Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Mince Habsburků » Ferdinand I. (*10.3.1503 +25.7.1564)

Vykupminci.cz
Numisargo

Ferdinand I. (*10.3.1503 +25.7.1564)

Moderátoři: jan322, Kucera.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1 2 3 4 5 ... > »

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Dovolím si založit téma s tímto prvním Habsburkem v téměř čtyřsetleté nepřerušené vládě této evropské dynastie.
A já si moc libuju v portrétech panovníků (trochu to hraničí s úchylkou :) )
A tak jsem si nedávno udělal radost v podobě tohoto 3 krejcaru.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
« Poslední úpravu provedl(a) Kucera v 8. 5. 2013, 6:48. »
Registrovaný uživatel
Pekna mincicka. Avers sa mi fakt velmi paci.
Registrovaný uživatel
:evil: no pěkně si mě ho vyfoukl. :evil: :twisted:
Registrovaný uživatel
Nemohl jsem si pomoci :oops:
Registrovaný uživatel
Hurley, nádhera. Závidím ;) :D
Já se můžu pochlubit Slezským grošem, který jsem teď koupil od jednoho sběratele...

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Tak teď pro změnu zase závidím já ;) Gratuluju k tomuhle kousku! Moc pěkná zviřátka na obou stranách..
Registrovaný uživatel
Kdybys měl nějakej tříkrejcárek Ferdy na výměnu, dalo by se to nějak domluvit ;) :lol:
Registrovaný uživatel
Na výměnu mám tak maximálně Ferdinanda v pořadí druhýho a to nevím jestli by se ti zrovna líbilo :lol:
Registrovaný uživatel
To máš pravdu, nelíbilo :lol: Sbírám pouze do r. 1620... Škoda
Registrovaný uživatel
to krokodill 3 krejcar Ferdy I. navíc mám
Moderátor
Aby se nam to zde dale rozbihalo pridam take jeden kousek, a to z konce grosoveho udobi.
Poslednim prazskym grosem ktery zavrsil jeho 247letou historii byl tzv.prazsky gros lehky, nekdy take nazyvany prazsky gros redukovany. Od klasickych PG se lisi nejen mensim prumerem a nizsi hmotnosti, ale zejmena odlisnym provedenim reversu. Cesky lev jiz neni umisten v kruhovem poli ale v nakoso postavenem ctverci evokujicim tak lva v kleci. Prazsky gros lehky s letopoctem 1547 byl razen pouze po dobu nekolika mesicu na prelomu let 1547 - 1548 a jeho platebni sila byla 7 bilych penez. Prestoze literatura nekdy uvadi tyto grose i s letopocty 1545 a 1548 tak tyto nejsou konkretnimi kusy prokazany, pripadne jsou spatne identifikovany.
Se stejnymi metrologickymi parametry ale jiz odlisneho obrazoveho provedeni byla pozdeji v roce 1573 za vlady cisare Maxmiliana II. zarazena jina mince - bily gros.
Ferdinand I., prazsky gros lehky 1547, mincovna Kutna Hora, mincmistri Pavel Podivicky a Matej Lidl
I.Halacka – Vladni mince zemi Koruny ceske – typ 72

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Tak toto je maskrta:) Perfektný popis!!
Moderátor
Zajímavá mincička a ten lev se srandovně tváří.
Registrovaný uživatel
pěknej grošík ;)
Registrovaný uživatel
Dobrý večer
Jeden malý přidavek PG Ferdíka bez letopočtu. ;)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Zdravím, nevím si rady s katalogovým zařazením tohoto 1/2 zlatníku 1563, mincovna Praha mincmistr J.Harder. Určuji jako Halačka 33 citace Ja-24 s chyboražbou ve slove ARCHID a dvojrázem na reversu. Jenže.... Chyboražba je zapsána jako Hal.32 ročník 1561, u tohoto ročníku/1563/ katalog nezná tuto variantu
Jak by jste prosím určili přesněji tuto minci a jakou může mít cca cenu ???
Děkuji

