Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Mince Habsburků » Mince a doba Františka II.

Vykupminci.cz
Numisargo

Mince a doba Františka II.

Moderátoři: jan322, Kucera, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 71 72 73 74 75 76 77 78 > »

Autor Příspěvek
Moderátor
Stále nechcete pochopit, že v dané době plnila konvenční měna něco, jako je dnes na území Evropy €. Z principu obě měny plní (plnily) roli mezinárodního platidla, které bylo (je) všeobecně bráno jako měřítko hodnot.


Ale to je samozřejmé.. Hodnota konvenčních nominalů jako takových, spočívala v cenách kovu(zlato, stříbro), které byly uznávané mimo císařství . Ale to neznamená, že v praxi zejména v císařství nebyla směnitelná za kreditní měnu.
Do roku 1797 take hojně s bankocetly a do roku 1811 státního úpadku a nějaký čas po i s meďáky.. Vůbec nerozumím váši vyčerpávající reakci, která nezapadá do kontextu věci,či alespoň nevyvraci fakta. Naopak mi přijde, že za každou cenu se snažíte zpochybnit jakkoliv fakt, který vám zde po celou dobu vypisuji a to již od samotného začátku tématu s bankocetly, které logicky souvisely s celou tehdejší měnovou politikou císařství..
Nedokážete přijmout fakt, že v praxi existoval poměr a to ještě dlouhé měsíce po úpadku, mezi dukatovým a nekonvenčním krejcarovým nominálem....
Registrovaný uživatel
Vážení kolegové,
nevíte jak to Napoleon dělal, že válčil a měl vyrovnaný státní rozpočet?
Registrovaný uživatel
opal napsal
Vážení kolegové,
nevíte jak to Napoleon dělal, že válčil a měl vyrovnaný státní rozpočet?


Veškerý Napoleonův úspěch v této oblasti pramenil z vyhraných válek a tvrdých podmínek vůči poraženým. Např. zabral velmi prosperující Milánsko a vyměnil ho s Rakouskem za velmi zaostalé Benátsko. Francie měla velké příjmy z válečných reparací atd. Rakousko bylo v jistých směrech oproti Francii velmi zaostalé atd. Po obsazení Vídně byly z tamní tiskárny odvezeny štočky na tisk papírových peněz.. Z nich pak byly ve Francii tištěny peníze, které byly dávány na trh monarchie.
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
« Poslední úpravu provedl(a) Evropa1 v 4. 4. 2021, 8:26. »
Registrovaný uživatel
Díky za vysvětlení.
Registrovaný uživatel
Je zajímavé, jak se různé zaostalé státy ženou do válek. V Paříži se Napoleon prohlásí císařem a hned ve Vídni.... Tomu se říká dráždění hada bosou nohou.
Registrovaný uživatel
Napoleon si pravděpodobně začal dělat nárok i na titul císaře římskoněmeckého. Tato úvaha nebyla od věci, protože Napoleon ovládl velkou část německých státu a jejich panovníci by následně při volbě, Napoleona zvolily. Z tohoto důvodu František II. prohlásil říši za zaniklou a vzdal se tohoto císařského titulu. O několik let dříve se František II. nechal zvolit za císaře rakouského, toho jména prvního. To byl titul, který Napoleon hodlal tolerovat, titul císaře římského již nikoli. Proto se také nedivme pobouření ve Vídni, když se nechal Napoleon za císaře korunovat. Toto vše musíme chápat v rovině mocenské politiky.
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
« Poslední úpravu provedl(a) Evropa1 v 4. 4. 2021, 9:19. »
Registrovaný uživatel
Ještě jedna poznámka.

I když byla monarchie zaostalejší, mocenská politika byla prioritní a té podřizovala vše. Napoleon o Rakousku říkal něco v tomto duchu. Rakousko je vždy o jednu armádu, o jeden rok a o jednu myšlenku pozadu. Myslím, že to bylo řečeno zcela jednoznačně a zcela výstižně.
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
Registrovaný uživatel
Řečeno je to přesně. Teď čtu knihu Nula (Charles Seife)- můžu doporučit. Sedmiletá válka o kolonie mezi Francií a Anglií přišla oba státy draho. Vítězné Anglii se vzbouřila nejbohatší kolonie a v poražené Francii vypukla revoluce.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
barbar napsal
Tehdejší mincovny do doby úpadku chrlily neuvěřitelné množství meďaku..inflace natolik vzrůstála, že nakonec po vyhlášení úpadku měly měďaky pouze hodnotu kovu a zpět se v hutních roztavovaly..


