Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Mince Habsburků » František Jozef I. (*18.8.1830 +21.11.1916)

Vykupminci.cz
Numisargo

František Jozef I. (*18.8.1830 +21.11.1916)

Moderátoři: jan322, Kucera.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... > »

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Lopez1506 napsal
Stejně jako Fidžiho mne zarazil počet razidel(min.2)na zkoušku jednoho sta kusů.


Problematika této ražby může mít více vysvětlení, stejně tak otázka více razidel.

Třeba se počítalo se zcela regulérní sériovou výrobou a ještě před jejím začátkem ražby byl vznesen požadavek na výrobu více razidel. Pak z nějakého důvodu se rozhodlo o tom, že ražba měděných mincí nebude v masivnějším počtu pokračovat.

Nebo mohla být razidla dodána z jiných mincoven, ve kterých již ražba probíhala a byla prověřena.

Možností malého počtu kusů a více razidel, můžeme namodelovat větší počet.
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
Moderátor
Hodnotit pravost podle (neověřeného) názoru jednoho člověka není dobrá cesta. Přitom ověření je vcelku jednoduché. Ve vídeňské mincovně je uložena matrice reversu (strana s označením nominálu, ročníku a mincovny) pražského 1 krejcaru 1851, takže možnost relevantního srovnání je možná a jak je vidět byla by i žádoucí.
Registrovaný uživatel
Máte pravdu v tom, že názor jednoho člověka je málo. Na druhé straně matrice je jedna věc a vyražená strana mince z této matrice může být věc druhá. Matrice nám totiž nic neřekne o způsobu ražby atd. Z negativního obrazu v raznici se nám může stát, že nabydeme zcela jiná očekávání, než je plastický obraz na minci. A pokud by se jednalo skutečně alespoň o dvě razidla, pak by se celá problematika ještě více zkomplikovala. Proto já bych spíše sázel na dokonalé kusy, znalost výstupů z ražby a dokonalé prověření nemanipulace s mincovní značkou.
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
Registrovaný uživatel
No a právě i ta dokonalost je podezřelá. Dokonalost a netknutost zcela jistě neodráží stáří bezmála 170 let.
Registrovaný uživatel
Evropa1 napsal
patason napsal
protože je špičkový? :-O


Protože to je názor člověka, který měl v ruce několik pravých mincí, zná rozdíly a ví co má hledat.
Tento člověk se této problematice věnuje mnoho let.

Evropa1 - prekvapuje ma tvoj názor. Práve ty si my tu vtĺkal do hlavy, že nemám veriť autoritám. (falzum XV.grajciara Leopolda I., ktoré na ebay dražil aj samotný Hollhuber) No a teraz nám tu jednu autoritu násilím vnucuješ. Vedomostne sa nedokážem porovnávať so zberateľom FJ I., lebo to nie je moja parketa. Ale ak sa pozriem na fotky tu prezentovaných mincí, tak jednoducho vidím rozdielnu značku mincovne pri minci od Fruhwalda a tých ostatných. Možno je to zlou fotografiou, ale možno nie.

Neviem si predstaviť žiadnu odchýlku práve pri značke mincovne a už vôbec nie pri 100 kusovej emisii. Rovnako si neviem predstaviť takého priemerne lenivého raziča, ako nastavuje raziaci stroj, upína averzné razidlo, potom upína reverzné razidlo, následne vyrazí strojom 30 strižkov a potom sa rozhodne vyskúšať druhé razidlo. Takže demontuje averzné razidlo, demontuje reverzné razidlo, upne averzné razidlo, upne reverzné razidlo, vyrazí ďaľších 30 strižkov a opäť... Nie je to nemožné, len je to nepravdepodobné.

Preto ma zaujíma odkiaľ máte istotu, že sa razilo práve 100 kusov (predpokladám nejaký záznam z mincovne publikovaný v niektorej knihe) a nie napríklad 1000 kusov. Ale aj na vyrazenie 1000 kusov by postačovalo jediné razidlo a všetky mince by boli vyrazené nádherne a bez akýchkoľvek chýb.
_______________
Všetko o bankovkách www.mojazbierka.sk :)
Sent from my ZX Spectrum
Registrovaný uživatel
A oni neexistují naprosto netknuté mince staré 2000 let? Např. PF Václava II v dokonalé zachovalosti jsem viděl mnoho. Viděl jsem komplet naprosto dokonale zachovalých tolarů Rudolfa II., kolega vlastní naprosto dokonalý tolar Karla VI a pokud zmíním svojí maličkost, pak vlastním několik dokonalých ražeb Františka II./I., tedy mincí ještě starších. Oni opravdu zcela dokonale zachovalé mince mnohem starší existují. Např. se nalezl poklad s počtem snad 1200 kusů 6 krejcarů Leopolda I. v naprosto dokonalých stavech. Tyto mince se dostaly do země pravděpodobně hned po ražbě. Atd. Atd.
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
Registrovaný uživatel
Fidzi napsal
Rovnako si neviem predstaviť takého priemerne lenivého raziča, ako nastavuje raziaci stroj, upína averzné razidlo, potom upína reverzné razidlo, následne vyrazí strojom 30 strižkov a potom sa rozhodne vyskúšať druhé razidlo. Takže demontuje averzné razidlo, demontuje reverzné razidlo, upne averzné razidlo, upne reverzné razidlo, vyrazí ďaľších 30 strižkov a opäť... Nie je to nemožné, len je to nepravdepodobné.