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
« Poslední úpravu provedl(a) Koiko Tomio v 25. 4. 2012, 9:58. »
Registrovaný uživatel
tak 50 až 100 tisíc.Byl by k mání?
Registrovaný uživatel
Není můj /škoda/, pomáhal jsem jej určovat kolegovi a dostal jsem se jen k tomu určení, co jsem napsal. Na prodej není. Kolegovi jsem dal link, pokud by si to snad časem rozmyslel, sám se ozve na toto fórum
« Poslední úpravu provedl(a) Koiko Tomio v 25. 4. 2012, 10:16. »
Moderátor
Halacka 33a (viz Dodatky I. nebo nove vydani 2011), u tohoto typu uvadi zatim jen rocnik 1562.
Registrovaný uživatel
Děkuji za vaše názory
Registrovaný uživatel
Mám něco nejasností ohledně bílých peněz Ferdinanda I. Konkrétně třeba tento typ s letopočtem 1563 (Halačka 39, Veselý IV.c/4). Ivo Halačka přiřazuje ražbu do pražské mincovny, konkrétně mincmistru Janu Harderovi (1561-1565), ovšem Roman Veselý jej uvádí jako kutnohorskou ražbu s tím, že, cituji: "Existenci ražeb bílých peněz v Praze, Jáchymově nebo v Českých Budějovicích se nám zatím nepodařilo prokázat."

Jsou v tomto rozkolu nějaké nové poznatky? Předem díky za jakékoliv info.

P.S. Pravděpodobně tu někde na fóru tahle informace je a zasvěceným to tak může působit jako banální dotaz, ale zcela upřímně se mi do hledání a čtení desítek tisíců příspěvků moc nechce. Díky za pochopení ;)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Nikdo k tomu nic neřekne? Zrovna dnes, když slaví Ferdinand svátek, by si zasloužil větší pozornost :)
Moderátor
Problem razby bilych penez v Praze za vlady Ferdinanda I. je zajimave tema a vzhledem k tomu ze moji prioritou jsou prave razby prazske mincovny, tak jsem se o totez take zajimal. Pokud si pamatuji tak na foru se to neresilo, namitky k praci R.Veseleho byly hlavne k razbe bilych penez ve Vratislavi.

S R.Veselym se lze shodnout ze prioritni pro razbu drobnych minci byla Kutna Hora, nicmene to ze nejsou k dispozici pisemne prameny o razbe bilych penez v Praze jeste s konecnou platnosti nedokazuje ze se razit nemohly. Osobne se domnivam ze razba bilych penez v Praze ma velmi uzkou spojitost se zavedenim (1561) a ukoncenim (1573) zlatnikove meny v Cechach. Z pisemnych pramenu je znamo ze se zavedenim nove meny vznikla znacna potreba vymeny minci a k tomuto ucelu byla v prazske mincovne zrizena smenarna. Jeste v roce 1562 si mincmistr J.Harder stezuje ceske komore na citelny nedostatek drobnych minci nutnych k provadeni vymen. Vzhledem k tomu ze I.Halackou do Prahy prirazovane bile penize nesou letopocty 1561 az 1564, domnivam se ze jejich ucel razby byl prave pro vykryti pozadavku pri vymene penez.
Dalsim potvrzenim je dle meho nazoru konec zlatnikove meny v roce 1573 za vlady Maxmiliana II. spojeny opet s dalsi vymenou penez. Tentokrat nezpochybnitelna prazska razba bilych penez s mincmistrovskou znackou je znama s letopocty 1574 az 1576, tedy opet z obdobi smeny penez a zvysene potreby drobnych minci.
V neposledni rade je i zajimave srovnani titulatury v opisech u razeb pripisovanych I.Halackou do Prahy a Kutne Hory s letopocty 1562 az 1564. Zda se mi nepravdepodobne ze by v uvedenych letech byly razeny paralelne dva typy bilych penez v jedne mincovne.

Takze kdyz to shrnu, ja z vyse uvadenych duvodu se priklanim k razbe v prazske mincovne. Take v novem vydani prace I.Halacky z r.2011 nedoslo ke zmene i kdyz autorovi musela byt prace R.Veseleho znama.
Registrovaný uživatel
Kucera, klobouk dolů, velice zajímavý a poučný příspěvek a mockrát za něj děkuji.
Registrovaný uživatel
Nechci si zakládat nové téma na otázku a tak se zeptám tady v komentářích. Jsou na této stránce přiměřené ceny mincí a jsou to podle vás pravé kousky? http://www.numismatika-ostrava.cz/cz/zbozi/2-mince/53-rakouska-monarchie/76-1527-1564-ferdinand-i-.html?orderBy=cena_czk,asc&pg=
Díky

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1 2 3 4 5 ... > »

Sběratel.com » Mince Habsburků » Ferdinand I. (*10.3.1503 +25.7.1564)

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1