Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Co se jinam nevešlo » LP desky

Vykupminci.cz
Numisargo

LP desky

Moderátoři: Admin - Zdeněk Jindra, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < 1 2 3 4 5 > »

Autor Příspěvek
Moderátor
V čem je protiřečný?
Moderátor
Tato část mi nějak logicky "nehraje":
"Realita je takova, ze kvalita hudby na CDckach je v drtive vetsine nesrovnatelne horsi nez na deskach. Mozna to u klasiky tolik neplati, ale pri digitalizaci hudby jsem nemel s kvalitou Cajkovskeho, Ravela a dalsich nejmensi problem."
Moderátor
Možná jsem se měl vyjádřit jasněji.. digitalizací v tomto případě myslím proces, který jsem si dělal sám, tj. pustil jsem desku na gramofonu nové generace, připojil na audio výstup notebook, nastavil jsem si parametry a filtr a výsledkem jsou mp3 v prakticky stejné kvalitě, jako bych poslouchal desku (navíc zbavené šumu a přílišného praskání).
Bohužel u CDček se od 90. let dělo to, že se stále zvyšovala hlasitost (nejspíš z komerčních důvodů) a protože možnosti záznamu výkyvu amplitudy zvukové vlny jsou omezené, očesávali tím špičky a postupně se to dostalo do takového stadia, že je zvuk zkreslený, plochý a mnohem méně kvalitní než originál na desce.
Čili problém není digitalizace, ale způsob, jakým je provedena a ten je v případě komerčních CDček většinou dost špatný.
Ale jak říkám, nevím nakolik to platí u vážné hudby.. tu jsem si na CDčkách skoro nekupoval.
Moderátor
Aha, takže vlastní digitalizace... teď je to srozumitelné
Registrovaný uživatel
Kvalita zvuku audia formátu na CD je daná již samotným formátem a omezenou kapacitou media již od počátku vzniku - viz Red Book.
Moderátor
vinylova platna ma lepsiu dynamiku ako klasicke cdcko, kedze do LP je to ryte...
_______________
Registrovaný uživatel
Wjem napsal
elle napsal
Tak se tam muzeme klidne nejak sejit.. :-)


Dneska (v pátek) to bohužel časově nestíhám a bylo by to jen v podstatě na otočku. Ale zítra se tam "napakuju" už od 10,00 hod., abych ten sběratelský Babylon stačil celý projít... Takže klidně zítra.


Wjem napsal
elle napsal
Tak se tam muzeme klidne nejak sejit.. :-)


Dneska (v pátek) to bohužel časově nestíhám a bylo by to jen v podstatě na otočku. Ale zítra se tam "napakuju" už od 10,00 hod., abych ten sběratelský Babylon stačil celý projít... Takže klidně zítra.


Sorry, ale ja musel jeste v patek neplanovane odjet mimo prahu (na chalupu - strecha - remeslnici) a vratil jsem se az vcera vecer :-( Takze me to mrzi..

Ale oba jsme prece z Prahy, takze "na pivo" muzeme zajit prakticky kdykoliv :-)
_______________
elle34 (zavináč) upcmail.cz
Registrovaný uživatel
tenzor napsal
Realita je takova, ze kvalita hudby na CDckach je v drtive vetsine nesrovnatelne horsi nez na deskach.


To je pravda jen castecne. Napr. naprosta vetsina LP ceskoslovensky produkce ze 60-80 let (Supraphon, Panton, Artie, Opus) ale i vsech socialistickej statu (polskej Polton, NDR Amiga, ruzny indicky licence atd., ktery se tu (jako jediny) oficialne prodavaly..) a o kterych se tu povetsinou bavime, oplyvaly prevazne velice mizernym zvukem. Malokdo ma doma (a dnes na Aukru prodava) napr. LP Dvoraka vydanyho v roce 1980 v Zapadnim Nemecku, ze.. :-)
Ponekud lepsi zvuk mely treba Jugoslavsky licence od Yugotonu, ale ani ty se vetsinou nedaly srovnavat s LP vychazejicima na zapade. Ale treba i desky vyrabeny ve spanelsku, recku, portugalsku, italii nemely moc dobry jmeno... tam totiz slo krome kvalitni a moderni vybavenosti studii a profesionality lidi sedicich u mixaznich pultu i o preciznost a technologii vyroby - nektery zeme vyrabely desky z neprilis kvalitni hmoty - spatny vlastnosti plastu - moc mekky/snadno se ohravaly, desky se v teple a vlhku vlnily atd..