Ale toto vysvětlení může být zcela jednoduché. Do mincovny bylo dodáno více razidel a k této ražbě byly vyčleněny dva lisy, které mohly souběžně vyrazit určitý počet kusů. Následně bylo rozhodnuto o přerušení ražby a dále o skončení ražby. S touto možností mám ve svojí praxi mnoho zkušeností, kdy bylo rozhodnuto o jisté výrobě, složitě se nastavily lisy, udělaly se prototypy a práce musela být přerušena, protože něco bylo ještě více urgentní atd., až se zjistilo, že původní záměr již není potřebný.

Ale to se již pohybujeme v rovině spekulací. Pouze Ti chci ukázat, že nic není nemožné.
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
« Poslední úpravu provedl(a) Evropa1 v 5. 3. 2020, 15:18. »
Registrovaný uživatel
Evropa1 napsal
A oni neexistují naprosto netknuté mince staré 2000 let? Např. PF Václava II v dokonalé zachovalosti jsem viděl mnoho. Viděl jsem komplet naprosto dokonale zachovalých tolarů Rudolfa II., kolega vlastní naprosto dokonalý tolar Karla VI a pokud zmíním svojí maličkost, pak vlastním několik dokonalých ražeb Františka II./I., tedy mincí ještě starších. Oni opravdu zcela dokonale zachovalé mince mnohem starší existují. Např. se nalezl poklad s počtem snad 1200 kusů 6 krejcarů Leopolda I. v naprosto dokonalých stavech. Tyto mince se dostaly do země pravděpodobně hned po ražbě. Atd. Atd.

PG Václava II. - striebro
tolar Rudolfa II. - striebro
tolar Karla VI. - striebro
6 krejcar Leopolda I. - striebro
Porovnávať chemicky odolné a stabilné striebro (strieborné mince) s reaktívnou meďou nie je relevantné, keďže hovoríme o dokonalej zachovalosti medennej mince.
_______________
Všetko o bankovkách www.mojazbierka.sk :)
Sent from my ZX Spectrum
Registrovaný uživatel
Fidzi napsal
Evropa1 - prekvapuje ma tvoj názor. Práve ty si my tu vtĺkal do hlavy, že nemám veriť autoritám. (falzum XV.grajciara Leopolda I., ktoré na ebay dražil aj samotný Hollhuber) No a teraz nám tu jednu autoritu násilím vnucuješ. Vedomostne sa nedokážem porovnávať so zberateľom FJ I., lebo to nie je moja parketa. Ale ak sa pozriem na fotky tu prezentovaných mincí, tak jednoducho vidím rozdielnu značku mincovne pri minci od Fruhwalda a tých ostatných. Možno je to zlou fotografiou, ale možno nie.


Nechci aby to tak vyznělo, ale je to člověk, kterému v této oblasti dost věřím, protože svoje mince má opravdu prověřené. Např. vím, že byl ve Vídni shlédnout originály některých minci. V jednom případě-když jsem v pražské aukci vydražil padělek-byl to on který to na základě své pravé mince dokázal. Samozřejmě musíme připustit, že nikdo není neomylný.
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
Registrovaný uživatel
Fidzi napsal
PG Václava II. - striebro
tolar Rudolfa II. - striebro
tolar Karla VI. - striebro
6 krejcar Leopolda I. - striebro
Porovnávať chemicky odolné a stabilné striebro (strieborné mince) s reaktívnou meďou nie je relevantné, keďže hovoríme o dokonalej zachovalosti medennej mince.


Existuje např. nemálo zcela dokonalých krejcarových ražeb Marie Terezie a i moje maličkost vlastní některé dokonalé měděné ražby Františka II. Tedy jsou to případy ještě starší!
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
Registrovaný uživatel
Evropa1: jasně, že existují dokonale dochované kusy třeba i řeckých nebo římských mincí. Ale nenapadlo by mě právě tu dokonalou zachovalost brát jako důkaz pravosti.
Registrovaný uživatel
patason napsal
Evropa1: jasně, že existují dokonale dochované kusy třeba i řeckých nebo římských mincí. Ale nenapadlo by mě právě tu dokonalou zachovalost brát jako důkaz pravosti.


