Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Rady začátečníkům » kdo poradí začátečníkovi

Vykupminci.cz
Numisargo

kdo poradí začátečníkovi

Moderátoři: smith, Tomako.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Zdravím všechny sběratele bankovek. Jsem sběratel úplný začátečník a prosím o radu v několika věcech. Všude čtu o tom že nej bankovky do sbírky jsou UNC. Několik takových mám (ne moc cenných) a daleko více se mi líbí bankovky v kvalitě 1 nebo 2. Přecejenom se mi zdají tako "věrohodnější", ne jako by právě vyšly z kopírky. Myslíte že má cenu sbírat bankovky prošlé oběhem a investovat do nich? Dále bych se chtěl zeptat co znamená výraz " falzum Maczaros". Několikrát jsem se s tím setkal a nevím co to znamená. A poslední věc, četl jsem něco o časopise nebo magazínu Notafilie, zajímalo by mně kde a jek se k němu dá dostat.
Díky moc za odpovědi, pomůžou mi do začátku.
Moderátor
Bankovky prosle obehem sice jsou verohodnejsi,ale ze bych investoval do takove sbirky to asi ne.Ne ze bych tedy doma zadne takove nemel,ale ty jsem dostal vetsinou zdarma od znamych.Samozrejme u starych bankovek neni casto jina moznost ale soucasne bankovky bych bral v UNC.
Ohledne Meszarose(a jeho party) to byl padelatel bankovek.
Moderátor
Ve sběratelství se meze nekladou, takže si sbírej jakou kvalitu chceš, je ale nutné si uvědomit, že pokud budeš chtít časem něco vyměnit, tak se ti může stát a nejspíš i stane, že o tyto bankovky nebude zájem a při prodeji za ně dostaneš mnohem nižší cenu. Takže bych ti radil sbírat přeci jen radši "N"......jen tak mimo mísu, dle mého názoru je krásná "N"-ková bankovka mnohem hezčí, než překládaná a ušmudlaná 2. Jinak, pokud to sbíráš spíš kvůli ceně, tak se u novějších radši zaměř na perforovaný "N"