Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Pražské groše » Míšeňské groše

Vykupminci.cz
Numisargo

Míšeňské groše

Moderátoři: jacx, oliver, pavelgregor.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... > »

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
a nechceš tedy už konečně říct, co tam je ?? ... :-) :-)
Moderátor
rekonstruuju obraz, jak to bude, dam to sem. ale bude to jeste urcite nekolik hodin trvat a zda to bude dnes nevim.
Moderátor
Já se klaním k : Landgraf Friedrich der Friedfertige von Thüringen (1406 - 1440)

a na druhé straně bych viděl žíznivýho lva :P
Registrovaný uživatel
hele, když s tím oliver dělá takové tajnosti, tak na rubu čekám nejmíň dvouocasou želvu .. :-)
Registrovaný uživatel
.... ještě jedna dnešní radost z druhé obálky .. :mrgreen: ... po tomhle míšeňáčku jsem pásl dlouho ..
Friedrich II. a Vilém III., mincovna Lipsko, mincmistr Hans Borner, ražba z let 1451 - 1454 .. mincovní značka trojlístek, stejná značka je použita i jako rozdělovací znaménka v lícním i rubním opise .. citace Krug 1054/13

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
to se nekdo ma, takove pekne misenaky, gratuluji... to sou same obalky, ale ja rikam, neber uplatky, neber uplatky...

no a kekule se docka jeste jednou, byt tentokrat o obalku nejde a ja jsem zvedav na vase nazory...

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
no ... tak nějak citem jsem tušil, že pošleš helmu .... ale je fakt, že nesedí s lícní stranou .... takže to bude něco na způsob křížené ražby .... jestli jej máš, blahopřeji ...
Moderátor
dik, ale jedna se pouze o falzum, navic spatne zachovale, nicmene pro duvod vzniku teto oficialne neexistujici kombinace mam nekolik alternativnich vysvetleni... co se tyce te helmy, jdu konecne prostudovat Kruga - ale urcite ocenim postrehy zkusenych
Moderátor
kekule napsal
.... ještě jedna dnešní radost z druhé obálky .. :mrgreen: ... po tomhle míšeňáčku jsem pásl dlouho ..[


co dodat ... gratulace dnes už druhý krásný kousek - a hlavně že potěšil ;)

oliver napsal
... to sou same obalky, ale ja rikam, neber uplatky, neber uplatky...


že by kekuleho navšívila sanitka od Dr. Chocholouška :D

olivere - ke tvé zajímavé ražbě - jak píše kekule zřejmě zkřížená ražba - koukal jsi jak to je časově (rub a líc) kdy to mohlo vzniknout ? zatím jsem sám neměl čas na to kouknout podrobněji
a samozřejmě také gratulace ;)
Moderátor
aha takže falzum - dobové - myslím, že na zajímavosti to neubírá
Registrovaný uživatel
no ... možná ještě jedna varianta ... početní groš ... v Sasku se počeťáky razily z běžných razidel, jen nebyly stříbrné .... to by vysvětlovalo i ten souběh razidel, který se neobjevuje na běžných groších .. jinak ta razidla k sobě časově sedí ...
Registrovaný uživatel
No tedy z grošových razidel této doby a oblasti početňák neznám, ale německou oblast dělám jen okrajově...
_______________
http://digi.ceskearchivy.cz/

Od té doby co jsem přestal být namyšlený, tak jsem už bez chyby... ;)
Moderátor
vyborne, pak se zeptam, zda se pocetni grose (v jakemkoliv obdobi) pokovovavaly (tj. zda se napr. medene pocetnaky postribrovaly)
Registrovaný uživatel
mám jeden početní groš ražený v regulerní mincovně, a ten postříbřený rozhodně není ...... Asi by to bylo proti logice věci, pak už by se jednalo samozřejmě o falzum .... Ale Olivere, po pravdě, jestli chceš nějaké úvahy k tomu groši, tak ale řekni všechno najednou ... nejdřív razidla, co k sobě nesedí, potom pustíš info, že to není stříbrné, potom, že je to postříbřené ..... tak napiš rovnou všechno, co k té minci víš, a třeba nám i sobě ušetříš trošku času ... :-)
Registrovaný uživatel
pouze zcela výjmečně na přelomu 16.-17.století(spíše pozlacení) nebo u novodobých hracích známek, jinak ne...
_______________
http://digi.ceskearchivy.cz/

Od té doby co jsem přestal být namyšlený, tak jsem už bez chyby... ;)
Registrovaný uživatel
Mosazný (početní) groš ...