I když nemám moc času - starám se o starou maminku - dal jsem si trochu práce a uvedu některé informace na pravou míru.

Wallisův paten z 20. února 1811.

Paragraf 23, písmeno a:

30 krejcar je devalvován na 6 krejcarů
15 krejcar 3 krejcary
3 krejcar 3/5 krejcaru
1 krejcar 1/5 krejcaru

Stejný paragraf, písmeno b:

6, 1/2 a 1/4 krejcary jsou od 15 března 1811 bez náhrady staženy a My dovolujeme tuto měď prodat jako zboží.

Patent vydaný 4. ledna 1812.

Paragraf 2 na závěr ustanovuje, že od 1. února 1812 má být cena grošů přepočítána na 2 krejcary a staré krejcary mají od tohoto dne platit v plné hodnotě jejich nominální ceny.

To jsou tedy informace převzaté z obou patentů, které se věnovaly měnovému úpadku a zavedení nové měděné mince. Po 15. březnu zde tedy byly dvě skupiny hodnot starých měděných mincí, po 1. únoru 1812 dokonce 4 skupiny. Tedy tuto problematiku si shrňme:

1) 6, 1/2 a 1/4 krejcary ztratily 100 % své původní jmenovité hodnoty.
2) 30 a 15 krejcar ztratil 80 % své původní jmenovité hodnoty.
3) 3 krejcar nově platil 2 krejcary.
4) 1 krejcar byl zhodnocen na svou původní jmenovitou hodnotu.

Tímto výčtem chci pouze sdělit, že např. informace která uvádí kurz zlata k měděné minci v letech 1810 - 1812 na nějaké hodnotě, je z principu výše uvedeného zcela chybná. Pokud se zaměříme pouze na otázku kurzu k měděné minci, pak tuto konstrukci po 15. březnu 1811 nelze obhájit, protože zde máme např. již po 1. únoru 1812 čtyři skupiny hodnot měděných mincí a tedy museli bychom výčtovou metodou každou skupinu hodnotit samostatně.
Pokud se zaměříme na časové období 1810 - 1812, pak zde existovalo mnoho událostí, které nastartovaly v oblasti měn zcela naprostý chaos. Z tohoto období je každý uváděný jednotlivý kurz bez bližšího časového zařazení zcela nicneříkající.
Pak je zde i otázka kurzu měděné mince, konkrétního nominálu, který by se dal odvodit z kurzu zlata k minci konvenční měny, vynásobeným v konkrétní situaci na trhu, cenou konkrétní měděné hodnoty k stříbrné minci konvenční měny.

Všem se omlouvám za tyto konstrukce, ale chtěl jsem na tomto příkladu upozornit na skutečnost, že něco jiného je napsat bez bližších znalostí nějakou cifru a něco jiného jsou hodnoty, které by byly relevantní a vycházely by ze znalostí mnoha dalších hodnot a možností.
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
Moderátor
Pane kolego to co jste napsal, je to samé co jsem zde v diskuzi v příspěvcích zmiňoval.. Nic nemění na faktu, že do doby úpadku existoval poměr mezi všemi tehdejšími nominaly v císařství a to v praxi podstatě do konce roku 1811 a začátkem roku 1812, nehledě na výnos walilsuv s března roku 1811. Tento fakt jsem vám doložil, dobovými záznamy kronik.
.
Bez bližších znalosti nějakou cifru?Nevím kam tím mířite... Pane kolego uvědom te si, že nejste jediný, který se danou problematikou zabývá....A veškeré cifry v našich výpočtech ať to vašich, či mých jsou přibližně informativního charakteru, nic oficiálního..
« Poslední úpravu provedl(a) Guldiner v 5. 4. 2021, 9:16. »
Registrovaný uživatel
barbar napsal
Bez bližších znalosti nějakou cifru?Nevím kam tím mířite... Pane kolego uvědom te si, že nejste jediný, který se danou problematikou zabývá....A veškeré cifry v našich výpočtech ať to vašich, či mých jsou přibližně informativního charakteru, nic oficiálního..