Se zvukem dnesnich (i zcela beznejch) CD se nase/socialisticky LP nedaji prakticky srovnavat - at uz jde o vaznou nebo popularni hudbu. Dnes jsou temer vsechny CD vazny hudby nove nahravany v modernich studiich modernima metodama (starsi nahravky vazny hudby temer nevychazej) a starsi popularni hudba je v naprosty vetsine opakovane nove remasterovana a prevadena do digitalu = originalni nahravky z masteru (x-stopejch puvodnich pasku) jsou ruzne nove digitalne cisteny, je tam pridavana dynamika atd.

Dnesni "bezny" CD (pokud teda nejde o nejakou totalni zmrseninu nebo pirata) se nedavaj srovnaval s kvalitou zvuku LP ceskosl. vyroby ty doby..

Staci zvukove porovnat nektery LP vydavany v ty dobe v CSSR - napr. LP Deep Purple "Ochutnavka"** (a mnoho jinejch podobnejch titulu) kterou tu vydal v licenci Panton s totoznyma LP vydavanyma v zapadni evrope nebo USA v ty samy dobe - rozdil uslysi i hluchej - obrovsky rozdily v dynamice, vyskach, basech..
Ja jsem si napr. nekdy v 87 koupil v "Polsky kulture" v praze jedno licencni LP (David Bowie) a porovnaval jsem ho s holandským originalem kterej jsem taky vlastnil - a rozdil ve zvuku byl naprosto propastnej.

** to, ze tu tohle LP vyslo se zcela odlisnym obalem nez ve zbyku sveta zcela pomijim (soudruhum evidentne vadili dlouhe vlasy muzikantu na originalnim obalu).

Tady velice zalezi jak kvalitni zvuk je na ten vinyl nebo CD od pocatku nahranej. Na CD nebo LP muzu nahrat prakticky cokoli - zmrsit se da uplne vsechno. Ja vim, ze prvni CD-DA vydavany v 80 letech vetsinou zadnou extra zvukovou kvalitou neoplyvaly a mnohdy byly dokonce pouze kopirovany z LP! Nekdy v 89 jsem mel napriklad III. a IV. Petera Gabriela na LP i na prvnim CD vydani (obe west germany) a zvuk se nedal absolutne srovnavat - ty CD oproti LP naprosto postradaly dynamiku, basy a s. hloubku - ten zvuk na CD byl priserne plochej a nudnej, jakoby orizlej, kdezto zvuk na LP byl ostrej jak britva! Pak jsem si stejny CD koupil v 90 letech uz v remasterovany CD verzi, a rozdil ve zvuku tohodle novyho remasteru versus prvniho CD vydani byl propastnej. O par let pozdejc (nekdy pred 12 lety) jsem si ty samy alba koupil na SACD.. tam uz je zvukova kvalita srovnatelna s dnes vydavanejma drahejma High-End HQ vinylama.
Na druhou stranu mam mnoho obycejnejch CD, ktery maji naprosto spickovej zvuk - napriklad album Tabula Rasa od E.N. ktery jsem si koupil uz v 1993 ma naprosto neskutecny basy (tady se nemcum podarilo z dynamikou omezenyho CD-DA formatu vydolovat opravdu naprosty maximum).