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Vim - chapu, ale k tomuto chovani mam svuj duvod (o tom pokoveni jsem uz ani mluvit nechtel, ale nechtel jsem nereagovat na ty pocetnaky). Davam dohromady clanecek pro Folia (do toho "grosoveho specialu") a nechci zde vse vyklopit... Chtel jsem se ujistit v nazoru, zda kombinace avers a revers je v rozporu s tim, jak vypadaji oficialni razby - a v tom jste mne utvrdili. A za to vam vsem moc dekuji.

O pocetnaku jsem nepremyslel prave z duvodu pokoveni, v tomto pripade dosti specificky provedenemu.

Tim, ze zde nedavam vsechna fakta (a ani fotku) vas nechci tahat za nos - snazim se vse nevykecat, aby i pro nekoho, kdo to zde sleduje, byl prispevek zajimavy. Protoze vim, ze co se misenaku tyce, mam rezervy, ktere si snazim doplnit, tak se ujistuji, ze mi neunikla nejaka ficurka...

Jinak samozrejme clanek minim (mimo zakladniho popisu falza, prilozeni fotky a kresby a vymezeni casoveho horizontu) zamerit predevsim materialove, tj. analyza slozeni, zpusobu pokoveni apod. Do sahodlouhych historickych zaveru se poustet urcite neminim. Bylo by to noseni drivi do lesa a neni to to, co mne v pripade te mince zajima.
Moderátor
mozna se zeptam naprosto debilne, ale co te vede k nazoru, ze je to pocetnak?
Registrovaný uživatel
neptáš se vůbec debilně... :-) .... tenhle groš jsem koupil z jedné staré sbírky, a byl k němu přiložený dopis z drážďanského muzea, který to jako počaťák určoval ..... ten dopis i někde mám ...... zkusím ho najít ...
Moderátor
muj nazor je, ze mas dobove falzum, z nehoz korozi zmizelo pocinovani. kdyby ses rozhodl o nem neco napsat, pujdu do toho s tebou a udelam ti analyzy vcetne pokusu o nalezeni zbytku pokoveni...
Registrovaný uživatel
noo .... osobně si myslím, že ten groš byl ražen z regulerních razidel v mincovně ..... za jakým účelem, je věc druhá ..... :-)
Registrovaný uživatel
Kekule: nemyslím si, že to co máš je početní groš, ale vsadil bych si na padělek z mincovny (nebo hodně kvalitně rytá razidla). Prostě si v mincovně někdo v době ražby pořádně "namastil" svou kapsu...
V početňák ze zcela stejných razidel jako Ag nevěřím.
_______________
http://digi.ceskearchivy.cz/

Od té doby co jsem přestal být namyšlený, tak jsem už bez chyby... ;)
Moderátor
premyslel sem, jak to zformulovat, ale Dracek mi to usnadnil, takze pisi jen: souhlas.

co se tyce doby - minim se jeste podivat, jak probihaly expanze z nasi strany na nemecke uzemi a zda nemohlo napr.:

1) dojit k vypleneni mincovny a ukoristeni razidel
2) k zamerne produkci falesnych minci v mincovne za ucelem jejich uplatneni napr. jako vypalneho apod.

jinak v mem pripade lze zaregistrovat i nepomer v urovni provedeni aversu a reversu. byt asi neni z razidel oficialnich, uroven provedeni je dle meho nazoru velmi slusna
Moderátor
když se podívám na kekuleho minci tak mne také napadne dobové falzum - argument originálních razidel je asi namístě, ale myslím, že i taková falza existují
na druhou stranu ani v početňácích ani v míšeňácích se necítím zrovna silný v kramflecích, takže více už asi nepomůžu
Registrovaný uživatel
... já to nepíšu jako dogma, také jsem slovo početní dal do závorek .... jen byl ten můj názor podpořený oním dopisem z Drážďan ... (podotýkám psaným někdy v polovině 70. let) .... jen si stojím za tím, že ta mince byla ražena z regulerních razidel ........ ale je fakt, že pravdy se asi nedopátráme ... :-) ... to je na těch historických vědách půvabné ... můžeme si tu generovat různé teorie, a těžko je dokážeme .. :-))

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... > »

Sběratel.com » Pražské groše » Míšeňské groše

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1