V případě emise měděných mincí s letopočtem 1851 existuje nemálo krásných ražeb z mincoven Vídeň a Kremnica. Tyto mince nám pomohou pochopit jak probíhala ražba, vidět výsledek této snahy. To nám může pomoci v odhalování falz mincí vzácných mincoven. V případě padělatelů s největší pravděpodobností platí, že k zahlazení nejrůznějších předělávek může sloužit následné zhoršení stavu těchto mincí, čímž bude dosaženo těžší odhalení. Pokud např. v případě těchto pražských ražeb bude možno sledovat zachovalejší ražby, bylo by podle mého názoru jednodušší odhalení nepravosti.

Ale to není jediný případ snah po padělání. Možná ještě ve větším rozsahu se padělají mince emise 1851 se značkou E, protože to je jednodušší operace. Ale to je delší příběh i mincí Františka II. s letopočtem např. 1801, kdy se tyto Ečka předělávají z hallských ražeb, které vykazují delší spodní příčku, která končí až na úrovni zakončení prostřední příčky písmena F. Pak stačí tuto příčku pouze o něco prodloužit a mimořádně vzácný ročník je na světě.

Před pár lety byl ve Vídni nabízen větší konvolut mincí, včetně většího počtu položek Františka II. Zde bylo několik mincí se značkou G, které byly předělávány z pražských ražeb a právě několik položek se značkou E, které byly předělávány z hallských ražeb.
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
Registrovaný uživatel
Na ukázku dávám odkaz.

https://www.sixbid.com/en/h-d-rauch/7095/romisch-deutsches-reich/5802524/b-franz-ii-1792-1806-b?term&orderCol=lot_number&orderDirection=asc&priceFrom&displayMode=large&auctionSessions=7389%7C242827&sidebarIsSticky=false
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
Registrovaný uživatel
Mince jsem podrobil analýze, samozřejmě jsem fotky zkoumal
při zvětšené projekci a došel jsem k následujícímu..
První dvě mince zhora jsou zcela totožné ..
Zbylé 3 mince značky C vykazují mezi sebou drobné odchylky v značce mincovny, okraje, perlovci rozestupy i velikosti včetně one prasklé raznice, další dvě fotky jen pro zajímavost značky G...
Je velmi pravděpodobné, že první dvě mince jsou pravé pražské mincovny (mince kolegy Evropy 1)
...zbylé jsou podezřelé..

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Toto je názor jednoho kolegy.

Pokud diskutující hodnotí pravost těchto mincí na základě obrázků pouští se na tuze tenký led. Krejcar první v pořadí (nikoli vada razidla na M) znám, jeho výskyt aukce Šumperk č. 73 8.11.14, volacka 15T- zpět, zkoumal ho tehdy …….. a i dle něj falzum, chvilka uběhla a jak si vzpomínám znovu v aukci a to Nummus Olomouc, bohužel katalog nemohu najít, ale jestli si dobře vzpomínám, opět nevydražen, ale zcela jist si nejsem. Další kvalit nevalných mincí neznám, ale k jejich pravosti se stavím spíš skeptický.
Ve výčtu je Rauch 85. 2009, veliká sbírka pokud se dá něčemu na 100% věřit toto je originál i jsem ho viděl.

Ve výčtu ovšem chybí další zásadní kusy. Rauch 82. 2008 jiný kus než výše a opět dle mého pravý, dále Kunker 228. 2013 zase jiný a dle mého opět pravý.

Nakonec Fruhwald, ten který vlastním, bez toho aniž bych ho z tohoto důvodu protěžoval, opět pravý. Tento jsem právě porovnával s těmi z aukcí Rauch 82, 85, Kunker 228 a všechny vykazují stejné C a jejich titěrné odlišnosti jsou způsobeny zkreslením obrázků nebo fotek. Když to shrnu, všechny tyto čtyři bych si do sbírky zařadil, ty další nikoliv, vyvolávají pochybnosti a kvalita je nevalná.

Krejcar je častěji vidět pochybny, (znám i jeden jednoznačně falešný 2 krejcar), pravý je vždy jemně protáhlý a ten špatný má C takové pěkné kulaťoučké a to je špatně. I ty krejcary s nevalnou pověsti mají C takové a těm nevěřím.