Citovat
pri digitalizaci hudby jsem nemel s kvalitou Cajkovskeho, Ravela a dalsich nejmensi problem

Proc digitalizovat neco, co od te doby mnohokrat vyslo v mnohem vyssi kvalite a dnes se da (napr. v ruznych CD bazarech) koupit prakticky za par korun? :-) Anebo i (pokud je nekdo skrblik:-) v totozne kvalite zadarmo vypalit.. Amaterskou digitalizaci LP chapu jenom u ciste raritnich titulu = napr. u ruznejch LP ktery dodnes na CD nevysly prakticky jen z duvodu totalniho nezajmu o danej titul.. anebo z duvodu soudnich tahanic o prava apod., a tech je v dnesni dobe opravdu jako maku.. jinak je to ztrata casu :-)
Muzes mi popsat jakym zpusobem jsi to delal? Jak a jakym zpusobem (a do jakeho formatu) jsi to prevedl a v jakem formatu to dnes poslouchas? :-)


Citovat
Jinak praskani, pokud neni deska poskozena, je otazka ruzneho smeti, staticke elektriny a da se skoro odstranit. Nicmene znam mnoho lidi, kteri neco takoveho nesnesou a davaji prednost "autentickemu" zvuku stare desky.


Praskani desky je (krome mechanickyho poskozeni) samozrejme zpusobeny i pouhym ohranim. v 60-80 letech byla prakticky jedinna moznost, jak se v CSSR dostat k 99,9% zapadni muziky (pokud nekdo nemel teticku v Mnichove, ktera mu desky pravidelne posilala nebo pokud mu nestacila nejaka mizerna kopie nahravana opakovane z pasky na pasek, z kazety na kazetu nebo nahravky z Radia Luxembourg) jit na "cernou" burzu desek a desku si tam (mnohdy i za 1/3 platu) koupit. A ponevadz malokdo mel penize na to, aby si kupoval funglovky a jeste si je doma syslil, tak se desky na techto burzach stale dokola kupovaly/prodavaly a menily. Kazdy si desku koupil, doma si ji nahral na pasek nebo na kazetu, pujcil ji par kamaradum, a dalsi tyden ji zase vymenil za jinou. A tak to slo stale dokola.. No a ponevadz co clovek, to jinej gramec - jina prenoska - jina jehla - jinak nastaveny vyvazeni atd.. tak casto stacilo aby takova deska takto kolovala treba jen pul roku a praskala/sumela jak taborovej ohnicek. Na cem v ty dobe mnozi svy desky prehravali zustava az rozum stat - ruzny prastary gramce s krystalickejma prenoskama, 20 let stary jehly ktery fungovaly jako buldozer (pak pouze stacilo z desky sfouknout veskery vejsky). Jeden muj "kamarad", protoze mu desky prehravany na umelohmotnym sasi ze 60 let preskakovaly, zatezoval prenosku velkou kovovou matkou - takto staci desku prehrat pouze jednou a je "vymalovano". A pouhym pohledem na desku to vetsinou nepoznas - tam jsou videt jen skrabance.
Na druhou stranu lepsi nahravka ze sumici a praskajici desky zapadni vyroby, nez mizernej zvuk z novy desky vydany v 70-80 letech Supraphonem nebo Poltonem :-)

Jinak ja desky taky koupal - vana,vlazna voda, kapka jaru, velmi jemnej kartacek,.. u casto hranejch desek to samozrejme nepomohlo.
_______________
elle34 (zavináč) upcmail.cz
Registrovaný uživatel
tenzor napsal
Možná jsem se měl vyjádřit jasněji.. digitalizací v tomto případě myslím proces, který jsem si dělal sám, tj. pustil jsem desku na gramofonu nové generace, připojil na audio výstup notebook, nastavil jsem si parametry a filtr a výsledkem jsou mp3 v prakticky stejné kvalitě, jako bych poslouchal desku (navíc zbavené šumu a přílišného praskání).


:-) Mp3 je ciste komercni komprimacni format, ktery nikdy / ani zdaleka nemuze byt totozny s originalnim zaznamem :-) Jedina sance jak zachovat kvalitu je bezeztratovy format WAV + napr. nasledny vypaleni. I kdyz i Mp3 muze byt hodne kvalitni - bitrate v kvalite 256 - 320 kbps ve VBR ripovany z originalniho media kvalitnim (poslednim) kodekem se uz da vemi dobre poslouchat.
_______________
elle34 (zavináč) upcmail.cz
Registrovaný uživatel
gorila napsal
Kvalita zvuku audia formátu na CD je daná již samotným formátem a omezenou kapacitou media již od počátku vzniku - viz Red Book.


