Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Chlubírna - filatelie » Mauritius

Vykupminci.cz
Numisargo

Mauritius

Moderátoři: Admin - Zdeněk Jindra, Jaromir, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Dobry odhad v roku 2016 to stalo 250000 dolarov.Ale v tom roku 1954 to stalo rovnako ako modry post office 1847 takze podla mna dost podhodnotene na rozdiel od modreho mauritia je to asi jediny kus..
Moderátor
Další zajímavost.
I některá čistá (nerazítkovaná) vydání Mauritius Britannia mají vysoký katalog.
Uvádím ukázku Mauritius Britannia SG 34, která má katalog 3.250 GBP. Až na těsný střih vlevo je známka ve výborné kvalitě.


Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
milan 007 napsal
http://www.brandonstamps.com/1848-orangevermilion-titan-empire-philately-p-17043.html

Ten unikátní čtyřblok je nádherný. Ani jsem nevěděl, že takový existuje. Děkuji za informaci.
Moderátor
Jaromíre, já se dnes teprve dostal k tomu, abych si poprvé prolistoval srpnovou Filatelii. Jak moc složité je podle tebe udělat rekonstrukci TD / TA 2 pence? Je ti známé, kdo vydražil onu rekonstrukci vyobrazenou ve Filatelii?
Význam a kvalitu tvého exponátu doceňuji spíš postupně, ale o to víc jsem překvapený :-)
Moderátor
regula_jan napsal
Jaromíre, já se dnes teprve dostal k tomu, abych si poprvé prolistoval srpnovou Filatelii. Jak moc složité je podle tebe udělat rekonstrukci TD / TA 2 pence? Je ti známé, kdo vydražil onu rekonstrukci vyobrazenou ve Filatelii?
Význam a kvalitu tvého exponátu doceňuji spíš postupně, ale o to víc jsem překvapený :-)

Udělat rekonstrukci POST PAID 2pence je náročnější než 1penny, ale možné to je. Rekonstrukci, která je vyobrazena ve Filatelii jsem neviděl, ale pokud jde o rekonstrukci, která má být vystavena v Národním muzeu, tak ji koupil významný člen PPCP v aukci Feldman 30.6.2020 z tzv. "Tatiana collection".
« Poslední úpravu provedl(a) Jaromir v 26. 9. 2020, 15:06. »
Registrovaný uživatel
Jaromir napsal
Tak jsem se rozhodl, že sem přidám můj již zmíněný přírůstek, POST PAID chybotisk "PENOE" ZP 7.
Tisk známky je v kvalitě "intermediate" a i přes úzké střihy si myslím, že je v celkem slušné kvalitě. Známka má atest od BPA. Razítko s číslem 14 je pro district "Riviére du Rempart."


Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem


Jaromír, túto známku aj list v exponáte uvádzate ako 14 - "Riviére du Rempart". - sever Maurícia.
Rovnako to uvádzajú všetky veľké aukčné domy od Spink, Feldman, Corinphila a taktiež BPA.
14 je ale Plaine Magnien na juhovýchode. Neviete náhodou kto je zdrojom týchto číslovaní a priradení k mestám/oblastiam? Pretože napr. u Feldmana v aukcii je tiež kopa chýb. A podobný zoznam použili asi aj u Burdu v tomto článku: https://www.burda-auction.com/cz/archiv/odborne-clanky/show/177/mauritius-v-aukci-49/ a tam je skoro polovica informácií zle.
Moderátor
shareman napsal
Jaromir napsal
Tak jsem se rozhodl, že sem přidám můj již zmíněný přírůstek, POST PAID chybotisk "PENOE" ZP 7.
Tisk známky je v kvalitě "intermediate" a i přes úzké střihy si myslím, že je v celkem slušné kvalitě. Známka má atest od BPA. Razítko s číslem 14 je pro district "Riviére du Rempart."


Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem


Jaromír, túto známku aj list v exponáte uvádzate ako 14 - "Riviére du Rempart". - sever Maurícia.
Rovnako to uvádzajú všetky veľké aukčné domy od Spink, Feldman, Corinphila a taktiež BPA.
14 je ale Plaine Magnien na juhovýchode. Neviete náhodou kto je zdrojom týchto číslovaní a priradení k mestám/oblastiam? Pretože napr. u Feldmana v aukcii je tiež kopa chýb. A podobný zoznam použili asi aj u Burdu v tomto článku: https://www.burda-auction.com/cz/archiv/odborne-clanky/show/177/mauritius-v-aukci-49/ a tam je skoro polovica informácií zle.

Vycházím ze zdrojů velkých aukčních firem. Jaký je Váš zdroj pro číslování distriktů? Nemohlo dojít v průběhu historie u některých distriktů k použití více čísel? Pokud si vzpomínám, pro některé distrikty se používala dvě čísla. Např. pro Souillac č. 3 a 4. Burda uvádí číslo 3 pro Pamplemousses (Pamplemous).
Registrovaný uživatel
Myslím, že čísla boli stabilné. Ešte na začiatku roku 1860 sa používali bez zmeny.

Snažím sa vychádzať len z dôkazov v podobe celistvosti alebo jej časti. napr. tento list.

Poznám 11 listov alebo častí listov s razítkom Souillac a všetky majú len číslo 3. Buď 2-kruhové alebo potom bar razítko s negatívom 3-ky.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
S číslem 3 jsou skutečně zmatky. Feldman u jedné ze známek v aukci 1993 (los č. 82) uvádí distrikt Pamplehousse stejně jako Burda. Distriktů uvádí Burda celkem 9, což odpovídá počtu současných distriktů. Některé distrikty mají více poštovních úřadů, je tedy více čísel.
Ale, zřejmě to není řádně zdokumentované, protože u uvedeného dopisu s číslem 14 Feldman uvádí Plain Magnan, u jiných s číslem 14 Riviére du Rempart.
Podobně to bude i s číslem 3, kde je vedený Souillac. Až budu mít čas, zkusím rozluštit nějaké dopisy, protože se mi již podařilo zdokumentovat 50 dopisů s 1penny (Kanai uvádí 39 dopisů) a 43 dopisů s 2 pence (Kanai uvádí 41 dopisů).
Registrovaný uživatel
Áno, je kľudne možné, že chaos nastal kvôli tomu, že jedny brali do úvahy dištrikty a iní zas poštové úrady. Osobne si myslím, že by sa malo pozerať len na poštové úrady. "3" bol poštový úrad v osade Souillac, to že to je dištrikt Savanne by malo byť irelevantné.

Ďalší chaos mohlo spôsobiť mixovanie francúzštiny a angličtiny. "16" - zdroje píšu o "Riviére Seche", no na razítku je Eastern Suburb.

Ak máte záujem, môžeme si obrázky vymeniť. Zatiaľ mám 28 zdokumentovaných, ale to len tie s číslom, kde sa dá reálne povedať odkiaľ a kam to išlo. Podľa tých čísel toho máte podstatne viac ako ja. Možno aj tých s číslom.
Moderátor
Ano, zřejmě to takto nějak bude, že je v tom doposud chaos a svoje zřejmě dělají francouzské a anglické zdroje.
Co se týká mých zdokumentovaných obálek, tak těch 50 + 43 je celkově, tedy včetně němých razítek i razítek jiného druhu než s čísly.
Zatím mám obálky zdokumentované tak, že mám jejich soupis s nákresy s odkazy na zdroje.
Zdroje mám Feldmanovy aukce, Kanaiho knihu Classic Mauritius, aukce Derichs, Burrus, ale nemám tam popis, odkud byly dopisy zaslané.
Vzhledem k tomu, že jsme oba dospěli k závěru, že v číslování je značný zmatek, určitě bude dobré se zaměřit na obálky, jejichž dokumentaci máme k dispozici. Probrat musím obálky, jak s červenými, tak modrými Mauritii, protože i modré 2 penny se používaly pro vnitrostátní poštovní styk - viz moje obálka s číslem 1 Mahebourg-Port Louis. Na Mahebourgu s číslem 1 se shodují všechny zdroje.
Bude to asi zajímavé bádání, protože už nyní jsem se dostal k více obálkám než Kanai v roce 1985, kdy vydal svoji knihu. Též si dělám evidenci POST PAID "earliest" a už se mi podařilo zdokumentovat 13 nepoužitých známek (např. PPCP uvádí do 10ks): https://www.ppcp.cz/galerie/rarity-klasickeho-obdobi/ . Tyto známky mám všechny naskenované, škoda, že je sem nemohu natáhnout kvůli autorským právům. Byla by to velká ozdoba chlubírny a celého tématu.
Registrovaný uživatel
Už dávno som sa úspešne zbavil fyzických známok a vystačím si s ich obrázkami. No 1-2 do roka sa niečo objaví, čo sa oplatí. Ako táto. Úplnou náhodou som na to natrafil 30 minút pred koncom aukcie. A za 130 dolárov je to skoro krádež. :twisted:
Bežne sa v tejto kvalite tieto známky predávajú za 80-120 dolárov. Ale tu o známku nejde... :twisted:

A ako bonus k tomu bol RPSL certifikát. Keď bude zas vypredaný toaleťák, hodí sa to aspoň na niečo.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Vysvetli neznalým a zvedavým o čo ide, ak sa Ti chce.
Mnohí to vidia a netušia, tak ako ja. ;)
-s-
Registrovaný uživatel
Samozrejme vysvetlím celé pozadie. :) Len na oživenie diskusie to nechám do zajtra či sa niekto ozve :)
Registrovaný uživatel
Moc sa ich nemôže ozvať, myslím, že rádove v jednotkách ks...
Ja počkám. ;)
-s-
Registrovaný uživatel
Mal si pravdu stani, veľa ľudí neodpísalo :lol:

Väčšina známok Maurícia bola orazítkovaná nemým razítkom v hlavnom meste Port Louis.

Menšia časť bola použitá na 16 lokálnych "dedinských" poštách.
Bol zvyk, že na známky sa použila číselná pečiatka 1-16 a na dopis samotný "odchodná" a niekedy "príchodná" osemuholníková pečiatka.

Aby sa táto pečiatka použila namiesto čísla musel byť určite nejaký náhodný dôvod.

Vyzerá to, že napr. v osade Black River, číselnú pečiatku stratili alebo poškodili a používala sa osemuholníková. Existujú takto opečiatkované aj dopisy.

Čo sa týka iných osád sú mi známe len 2! kusy.

Plaine Magnien - ex Kanai
Mahébourg - táto známka

Z Mahébourgu mám v databáze obrázkov vyše 80 známok. Ukladal som si len tie s peknou čitateľnou číslicou 1. Vrátane tých škaredých ich mohlo byť vyše 120.
Moderátor
Co se týká osmiúhelníkového razítka Black River, mám v databázi 1 obálku s červeným Mauritiem 1 penny a 1 obálku s modrým Mauritiem 2 pence. Na žádné z této obálek není uvedeno kruhové razítko s číslem, jak uvádíte.
Co se týká obálek, mám obálky s čísly, obdélníkovými a osmiúhelníkovými razítky s názvem pošt u těchto čísel:
1, 2, 3, 5, 9, 12, 14, 16 - tedy 8 pošt celkem, takže zde se dá jednoznačně doložit, ke kterým poštovním úřadům tato čísla patřila. Na známkách mám ještě čísla 6, 7, 8, 13, kde se dá doložit existence těchto razítek, ovšem ne již jejich příslušnosti k příslušným poštovním úřadům.
Naopak jsem vůbec nenarazil na čísla 4 (Burda uvádí Souillac), 10 (Burda uvádí Grand Bay), 11 (Burda uvádí Moka), 15 (Burda uvádí Plaine Magnien), 17 (Burda uvádí Mare d Albert).
Kanai uvádí jako vzácná čísla 4, 6, 7, 9 a též, že některá čísla do roku 1985 nebyla objevena.
Stoprocentně věřím pouze dochovaným obálkám a známkám, všechno ostatní pokládám za spekulace, což potvrzují chybné popisy v aukcích u Feldmana i v atestech znalců. V atestech znalců jsem též objevil i několik chybných určení kvality tisku (earliest, early, intermediate, worn, latest), tak se již řídím pouze svými poznatky.
Zatím se mi podařilo zdokumentovat 41 obálek s červenými Mauritii, 7 kombinovaných, 2 použité jako novinové, tedy 48 obálek celkem. U modrých Mauritiů jsem zdokumentoval 38 obálek plus 4 velké výstřičky s určujícími razítky a 3 kombinované obálky, tedy 45 obálek celkem.
Kanai ve svojí knize z roku 1985 uvádí 39 obálek s červenými Maurii a 41 obálek s modrými Mauritii. Díky Internetu se dá říct, že se mi podařilo doposud zdokumentovat ještě více obálek, takže bych o tom mohl napsat určitou studii.
Registrovaný uživatel
Jaromír písal som Vám email s pdf s razítkami, no prišiel mi email, že nedoručené, tak neviem, či Vám prišiel.

Burdov zdroj bol:
Rev. H. H. Heins, The Numerical Cancellations of the British Empire, 2nd ed. (London: Robson Lowe Ltd., 1960)
Ktorý čerpal z rôznych starých a nepresných databáz.

Posielam ešte jednu zaujímavosť - Lot 30099, Feldman bol informovaný, zajtra sa opýtam na to RPSL, ktorý vystavili v januári 2020 atest, že vraj je to pravé :roll:
Tá známka je od pohľadu divná, zadná časť ani nehovorím.
Speratiho Mauritius môže mať hodnotu blízku nepoužitému Maurítiu 1p v tomto stave tlačovej dosky ale pravé je pravé a fake je fake. :lol:

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Tak jsem si postahoval několik ZP 10 a porovnal je s uvedenými známkami.
Jednoznačně se kloním k závěru, že jde o geniální Speratiho padělek. Rozdíly oproti pravým známkám jsou v ornamentech, hlavně levý horní a pravý spodní a v některých detailech. Naopak naprosto souhlasí všechny nahodilosti se Speratiho padělkem.
Máte opravdu velmi dobrý postřeh, protože na první pohled uvedená známka působí naprosto věrohodně a může zmýlit i znalce. I když, jak se dívám, tak atest vystavil RPSL, o jejichž znalcích nemám valné mínění, už jen kvůli jejich atestům ohledně celistvostí Afghánistánu.
Pro čtenáře by bylo velmi zajímavé, napsat o tom článek.
Co se týká mého e-mailu, pošlete mi prosím e-mail znovu, protože mívám zahlcenou schránku a než ji promažu, tak je třeba několik hodin nedostupná.
Budu si muset prostudovat Burdovy zdroje, protože pátrám v současných i historických mapách Mauritia a na některé názvy nemohu vůbec narazit, ani Google mi nic na uvedené názvy nevyhledal.
« Poslední úpravu provedl(a) Jaromir v 19. 10. 2020, 16:14. »
Moderátor
Přímý zdroj na Burdovy údaje je zde: http://www.cwiakala.com/numerical.cancel.html#mau ,
který se odvolává na uvedené zdroje:
References: Mrs. M. S. Pierce, "Mauritius: Postmarks", Billig’s Philatelic Handbook, Volume VI (Jamaica, NY: F. Fritz Billig., 1946), 88-91.
Rev. H. H. Heins, The Numerical Cancellations of the British Empire, 2nd ed. (London: Robson Lowe Ltd., 1960), 16.
Vzácná čísla poštovních úřadů uvádí-cituji: "Several of the numerical oblits are considered as being rare: "7", "9", "10", "13", "15", and "17".
Zajímavé, že nemá uvedené číslo 4, na které jsem doposdu nenarazil, na rozdíl od čísel 7 a 13
Registrovaný uživatel
Pod atesty by sa mal podpisovať každý z komisie, kto sa na to pozrel.
Mám obavu, že iba pozreli, že je to z drahej zbierky a capli ok pravé.
250 eur za pár minút práce.

Z Feldmana odpísali, že kontaktujú vlastníka a stiahnu to. Tak uvidím. Ešte RPSL som zvedavý čo odpíšu :lol:

Hlavný problém dnešnej filatélie vidím v prílišnom dogmatickom akceptovaní starých autorít.

Tie razítka citované Burdom sú z cwiakala, cwiakla ich majú od Pierce a Heinsa ale obaja čerpajú od Brunela z jeho vzácnej knihy Timbres de Maurice. Tam si toho Brunel dosť vymyslel. A ďalších 100 rokov pomaly sa z toho čerpá ako z Biblie. :lol:

Dám ten link na razítka sem, možno to ešte niekoho zaujme:
https://openaccess.leidenuniv.nl/bitstream/handle/1887/58686/APH%2029%20MAURITIUS%20Postmarks%20and%20iconography%282%29.pdf?sequence=4

Tento zoznam vyzerá veľmi dobre, čo som zatiaľ pozeral a sú tam aj mapy.