To je muj názor, ale věřím, že mohou být i jiné a velmi hlasité, až konfrontační a do těch bych se nepouštěl, protože o to nemám zájem.
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
Registrovaný uživatel
Evropo ano máte pravdu nejspíš to tak vypadá..

Také souhlasím, že analýza z fotek je vždy riskantní, však také na živo pokud nedisponujete určitými zkušenostmi a patričnymi pomůckami i názory kolegu (přeci zde se jedna o kolektivní spolupráci).V Tomto případě na žádost lopeze, pak už je na něm jak se k tomu postaví..
« Poslední úpravu provedl(a) barbar v 5. 3. 2020, 20:28. »
Registrovaný uživatel
Když na to tk koukám, vychází mi z toho, že všechny pražské ražby z let 1849 - 56 jsou falešné a ty jediné pravé jsou zkušební ražby z r. 1851 s úzkým C ve špičkové zachovalosti.
Registrovaný uživatel
patason napsal
Když na to tk koukám, vychází mi z toho, že všechny pražské ražby z let 1849 - 56 jsou falešné a ty jediné pravé jsou zkušební ražby z r. 1851 s úzkým C ve špičkové zachovalosti.


Nejspíš protože je to zkušební ražba v počtu 100kusu..
Registrovaný uživatel
Barbar: ty 1851 C jsou zkušební ražby. Ale co ty ostatní? 6kr. 1849, 20kr. 1852 veklý/malý, 20kr. 1853-6. To přece zkušební ražby nebyly a o úzkém C se u nich mluvit nedá...
Registrovaný uživatel
patason napsal
Barbar: ty 1851 C jsou zkušební ražby. Ale co ty ostatní? 6kr. 1849, 20kr. 1852 veklý/malý, 20kr. 1853-6. To přece zkušební ražby nebyly a o úzkém C se u nich mluvit nedá...


Možná právě proto.. V onom roce, čtrtkrejcar, půl krejcar, krejcar, 2,3byly vše zkoušky se svými origo razidly..
Např u 2krejcaru je to ještě zajímavější kde existuje více variant značky mincoven, což by se dalo spekulovat..
Registrovaný uživatel
Keby som zbieral FJ I., tak požiadam Wiener Münzkabinett o osobnú bádateľskú návštevu alebo aspoň fotky razidiel z roku 1851 a originálov mincí z depozitára (myslím, že to robia za poplatok), tak ako písal Kučera. Prekvapuje ma, že to doteraz ešte nikto neurobil. Ale to by nevznikla táto zaujímavá debata. ;)

Zatiaľ mi nikto nenapísal odkiaľ pochádzajú tie údaje o počte razených kusov grajciarov v roku 1851... :|
_______________
Všetko o bankovkách www.mojazbierka.sk :)
Sent from my ZX Spectrum
Registrovaný uživatel
Ještě bych doporučil srovnání se 1/4kr. z Chaurovy sbírky. Asi nejstarší vystopovatelný kus - ze sbírky F. R. Chaury (+1910!). Kdo si myslí, že ten je falešný?;-) A ten tedy rozhodně nemá úzké C...
« Poslední úpravu provedl(a) patason v 5. 3. 2020, 22:40. »
Registrovaný uživatel
Fidzi napsal
Keby som zbieral FJ I., tak požiadam Wiener Münzkabinett o osobnú bádateľskú návštevu alebo aspoň fotky razidiel z roku 1851 a originálov mincí z depozitára (myslím, že to robia za poplatok), tak ako písal Kučera. Prekvapuje ma, že to doteraz ešte nikto neurobil. Ale to by nevznikla táto zaujímavá debata. ;)

Zatiaľ mi nikto nenapísal odkiaľ pochádzajú tie údaje o počte razených kusov grajciarov v roku 1851... :|


Vůbec ty počty jsou zajímavé i u jiných nominálu např. Moravec uvádí u zkoušky pražského čtvrtkrejcaru a dvoukrejcaru pouze 36kusu..
Moderátor
Fidzi napsal
Zatiaľ mi nikto nenapísal odkiaľ pochádzajú tie údaje o počte razených kusov grajciarov v roku 1851... :|

Prvotní zdroj této informace mi znám není, já sám jsem poprvé narazil na tyto údaje v katalogu Eduarda Polívky: Mince Františka Josefa I., 2. vydání z roku 1968. Píše se tam: Měděné mince z roku 1851 z pražské mincovny jsou jen zkoušky ražené v počtu 36 kompletních serií a od 1 krejcaru a 1/2 krejcaru asi po 100 kusech.
Registrovaný uživatel
Ať to nemusíte hledat:-)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... > »

Sběratel.com » Mince Habsburků » František Jozef I. (*18.8.1830 +21.11.1916)

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1