To je samozrejme pravda, ale na druhou stranu to neznamena, ze na CD nemuze byt teor. NAHRAN kvalitnejsi zaznam nez na SACD nebo DVD-A (coz jsou formaty s vysokym rozlisenim)... stejne jako na DVD muze byt nahrany film v kvalite stejne jako na 20 let stary VHS (coz je dodnes celkem bezne).

Ostatne uz v 90 letech vychazely CD ve formatu HDCD (High Density) a zvuk byl neporovnatelne lepsi nez na obyc. CD.

Na druhou stranu je tahle diskuze zcela bezpredmetna pro lidi, kteri nevlastni opravdu kvalitni poslechovou aparaturu min. v radech nekolika desitek tisic a vyse (pri dnesnich cenach) a pri cenach o 15 let driv aspon v relaci statisicu..
Jako HQ vinyly nebo SACD/DVD-A jsou krasna vec, ale pokud to nekdo prehrava na gramci made in doba ledova nebo na CD playeru za par tisic, vlastni bedny ktery mu v 1986 vyrobil kamarad, a to cely ma propojeny tkanickama (AV kabelama) od Hamy, tak je tahle diskuze zcela zbytecna.

Podobny diskuze se neustale opakujou na vsemoznejch CZ Hi-Fi forech uz 14 let :-)
_______________
elle34 (zavináč) upcmail.cz
Registrovaný uživatel
babygulka napsal
vinylova platna ma lepsiu dynamiku ako klasicke cdcko, kedze do LP je to ryte...


Ako ktora "vinylova platna" :-)
_______________
elle34 (zavináč) upcmail.cz
Moderátor
elle napsal
Se zvukem dnesnich (i zcela beznejch) CD se nase/socialisticky LP nedaji prakticky srovnavat - at uz jde o vaznou nebo popularni hudbu.
...
Dnesni "bezny" CD (pokud teda nejde o nejakou totalni zmrseninu nebo pirata) se nedavaj srovnaval s kvalitou zvuku LP ceskosl. vyroby ty doby..

Velmi kratce (sedim v praci, takze nemam cele odpoledne na sepisovani romanu ;) ) - mam odlisne zkusenosti. Kdyz si pustim Raye Charlese z desky stare 50 let a pak CD s vyberem, tak i kdyz je na desce to stari slyset ta kvalita na CD je o hodne niz. To same treba 35 let (?) stary Misik, u ktereho pri pusteni z desky a zavreni oci ma pocit, jako by sedel s kapelou ve studiu a na CD zvuk za moc nestoji.
Jak rikam, nevim jak to je s vaznou hudbou, ale popularni hudba, rock a dalsi byvaji na CDckach kvalitativne casto zmrsene.

Citovat
Proc digitalizovat neco, co od te doby mnohokrat vyslo v mnohem vyssi kvalite a dnes se da (napr. v ruznych CD bazarech) koupit prakticky za par korun? :-) Anebo i (pokud je nekdo skrblik:-) v totozne kvalite zadarmo vypalit.. Amaterskou digitalizaci LP chapu jenom u ciste raritnich titulu = napr. u ruznejch LP ktery dodnes na CD nevysly prakticky jen z duvodu totalniho nezajmu o danej titul.. anebo z duvodu soudnich tahanic o prava apod., a tech je v dnesni dobe opravdu jako maku.. jinak je to ztrata casu :-)

Asi protoze nemam cas prochazet Levne knihy apod. (a jsem si jisty ze nektere veci by tam nemeli) a taky jsem to potreboval na necem vyzkouset.
Citovat
Muzes mi popsat jakym zpusobem jsi to delal? Jak a jakym zpusobem (a do jakeho formatu) jsi to prevedl a v jakem formatu to dnes poslouchas? :-)

Tak to by bylo vazne na dlouho. Posloucham to v mp3, 256 kbps.
Moderátor
elle napsal
tenzor napsal
Možná jsem se měl vyjádřit jasněji.. digitalizací v tomto případě myslím proces, který jsem si dělal sám, tj. pustil jsem desku na gramofonu nové generace, připojil na audio výstup notebook, nastavil jsem si parametry a filtr a výsledkem jsou mp3 v prakticky stejné kvalitě, jako bych poslouchal desku (navíc zbavené šumu a přílišného praskání).


:-) Mp3 je ciste komercni komprimacni format, ktery nikdy / ani zdaleka nemuze byt totozny s originalnim zaznamem :-) Jedina sance jak zachovat kvalitu je bezeztratovy format WAV + napr. nasledny vypaleni. I kdyz i Mp3 muze byt hodne kvalitni - bitrate v kvalite 256 - 320 kbps ve VBR ripovany z originalniho media kvalitnim (poslednim) kodekem se uz da vemi dobre poslouchat.

To je jen otazka do ceho to budu nahravat... vzhledem k objemu dat a jinym praktickym zalezitostem jsem si zvykl na ukladani do mp3, 256 kbps, kde mi zvuk prijde dostatecne kvalitni (rekl bych ze mam dobry hudebni sluch, i kdyz ne absolutni), mimochodem drtiva vetsina lidi nepozna rozdil mezi 128 a 256 kbps.
Moderátor
A jinak pokud jde o homemade bedny, snad nejlepsi zvuk z beden stredni velikosti jsem slysel v pokoji jednoho studenta VUT, ktery si je postavil sam. Ale neni nad klise a jejich opakovani ;)
Registrovaný uživatel
tenzore, ono taky záleží jakým způsobem se upraví zvuk než se digitalizuje.

BTW, to mp3 256kbps má datový tok statický nebo variabilní?
Moderátor
Staticky.
Registrovaný uživatel
tenzor napsal
Velmi kratce (sedim v praci, takze nemam cele odpoledne na sepisovani romanu ;) ) - mam odlisne zkusenosti. Kdyz si pustim Raye Charlese z desky stare 50 let a pak CD s vyberem, tak i kdyz je na desce to stari slyset ta kvalita na CD je o hodne niz. Jak rikam, nevim jak to je s vaznou hudbou, ale popularni hudba, rock a dalsi byvaji na CDckach kvalitativne casto zmrsene.


Citovat
Asi protoze nemam cas prochazet Levne knihy apod. (a jsem si jisty ze nektere veci by tam nemeli) a taky jsem to potreboval na necem vyzkouset.


No pokud kupujes CD v "Levnych knihach" = ruzny ty jejich "Best Of" nebo bootleg edice za 29-49Kc/kus, tak se opravdu nedivim :-) To ti opravdu verim, ze ma tva 50 let stara deska lepsi zvuk..
Proc myslis, ze plne oficialni CD verze stojej nekolikanasobne vic?
CD z levnejch knih? Mozna tak na odzkouseni jestli CD prehravac vubec funguje.. a pak to hodit do kose :-)

Citovat
To same treba 35 let (?) stary Misik, u ktereho pri pusteni z desky a zavreni oci ma pocit, jako by sedel s kapelou ve studiu a na CD zvuk za moc nestoji.


Nic ve zlym, ale ja tuhle desku znam (jednicku Misika 1978). Kdysi jsem ji mel (snad 2x-3x) na LP a dneska ji mam (uz leta) na remasterovanym CD (Bonton 71 0476-2; 1996) a zvuk na CD je VELICE VELICE solidni..
Samozrejme nevim jestli tohle album (teda spis nejaka jeho zmrsenina) nevysla i v Levnejch knihach.. ale pochybuju.

Problem ale muze bejt i v tvym CD prehravaci (pokud teda svy CD dokonce neposlouchas z pocitacovy CD mechaniky, na nejaky "Hi-Fi" vezicce, nebo na nejakym kombinovanym CD/DVD playeru za par tisicovek). Ono je klidne mozny, ze mas mnohem kvalitnejsi gramec nezli CD prehravac.. Jsou veliky, ne-li propastny rozdily ve zvuku CD playeru v cenach okolo 1 500Kc vs.10.000Kc nebo nad 20 000Kc.. nebo jeste mnohem drazsich..
_______________
elle34 (zavináč) upcmail.cz
Moderátor
V Levných knihách nakupuji akorát CDs Krausberry, páč jinde je nevydávají, taktéž Plastiky, Půlnoc a Garáž a ještě Best of Matuška + Pilarová a výbor z díla Jardy Štercla :P
Registrovaný uživatel
tenzor napsal
To je jen otazka do ceho to budu nahravat... vzhledem k objemu dat a jinym praktickym zalezitostem jsem si zvykl na ukladani do mp3, 256 kbps, kde mi zvuk prijde dostatecne kvalitni (rekl bych ze mam dobry hudebni sluch, i kdyz ne absolutni), mimochodem drtiva vetsina lidi nepozna rozdil mezi 128 a 256 kbps.



Rozdil mezi mp3 ve 128 vs. 256kbps bitrate poznam i ja (a to jsem z tech stovek koncertu na ktery chodim uz 25 let opravdu notne nahluchlej).. a to nejen na kvalitni Hi-Fi aparature, ale i na trochu lepsich PC bednickach linoucich se z bezny PC CD mechaniky.
Rekl bych, ze takovy naprosty minimum pro pop-rock hudbu je dneska 192kbps VBR (samozrejme kvalitne naripovany z kvalitniho zdroje). Je samozrejme rozdil jestli nekdo posloucha techno anebo treba vaznou hudbu.. Apropo pro vaznou hudbu povazuju za minimum tech 256kbps.. (ale stale plati, ze ta mp3 musi byt opravdu kvalitne naripovana - ripovaci software musi byt zcela korektne nastaveny; a s nejnovejsim kodekem!!! pricemz zdroj musi byt originalni nosic!... 80% mp3 kolujicich po netu jsou bud stary mp3 ripovany pred vice jak 10ti lety (stary, v ty dobe jeste nekvalitni kodeky - vse se zdokonaluje!) anebo totalni zmrseniny delany narychlo ruznejma amaterama..
_______________
elle34 (zavináč) upcmail.cz
Registrovaný uživatel
Wjem napsal
V Levných knihách nakupuji akorát CDs Krausberry, páč jinde je nevydávají, taktéž Plastiky, Půlnoc a Garáž a ještě Best of Matuška + Pilarová a výbor z díla Jardy Štercla :P


Wjem napsal
V Levných knihách nakupuji akorát CDs Krausberry, páč jinde je nevydávají, taktéž Plastiky, Půlnoc a Garáž a ještě Best of Matuška + Pilarová a výbor z díla Jardy Štercla :P


Levny Knihy nejsou zadny hudebni vydavatelstvi:-) LK je pouze maloobchodni sit prodejen ktera nema zadny vlastni nahravaci studio :-) Tyhle firme jde jenom o zisk.. koupit co nejlevnejc prava, nechat si to za co nejmensi penize (v Lodenicich) vylisovat a pak to sekat ve svejch obchodech za par destikorun/kus. Zaruka kvality/zvuku prakticky zadna.. zisk 60% na kuse. Vazna hudba tam vychazejici je vsechno 3-4. kategorie.

Muj otec si v LK koupil pred lety nekolik CD dechovky, a az kdyz si to doma pustil, tak zjistil, ze namisto Moravanky a Budvarky ktery byly na obalech velkym pismem annoncovany, tam jejich hity hrali nejaky amateri typu Eva a Vasek na harmoniku :-))

CD zahranicnich interpretu vychazejici u "LK" jsou mezi sberateli CD odjakziva nechvalne znami = ruzny nekvalitni (mizerne nahrany) bootlegy nebo "Best Of" kde polovina tech nejvetsich hitu zcela chybi + jednostrankovy booklety + vetsinou velmi spatnej zvuk. Taky mam par CD z LK - The Clash, Beatles, BTO,.. hruza.

Ad PPU - to je trochu rozdil - tam doslo k prodeji jejich katalogu L. Kniham bez jejich vedomi.. a oni proti tomu ve svy dobe na svejch strankach taky mnohokrat protestovali. Pricemz tam ale nebylo (co se tyce vyroby CD) co zmrsit - oni si nechali udelat pouze dotisk CD ktery pouze doplnili svym logem "LK"..
Ja koupil jejich remastrovany CD hned po vydani od Monitoru v cislovanym boxu tusim po 380Kc/ks, LK to par let potom strileli tusim za 49Kc/kus nebo tak nejak..

U Krausberry bude situace myslim podobna. Nechce se mi googlovat, ale ze by jejich CD nevysly jinde nez u LK je nesmysl (opakuji ze LK je prakticky jen sit malloobchodnich prodejen):-)

Co se tyce Garaze a Pulnoci, tak jejich CD mam uz od 90 let, v ty dobe vydany tusim Monitorem.. a stejny alba vysly po dlouhejch letech v reedici znovu u LK.. Proc? Protoze Monitoru se nevyplati je znovu vydat - malej zajem.. takze prava k jejich album prodaly LK.
Tohle je klasika ktera je v posl. 15 letech ve svete bezna.. stejne tak mi prosly rukama spousty podobnejch "levnejch" CD edici od Motorhead po Beatles - made in germany, england, holland.. vesmes jde o nekvalitni a mizerne nahrany vybery ktery se na zapade odjakziva prodavaj za 1 euro/kus. Si vzpominam jak uz nekdy v 2004 Motorhead na svejch strankach prostestovali proti celosvetovymu vykradani jejich katalogu - vsemozny jejich nahravky zacaly pololegalne vychazet v priserny kvalite vsude mozne ve svete. Oni s tim nemohli nic delat, protoze prava k jejich pisnim (i ruznejm mizerne nahranejm koncertum) vlastnili nahravaci spolecnosti, ktery je nasledne prodavali prakticky komukoli, kdo mel zajem. Motorhead tenkrat na svym webu leta varovali vsechny svy fanousky, aby tenhle nekvalitni material nekupovali - ze jde vesmes o ruzny neprofesionalne snimany a nekvalitni koncerty ze kterejch byly nasledne sestavovany ruzny koncertni Best Of apod..

CD ciste CESKY produkce vydavany LK muzou mit opravdu stejnej zvuk jako par let predtim vydany originaly, ale jen proto, ze jim cesky nahravaci spolecnosti poskytli kvalitni podklady a ze si to vetsina domacich kapel mozna i ohlidala..

Takze ano, ne vse vydany v LK musi bejt "hruza a des".. ale vetsina urcite ano.

Matusku nebo Pilarovou neposloucham, takze opravdu nevim :-)
_______________
elle34 (zavináč) upcmail.cz
Moderátor
Člověče, myslím, že Krausberry to fakt jinde nevydávají... Možná, taková svérázná marketingová strategie kapely ;) Jinak, ovšem není nad živého Krause & miniKrausberry v Balbínově poetické hospůdce :P
Registrovaný uživatel
tenzor napsal
A jinak pokud jde o homemade bedny, snad nejlepsi zvuk z beden stredni velikosti jsem slysel v pokoji jednoho studenta VUT, ktery si je postavil sam. Ale neni nad klise a jejich opakovani ;)


To je jako rikat, ze nejlepsi jizda na svete je ve Skode 120, protoze jsem doted osobne v nicem lepsim (jako je treba porsche) nejel :-)

Ano, to sem si taky myslel, kdyz sem si v 80 letech (s pomoci ruznejch kamaradu a znamejch) se starsim brachou stavel bedny podle planku nejdriv z Amaterskyho radia nebo pozdejc nechal delat od clenu ceskoslovenskyho Hi-Fi klubu (ani ty nejdrazsi Teslacky nam nevyhovovaly)..
Proc stavel? protoze na ty zapadni nikdo nemel a ani se tu /v Tuzexech/ neprodavaly..
Proc nesly v Ceskoslovensku postavit kvalitni bedny? Protoze nebyl opravdu kvalitni material jako repraky atd.. aspon na konci 80 let.

Prvni kvalitnejsi sem si koupil az po revoluci v 1990 - zvuk? nebe a dudy. Pak sem si koupil nekdy v 1994 za 35 tisic Bowers+Wilkins CDM1.. rozdil? nebe a dudy.. pak (1998?) sloupy B+W CDM7 v doporuceny cene v CR 70 000 (ja je koupil v Nemecku mnohem levnejc - za tusim 47).. opet rozdil nebe a dudy.. atd..

Jako Ceskoslovensky "home made" bedny 70 let nebyly vubec spatny.. o tom zadna.. ale v 80 letech uz tem kvalitnim zapadnim nesahaly ani po kotniky. V ty dobe byl zapad 10x napred.

Jako nikdo nemuze srovnavat doma na kolene delany bedny s bednama, na jejichz vyvoji delalo na zapade treba 5 let denodenne 10 lidi.. to nejde. Ty lidi testovali ruzny druhy dreva, jeho tloustku, dokonce i lak kterym mely bejt natreny.. vybirali si mezi desitkama vyrobcu repraku (u nas byly k mani jen teslacky) atd atd..

U beden se nejvic ceni jejich naprosto cistej a neutralni zvuk - vysky, stredy a basy musej bejt naprosto vyrovnany - znit co mozna nejverneji, jak byla LP nebo CD opravdu ve studiu nahrana.. a to je obrovsky umeni.. tam hraje svou roli tisice faktoru.. Ceskoslovensky bedny 80 let byly vetsinou velice prebasovany (v ty dobe to byla moda) mely spatny stredy a casto velmi spatny agresivni vysky.

Jako ja nejsem taky zadnej zarputilej Hi-Fista, kterej ma doma studio vypolstrovany polstarema, kazdy CD pred prehranim da na presne 2 minuty 47 vterin do mrazaku, posloucha to na bednach B+W Nautilus za milion a vse ma propojeny high-end cinch kabelama za 40 000/kus apod (na to nemam cas ani prachy), ale na druhou stranu slyset svy oblibeny alba na opravdu kvalitni aparature je uplne jinej zazitek.. spousta mejch kamaradu co ke me v 90 letech chodili byli naprosto uchvaceny a vykuleny - rikali ze (i kdyz to album uz 20 let znaly) nikdy na svejch hi-fi vezich za 20K neslysely tak kristalove cistej zvuk a doted jim naprosto unikalo 90% zvukovejch detailu.
Vsem doporucuju vzit si svy oblibeny CD (ne z LK!) navstivit nejaky Hi-Fi studio a poslechnout si zvuk z CD playeru za 30, zesiku za 60 a beden za 100..
_______________
elle34 (zavináč) upcmail.cz
Moderátor
Ty Levné knihy jsem zmínil jen proto, že tam mají nebo aspon měli docela hafo CDček s vážnou hudbou :) Jinak ale prodávají i CDčka, která před pár lety stála několikanásobek a pochybuju že by se kvalita zhoršila jen tím, že je to prodávané u nich :D
Jinak kvalita přehrávačů - aha, takže když má nahrávka na CD brutálně ořezané špičky amplitudy (což jde mimochodem v Adobe Audition hezky vidět) nejspíš jen kvůli tomu aby to jelo co nejvíc nahlas, to asi bude nekvalitním přehrávačem :lol:
Já neříkám, že neexistují CDčka s kvalitně nahranou hudbou, jen to, že mě narozdíl od desek spousta nových nahrávek kvalitou zklamala...
Moderátor
A samozřejmě těžko můžu na úrovni diskutovat s někým, pro koho aparatura pod 100 tisíc není žádná kvalita :) Ale srovnat jednoduše dvě věci snad můžu.
Moderátor
V některých případech dávám přednost jisté dobové autencititě před kvalitou. Např. náhrávky PPU , které jsem si kdysivá nahrával před sametovou revolucí z (zašumněného) KV vysílání BBC naprosto upřednostňuji před záznamen z originálních LP, které posléze byly po sametovce k dispozici. Taktéž Carusa na více než 100 let staré šelakovce přehrávané na originálním HMV gramofonu jasně upřednostním před jakkoliv Hi-Fi super mega digitálně remasterovaným záznamem na CD.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < 1 2 3 4 5 > »

Sběratel.com » Co se jinam nevešlo » LP desky

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1