Mezi námi je ale jeden velký rozdíl, já občas napíši s kolegou Oliverem na tato téma nějaký odborný článek do Numismatických listů a musím uznat, že mám v podobě kolegy velkého "hlídače" (to myslím samozřejmě v dobrém), který dbá na to, aby bylo vše z odkazované. Pamatuji si, že jsem uvedl jednu informaci - sice pravdivou - která ale byla v rozporu s autoritou. Tehdy jsem celou pasáž předělal a rozpor odstranil. Po nějakém čase objevil kolega Kučera (za což mu děkuji) odkaz na jinou autoritu, která můj názor potvrdila. Až na tomto základě jsem se mohl ke svému původnímu názoru vrátit. Víte, něco jiného je psát na stránky Sběratele cokoli a něco jiného je pak hledat informace do odborného článku. Moje informace se zakládají na zcela relevantních údajích, které již lze do článku uvést. Vy zde pouze něco střílíte od boku. Stačí se zaměřit např. na Vaší informaci, která udává, že v letech 1810 - 1812 byl kurz zlatého 1/2 dukátu k měděné minci na hodnotě 665 krejcaru. Tato informace obsahuje pouze pár slov, ale několik zcela zásadních omylů. Pokud by tato informace měla mít nějakou hodnotu, pak byste musel tuto informaci zařadit ke zcela konkrétnímu datumu a také ke zcela konkrétnímu měděnému nominálu. Pak údaj v této všeobecné rovině má nulovou výpovědní hodnotu.
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
Moderátor
Pane kolego není třeba se zde ochraňovat,, zaštitem,, znalců.
Pokud jste si všiml, vše co jsem zde uvedl, jsem také doložil.
Každý si může vše zpětně prostudovat..Teoreticky výpočet mezi poměrem nominalu, konkrétně 1/2 dukátu vůči krejcarů bezesporu byl a vycházím tak ze všech doloženych faktu z daného období..
Z dobových záznamu je známo, že v inkriminovaných letech se obyvatelstvo snažilo hodnotnější měnu uchovat, ale v praxi se tomu nikdo nevyhnul, společnost se snažila oslabenou kreditnimi měnu, různě kombinovat s hodnotnějším konvenčnim měnou a to v různých poměrech, v závislosti ke konkrením obchodům a platbam. Také vzhledem k,, chudé státní pokladně,, napoleonským válkám a postupné rozvíjející se inflaci kreditní měny, daně bylo možno platit pouze v hodnotnější konvenční měně.Tím v podstatě císařství donutilo samotné obyvatelstvo, aby hodnotnější nominaly netezaurovalo.. Dokonce jak jsem již dříve zmiňoval bylo vydáno nařízení k odvodů veškerých střibrných předmětů.... Se vším se musela tehdejší společnost vypořádat a dle kronik byly bez rozdílu zasaženy všechny společenské vrstvy.

Pane kolego je to pořád dokola, naše názory na konkrétní dobu se nikterak neliší, pouze vy nechcete připustit fakt poměru mezi platnými nominaly v císařství tehdejší doby.. Nemůžete tvrdit, že neexistoval poměr mezi hodnotnou a inflační měnou, to by ani v samotné podstatě nedávalo smysl... Dále dohadovat se o přesných časových sekvencich k jednotlivým událostem a následného dopadu je také nesmysl,nejen s pohledu určité,, setrvačnosti,, ale i důležitého faktoru utajování mezi obyvatelstvem..
« Poslední úpravu provedl(a) Guldiner v 5. 4. 2021, 11:46. »
Registrovaný uživatel
barbar napsal
Dále dohadovat se o přesných časových sekvencich k jednotlivým událostem a následného dopadu je také nesmysl,nejen s pohledu určité,, setrvačnosti,, ale i důležitého faktoru utajování mezi obyvatelstvem..


