Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Pražské groše » Ferdinand I.

Vykupminci.cz
Numisargo

Ferdinand I.

Moderátoři: jacx, oliver, pavelgregor, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... > »

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
jo studuju to v práci bez brejlí.ještě prosim co je to za typ.dík
Moderátor
je to pražský groš Ferdinanda I. ražený v Kutné Hoře ročník 1540
vzhledem k tomu, že z fotky nevyčtu, jak končí opisy (komplet všechny), tak asi nemá význam pokoušet se o bližší určení
ročník bych, ale považoval za jistý
« Poslední úpravu provedl(a) jacx v 20. 11. 2013, 0:11. »
Registrovaný uživatel
vzal jsem to pod ostrým světlem a s dobrou lupou a opis je
A-PRAGENSES 1540 rozdělovací znaménka dvě plný tečky
R-DEI GRATIA REX BOEMIA znaménka dva kroužky.
máš dobrý oči je to 1540 tak to všechno co se asi dá vyčíst.
« Poslední úpravu provedl(a) listopad v 21. 11. 2013, 17:52. »
Registrovaný uživatel
Dotaz na kauto star: Bylo by možno získat kvalitnější fotografii? Dělám do Numismatického sborníku soupis razidel a od tohoto lícního razidla znám pouze tento jeden exemplář groše. Můj mail je smely.tomas@centrum.cz. Děkuji Tomáš Smělý.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Moderátor
otazka - je mezi FERDINANDVS PRIMVS tecka nebo je to dvojtecka a dolni tecka (spis siska) je slita s patkou pismene P v PRI? Ona ta druha tecka muze byt dost mala, viz Chaurova Sb. 83.

Mel by to byt kutnohorsky s kralovskou korunou, 1540, Chvojka T9/bK a nebo (v pripade tecky) T7 - je otazka, zda Donebauer 1097 nevznikl prave desinterpretaci neceho takoveho jako na fotce nize (foto tam bohuzel neni, dole je zapis) - i kdyz v Chaurovi se u grose T9a odvolavaji na Donebauera 1097 tez a pritom maji evidentni dvojtecku, Markla nemam.

Pozn. 1: patrne vylomeni leveho listku prostredni lilie na raznici

Pozn. 2: hmotnost 2,82 g

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem