Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Mince Habsburků » Leopold I. (*9.6.1640 +5.5.1705)

Vykupminci.cz
Numisargo

Leopold I. (*9.6.1640 +5.5.1705)

Moderátoři: jan322, Kucera, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: < 1 2 3 4 5 6 ... > »

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Misak33 napsal
Opravdu krasne kousky panove. A rozhodne nevadi, ze uz byly drive prezentovany.


Pěkní žabykuchové nebo jak jsi je minule pojmenoval ;)
Moderátor
JJ presne :D.
_______________
Přebytky antických mincí http://imince.net/?cat=2
Katalog účelových známek http://imince.net/katalog-ucelovych-znamek/
Registrovaný uživatel
Myslim ze to bol skor Žaboksicht ak sa dobre pamatam
_______________
vo svete numizmatiky sa rad naucim nieco nove od skusenejsich.
Moderátor
Jozino - cikanske tolary jsou stare razby z obecnych kovu, nejcasteji cinove
Registrovaný uživatel
Kucera napsal
Jozino - cikanske tolary jsou stare razby z obecnych kovu, nejcasteji cinove

No hej, ale ten môj má 24,65g a nie je magnetický. Zrejme nejaký podiel striebra teda bude mať, lebo je ľahší "iba" o cca 10%.
Cín to určite nie je. Bol by mäkký a ľahší cca o tretinu.

L.M.
Registrovaný uživatel
Kucera napsal
Jozino - cikanske tolary jsou stare razby z obecnych kovu, nejcasteji cinove


A prečo ich razili napr. cinové?Nestihali produkovat toľko koľko mali?
Registrovaný uživatel
Jozino89 napsal
Kucera napsal
Jozino - cikanske tolary jsou stare razby z obecnych kovu, nejcasteji cinove


A prečo ich razili napr. cinové?Nestihali produkovat toľko koľko mali?


Nejedná se o oficilání ražby, ale o "falza". Jedna z teorií je taková, že chudší "obyvatelé", kteří neměli pravé stříbrné platidla, dávali do kolébky novorozeňatům alespoň tyto...
Registrovaný uživatel
o falza jde jistě, ale toto zdůvodnění výroby je téměř jistě zcela vymyšlené...
_______________
http://digi.ceskearchivy.cz/

Od té doby co jsem přestal být namyšlený, tak jsem už bez chyby... ;)
Registrovaný uživatel
Dracek napsal
o falza jde jistě, ale toto zdůvodnění výroby je téměř jistě zcela vymyšlené...


:) Ano, ale zní to docela věrohodně...Respektive jejich název k tomu přímo vybízí... ;)
« Poslední úpravu provedl(a) Flohmik v 14. 3. 2012, 20:42. »
Registrovaný uživatel
důvody výroby jsou dlouhodobě známé, dokonce i "pravděpodobný" původ mnoha těchto výrobků...
_______________
http://digi.ceskearchivy.cz/

Od té doby co jsem přestal být namyšlený, tak jsem už bez chyby... ;)
Moderátor
l_m_2009 napsal
Kucera napsal
Jozino - cikanske tolary jsou stare razby z obecnych kovu, nejcasteji cinove

No hej, ale ten môj má 24,65g a nie je magnetický. Zrejme nejaký podiel striebra teda bude mať, lebo je ľahší "iba" o cca 10%.
Cín to určite nie je. Bol by mäkký a ľahší cca o tretinu.

L.M.

V katalogu Herinek jsou u kremnickych tolaru rocniku 1690 vyobrazeny dva typy (c.730 a 731). Lisi se hlavne obrazem poprsi, tvarem stredoveho stitu, provedenim opisu a rozdilnym umistenim zn.mincovny. Ten Vas presne odpovida (totozne razidlo) vyobrazenemu typu 730 u ktereho Herinek uvadi ze se pravdepodobne jedna o odrazek z Orientu. Tuto informaci prevzal i Nechanicky.
Registrovaný uživatel
Kučera napísal:
Citovat
V katalogu Herinek jsou u kremnickych tolaru rocniku 1690 vyobrazeny dva typy (c.730 a 731). Lisi se hlavne obrazem poprsi, tvarem stredoveho stitu, provedenim opisu a rozdilnym umistenim zn.mincovny. Ten Vas presne odpovida (totozne razidlo) vyobrazenemu typu 730 u ktereho Herinek uvadi ze se pravdepodobne jedna o odrazek z Orientu. Tuto informaci prevzal i Nechanicky.


Vďaka. To sedí. Aj predajca mi ho označil ako Her730 :)
Zaujímalo by ma ešte, ako často sa také orientálne odražky vyskytujú a odhad jeho ceny (v tomto prípade to asi nebude cena kovu ;) ).
Nie že by som ho chcel predať, len ma zaujíma, či som príliš neprestrelil.
« Poslední úpravu provedl(a) l_m_2009 v 14. 3. 2012, 21:39. »
Moderátor
Abych pravdu rekl zajimam se zejmena o ceske razby, snad nekdo jiny bude vice informovan
Registrovaný uživatel
S cenou by som to nevidel nejak ružovo. Je to v podstate dobové falzum a stav tiež nie je boh vie aký.
Registrovaný uživatel
Dracek napsal
důvody výroby jsou dlouhodobě známé, dokonce i "pravděpodobný" původ mnoha těchto výrobků...

Dráčku z Tebe lezou informace jak z chlupaté deky... :roll:
Registrovaný uživatel
Možná, že ražba těchto tolarů v Orientu má něco společného s peněžním vývojem v období od konce třicetileté války do zavedení konvenční měny.
V tomto období byl zákaz vývozu mincí ze země a proto bylo nutné pro cestu do cizích zemích žádat zemský úřad o povolení vývozu mincí, tak zvaný mincovní pas.
Zemský úřad pak rozhodl, kolik si žadatel může vzít s sebou peněz pro svou potřebu a vyhotovil peněžní pas, kde byla příslušná částka rozepsána podle jednotlivých nominálů.
Možná, že právě toto úřední omezení o vývozu mincí přispělo k tomu, že se tyto mince Leopolda I. razily i mimo území rakouské monarchie.
Registrovaný uživatel
Cigánske toliare sa robili väčšinou z cínu. (Prípadne zo všetkého možného, čo nebol drahý kov.) :D
Registrovaný uživatel
Tak tu je ten Leo z Brna a jedna Štiavnická poltúra.
X grajciar mincovňa Graz Nech. 2169 minc.m. J.A. Nowak

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Pěkný a vzácný ten 10 krejcar ;)
_______________
http://digi.ceskearchivy.cz/

Od té doby co jsem přestal být namyšlený, tak jsem už bez chyby... ;)
Registrovaný uživatel
Mal by to byť ten bežnejší, ale keď sa veľmi neukazujú tak to neviem posúdiť. Mne išlo o doplnenie nominálu.
Registrovaný uživatel
Pekne mince pekne.
Registrovaný uživatel
Na kolik přišel ten 10kr. ?Díky za odpověď. ;)
Registrovaný uživatel
Radek Deraha napsal
Na kolik přišel ten 10kr. ?Díky za odpověď. ;)

14000+poplatky
Registrovaný uživatel
Díky, hmm no tak to jsem zaváhal no 9000kč se mě zdálo moc za co jsem ho mohl koupit. :evil:
Moderátor
Mám tu jeden denárik, reverz je horší, ale averz je parádnučký.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Nové téma Další příspěvek

Stránka: < 1 2 3 4 5 6 ... > »

Sběratel.com » Mince Habsburků » Leopold I. (*9.6.1640 +5.5.1705)

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1