Pane kolego, uvedu Vám příklad z naprosto jiné doby, ale v principu je zcela totožný. Kdysi jsme jeli na dovolenou do Jugoslávie. Jelikož byla v tehdejší době Jugoslávie postižena velkou inflací, jako kapesné jsme dostali USD. Pamatuji si, jak nás naše vedoucí varovala, abychom si dolary měnili pouze po malých částkách, které co nejrychleji utratíme. Vedle našeho hotelu byla malá restaurace, kam jsme občas chodili na sklenku vína. Poslední den pobytu jsme byli v dané restauraci hned po obědě a tato sklenka nás stála nějakou částku. Pak jsme se šli naposled vykoupat, na pláži jsme spočítali poslední štusy dinárů - akorát nám to dalo na těch pár sklenek vína. Bylo před večeří a tedy rozhodli jsme se využít tento čas posledním posezením v dané restauraci. Dali jsme si obvyklou sklenku vína a při placení nás postihla trapná situace - tato sklenka již stála více, než byla naše hotovost. Tehdy majitel s úsměvem mávl rukou a dluh nám odpustil. Pamatuji si jeho slova: "Jó hoši tuto částku stála sklenka do dvou hodin, ale nyní je již pět a dinár nám zas nějak zdevalvoval." V monarchii tehdejší doby byla inflace pravděpodobně o trochu přijatelnější, ale i tak byla vysoká a pak každé dnešní odmítání závislosti konkrétních cenových hodnot, na konkrétních časových datech zcela ignoruje fakta. A bohužel, bez nich to vždy budou pouze prázdná slova bez obsahu.
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
Moderátor
Evropa1 napsal
barbar napsal
Dále dohadovat se o přesných časových sekvencich k jednotlivým událostem a následného dopadu je také nesmysl,nejen s pohledu určité,, setrvačnosti,, ale i důležitého faktoru utajování mezi obyvatelstvem..


Pane kolego, uvedu Vám příklad z naprosto jiné doby, ale v principu je zcela totožný. Kdysi jsme jeli na dovolenou do Jugoslávie. Jelikož byla v tehdejší době Jugoslávie postižena velkou inflací, jako kapesné jsme dostali USD. Pamatuji si, jak nás naše vedoucí varovala, abychom si dolary měnili pouze po malých částkách, které co nejrychleji utratíme. Vedle našeho hotelu byla malá restaurace, kam jsme občas chodili na sklenku vína. Poslední den pobytu jsme byli v dané restauraci hned po obědě a tato sklenka nás stála nějakou částku. Pak jsme se šli naposled vykoupat, na pláži jsme spočítali poslední štusy dinárů - akorát nám to dalo na těch pár sklenek vína. Bylo před večeří a tedy rozhodli jsme se využít tento čas posledním posezením v dané restauraci. Dali jsme si obvyklou sklenku vína a při placení nás postihla trapná situace - tato sklenka již stála více, než byla naše hotovost. Tehdy majitel s úsměvem mávl rukou a dluh nám odpustil. Pamatuji si jeho slova: "Jó hoši tuto částku stála sklenka do dvou hodin, ale nyní je již pět a dinár nám zas nějak zdevalvoval." V monarchii tehdejší doby byla inflace pravděpodobně o trochu přijatelnější, ale i tak byla vysoká a pak každé dnešní odmítání závislosti konkrétních cenových hodnot, na konkrétních časových datech zcela ignoruje fakta. A bohužel, bez nich to vždy budou pouze prázdná slova bez obsahu.


Osobně si myslím, že v monarchii jedna s nejhorších vůbec... Od státních dluhu z dob vedení pruských válek až po vyvrcholení v období Napoleonských válek, všechny ty ekonomické a hospodářské nároky vůbec na rozvíjející se válečny průmysl nástup průmyslové revoluce, tím větší a větší nároky na politiku kreditní měny, narustala tak v obrovskou bublinu, která v inkriminovaných a těžkých válečných letech praskla a měla nevídaný dopad na veškeré obyvatelstvo ve všech sociálních vrstvách v císařství.. Doznivala ještě dlouhá desetiletí v podstatě až do začátku 20 let minulého století...
« Poslední úpravu provedl(a) Guldiner v 5. 4. 2021, 12:41. »
Registrovaný uživatel
barbar napsal
... která v inkriminovaných a těžkých válečných letech praskla a měla nevídaný dopad na veškeré obyvatelstvo ve všech sociálních vrstvách v císařství...


Možná by takto zjednodušeně formulované závěry stačily žákům na základní škole, ale celou tuto problematiku musíme chápat v trochu košatější podobě. Existují články na cenový vývoj v dané době, které vycházejí z dobových kronik a z nich je jednoznačně patrno, že všichni obyvatelé nebyly po vyhlášení měnového úpadku a nastoupení drahoty poškozeni stejným způsobem. Padl zde i výslovný závěr, že existovaly široké skupiny, jichž se např. drahota téměř nedotkla. Jednalo se o lidi, kteří měli co nabídnout ve své profesi a tedy rozmohla se nějaká forma výměnného obchodu atd.
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
Moderátor
Evropa1 napsal
barbar napsal
... která v inkriminovaných a těžkých válečných letech praskla a měla nevídaný dopad na veškeré obyvatelstvo ve všech sociálních vrstvách v císařství...


Možná by takto zjednodušeně formulované závěry stačily žákům na základní škole, ale celou tuto problematiku musíme chápat v trochu košatější podobě. Existují články na cenový vývoj v dané době, které vycházejí z dobových kronik a z nich je jednoznačně patrno, že všichni obyvatelé nebyly po vyhlášení měnového úpadku a nastoupení drahoty poškozeni stejným způsobem. Padl zde i výslovný závěr, že existovaly široké skupiny, jichž se např. drahota téměř nedotkla. Jednalo se o lidi, kteří měli co nabídnout ve své profesi a tedy rozmohla se nějaká forma výměnného obchodu atd.


No podívejte se, já to zde nehodlám rozsáhlé popisovat.V podstatě to zde ani nelze..
Snažím se jen vše stručně a smysluplně napsat. Pouze oponuji vašemu porovnání a tvrzení..... V monarchii tehdejší doby byla inflace pravděpodobně o trochu přijatelnější... s kterým jednoduše nesouhlasím to je celé...
Dále pane kolego nemyslíte si, že tohle je už doslova,, slovičkařeni,,.. všichni obyvatelé nebyly po vyhlášení měnového úpadku a nastoupení drahoty poškozeni stejným způsobem. Padl zde i výslovný závěr, že existovaly široké skupiny, jichž se např. drahota téměř nedotkla....ano samozřejmě, že ony skupiny tady byly. Cituji publikace Radoměřský, Hlinka
Tehdy byly dvě kategorie lidi - jedni byli bankrotem téměř nedotčeni, druzí měli veliké ztráty. Nedotčeni zůstali majitele nemovitosti, strojů, zásob a zboží, postižení byli majitele peněz, cenných papírů a peněžních kapitálu. Ten, kdo za války (napoleonské) zbohatl a zaplatil své hypotekarni dluhy, tak-že třeba o milion vzrostl jeho majetek, neztratil nic..
Tohle je strohý příklad, který se dá v podstatě přirovnat ke každýmu bankrotu inflacim v historii .. Bohužel tehdejší státní bankrot spolu s předcházejícím napoleonskym tažení naprič monarchii a následné války výrazně zasáhly mnohém širší společenské vrstvy v monarchii...
« Poslední úpravu provedl(a) Guldiner v 5. 4. 2021, 13:31. »
Registrovaný uživatel
barbar napsal
Snažím se jen vše stručně a smysluplně napsat. Pouze oponuji vašemu porovnání a tvrzení..... V monarchii tehdejší doby byla inflace pravděpodobně o trochu přijatelnější... s kterým jednoduše nesouhlasím to je celé...


A víte jaká byla inflace v roce 1811, která se načítala po dobu více než deset let?
A jaká byla inflace v Jugoslávii v osmdesátých letech minulého století?

Zde jde pouze o čísla, která mohou dát odpověď. Já jsem použil termín pravděpodobně, Vy kategorické odmítnutí, tedy tyto čísla zajisté znáte.
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
Moderátor
A jaká byla inflace v Maďarsku po roce 1945!!
Registrovaný uživatel
Abych Vám trochu napověděl, také existovaly nové a staré dináry. Kurz se rovnal 1 : 1000 . Tedy 5000 starých dinárů bylo 5 dinárů nových a to se nebavíme o celé inflační anabázi tehdejší Jugoslávie. Jaká pak vychází inflace z poměru 1 : 1000?
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
Registrovaný uživatel
Nyní jsem na rozpacích, nebyl ten poměr mezi starými a novými dináry ještě o jednu nulu vyšší - 1 : 10 000?
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
Moderátor
Evropa1 napsal
barbar napsal
Snažím se jen vše stručně a smysluplně napsat. Pouze oponuji vašemu porovnání a tvrzení..... V monarchii tehdejší doby byla inflace pravděpodobně o trochu přijatelnější... s kterým jednoduše nesouhlasím to je celé...


