2000, smith, Šenfi.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1 2 >

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Jsem začátečník, takže mi prosím odpusťe trošku přitroublou otázku.
Dají se koupit oficiálně (tedy bankou) zabavené falzifikáty neplatných bankovek, a co se s nimi po zabavení děje. Banka je zlikviduje, nebo uschovává jako "předmět doličný".
Moderátor
Koupit těžko ;)
Archivujou je a podle typů dělaj variaty, aby až toho lumpa chytnou, tak mu toho mohli napařit víc
Registrovaný uživatel
falzifikáty neplatných bankovek - tam patří např. slavné falzum Meszaros - tam už toho lumpa dokonce chytili :) ...
Moderátor
Meszaros byl ale tak masový, že by ho banka komplet stejně nepodchytila. Každopádně zaráží mě, že se občas na aukru objeví aukce "padělek" (1000 DM, Franky apod.) - je to bez razítka ČNB (takže nezabavený), ale nevím, zda s tím jde regulerně takto obchodovat.
Moderátor
Vcera som kupil jednu bankovku 20k 1913 s DO (1.).
Podla mna falosna bude, alebo len nedostatok farby?
Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
> numpszi > obličej má jiné stínování... netisklo to víc tiskáren (jako u nás 5 Kč/1919 - tam jsou taky trochu odchylky)? Pokud můžeš, pošli mi fotku mailem ve větší velikosti (obou), docela mě to zajímá - chtěl bych vidět detaily pro porovnání.
Moderátor
este toto je zaujimave:
Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Obrázek vložený uživatelem tady moje vyjádření lépe a detailněji ;-)
Registrovaný uživatel
Pekne, zajimalo by me u toho falzifikatu, jak je na tom kvalitativne papir?

Jeste bych se chtel zeptat k 500/1919 Meszaros, podarilo se mi ho nahodou tedka sehnat, akorat vsude se pise o seriich 20-23 a muj kousek je serie 15. Je tahle serie necim jina nebo vzacnejsi nebo neco podobneho?
Moderátor
To ne - těch ze série 20 - 23 bylo vyrobeno nejvíc, tak se tzv. vypíchly