Zbierať pekné obrázky mačičiek, kvetiniek, lodičiek a pod. je najlepšie. Centové známky sa toľko nefalšujú. Max. pretlače.

Kto chce zbierať drahé známky, musí si uvedomiť, že už 180 rokov je to špinavý biznis.
Len vtedy to bolo kvôli domom, kočom a štetkám a dnes je to kvôli domom, autám a štetkám :lol: Dúfam, že expresívne vyjadrenie nikoho neurazí. :twisted:

Veriť sa nedá nikomu, len vlastným vedomostiam a skúsenostiam.
Ako sme sa presvedčili už veľa krát ani certifikát nie je záruka.

A ani ex, hlavne pri ex Ferrari spozorniem :lol: To že mal premorenú zbierku je verejné tajomstvo ale čítal som, že dokonca kupoval fejky aj úmyselne. Závislosť na nakupovaní. Ak nebola pravá na predaj, kúpil kópiu.

A katalógy iba zbytočne navyšujú cenu. Pridelenie katalógových čísel stupňom opotrebenia dosiek si osobne myslím, je strašná hlúposť. Veď je to jedna a tá istá známka. Post Paid 1p oranžová a Post Paid 2p modrá, dve známky.

Našťastie to nenadobudlo také obludné rozmery ako Hradčany.
Aby domotané kombinácie dier v papieri (perforácia) alebo, že zamestnanec zle namieša farbu mali záznam v katalógu a zdvihli cenu známky o 1000% :roll:
Moderátor
Děkuji za odkaz na ten zdroj, je vynikající, mám co studovat.
Co se týká znalců RPSL, tak mám zkušenosti, že když jeden znalec napíše hloupost, tak dalších 5 se pod ni podepíše.
Jsem zvědavý, co Vám odepíší.
Já, když jsem v časopisu AIEP Fakes Forgeries Experts naprosto jednoznačně vyvrátil údaje z katalogu Michel ohledně známek Afghánistánu, tak na to nikdo z Michelu, ani dalších katalogů nereagoval a nadále zveřejňují chybné údaje.
Když jsme se Z. Jindrou před téměř 10 lety odhalili prodej padělků našich rarit za miliony Kč, tak jediný, kdo měl odvahu toto řešit byl nedávno zesnulý bývalý předseda SČF Ing. Lumír Brendl. Nezastal se jej vůbec NIKDO a celá aféra vyšuměla za přihlížení celého vedení SČF. Proto již docela kašlu na odhalování padělků, ať si každý sbírá, co chce.
Ale, v každém případě díky za Vaše odhalení Speratiho padělku, protože jsem netušil, že jeho padělky Mauritiů byly takto kvalitní a mám další poznatek pro nákupy dalších Mauritiů.
Registrovaný uživatel
Podľa Kanaia existujú ešte kvalitnejšie falzá. Bohužiaľ v knižke sú tie obrázky príliš malé. No vyzerá to až nebezpečne dobre, vrátane razítka. Našťastie nesedia na žiadne pole na doske. Tak sa dajú odfiltrovať.

Ďalšia vec, nepoužité známky Maurícia. :roll:
Skôr by som to nazval nerazítkované. Reálne nepoužitá je možno 1 z 50 nerazítkovaných. Tu sa ale veľa nedá zmeniť.
Jediné čo mi napadá je aby ako nepoužitá bola označená iba nerazítkovaná so širšími okrajmi a hlavne nedotknutou patinou. Takto sa to rieši pri prvých známkach Nórska a Ruska. Akonáhle tam je chemická manipulácia, tak známku nemožno označiť ako nepoužitú.

No a toto je jedna z najhorších vecí na oranžových známkach Maurícia. Peroxid :roll:
Keď pozerám Tatiana Collection, minimálne polovica sú peroxidy.
Moderátor
Co říkáte na rekonstrukci červených Mauritiů z "nepoužitých" známek zde? https://www.davidfeldman.com/dfsa-auctions/2020-autumn-auction-series/mauritius-tatiana-part-2/30088/worn-impressions-sg-16-22-the-unique-ferrary-burru/?soff_session_page=2
Je prezentovaná jako unikátní
Moderátor
Jak se pozná, že to je OK?

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Sběratel.com » Chlubírna - filatelie » Mauritius

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1