A víte jaká byla inflace v roce 1811, která se načítala po dobu více než deset let?
A jaká byla inflace v Jugoslávii v osmdesátých letech minulého století?

Zde jde pouze o čísla, která mohou dát odpověď. Já jsem použil termín pravděpodobně, Vy kategorické odmítnutí, tedy tyto čísla zajisté znáte.

Pane kolego nejsem si jist zdali se dá takto s pohledu,, číselné hloubky inflace,, chceteli,porovnávát konkrétní napoleonskou dobu více než před 200 lety , kde je zcela zásadní X dalších faktorů,srovnávat v podstatě s dnešní dobou, která je nám v mnoha ohledech bližší,ikdyž se jednalo o poměrně závažnou krizi... .. Je to nesmysl a přišel jste s tím vy.
Pokud však budeme hodnotit,její rozsah, dopad a následky i samotnou rekonvalescenci, myslím že to bude jasné..
Registrovaný uživatel
barbar napsal
Pane kolego nejsem si jist zdali se dá takto s pohledu,, číselné hloubky inflace,, chceteli,porovnávát konkrétní napoleonskou dobu více než před 200 lety , kde je zcela zásadní X dalších faktorů,srovnávat v podstatě s dnešní dobou, která je nám v mnoha ohledech bližší,ikdyž se jednalo o poměrně závažnou krizi... .. Je to nesmysl a přišel jste s tím vy.


Inflace je obyčejný ekonomický ukazatel a je nepodstatné, v jakém období jí zkoumáme. Podmínkou jsou pouze data a těch máme ve vztahu k událostem období začátku 19. století dostatek. Jestli mě paměť neklame, pak se udává hodnota +/- 1240 %. tato inflace vychází ze zcela důvěryhodných hodnot, které nelze ani náznakem zpochybňovat. Inflace se totiž nedá "okecat." Existuje zde nějaká známá základna čísel a jejich znehodnocování v čase. Začátek 19. století nepatří do nějakého dávnověku, ale naopak do začátku doby formování moderních měnových systémů. Z tohoto důvodu je tato doba zmíněna v "učebnicích" pro vysoké školy.

Vy jste zde ale uvedl jasný odmítavý závěr k mému závěru, že inflace v monarchii byla pravděpodobně přijatelnější. Jaká tedy byla inflace v bývalé Jugoslávii 80. let minulého století? Prosím o přibližnou hodnotu, kterou pak můžeme srovnat se všeobecně uváděnou inflací odborné literatury v monarchii začátku 19. století.
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
Moderátor
Evropa1 napsal
Nyní jsem na rozpacích, nebyl ten poměr mezi starými a novými dináry ještě o jednu nulu vyšší - 1 : 10 000?

V Jugoslavii bylo v dusledku inflace denominaci nekolik, ta Vami zminovana (1990) byla 1:10 000 v roce 1990.
Nejvetsi byly:
1.10.1993 1: milion
1.1.94 1: miliarda (pro zajimavost v roce 1993 byla vydana bankoka 500 miliard)
a jeste jednou v roce 1994 1: 12 milionum
Registrovaný uživatel
Děkuji pane kolego, přeci byla pravdivá druhá možnost. Pokud budeme zkoumat pouze tuto inflaci, pak si jí může odvodit každý sám a je tedy zcela jednoznačné, kde je pravda. Pak nějaká inflace v monarchii byla "pouze" slabým odvarem toho, co postihlo Jugoslávii.
_______________
Koupím hezky zachovalé mince Františka II. Nabídky prosím zasílejte na email MERKUR1@o2active.cz
Moderátor
Evropa1: Kdyz uz jsme se od pomeru mezi stribrem a zlatem nechtene dostali az k bankocedulim, zajimalo by me, jestli kurs bankoceduli ke stribru byl (rekneme v letech 1806-1810) oficialne vyhlasovan. (Jaroslav Staněk ve vyse citovane knize uvadi tabulku kursu v teto dobe po mesicich.)

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 71 72 73 74 75 76 77 78 > »

Sběratel.com » Mince Habsburků » Mince a doba Františka II.

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1