Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Rady začátečníkům » Množstvo otázok od začiatočníka

Vykupminci.cz
Numisargo

Množstvo otázok od začiatočníka

Moderátoři: dejvy, ikanek, Jaromir, pavlinka, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1 2 >

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Ahojte priatelia, toto je môj prvý príspevok na tomto fóre, som rád že som vás našiel, trvalo mi to dosť dlho :).

Napíšem tu všetky moje otázky čo sa týkajú poštových známok, som viac menej amatér preto ospravedlňte vopred moju nevedomosť

Dovolil som si nato vytvoriť toto samostatné vlákno, dúfam že je všetko v poriadku teda.

1. Úplne som nepochopil výrazu celistvosť, ktorý sa zbiera. To je ako že sú známky spolu kvázi "zlepené" ako vrúbkovaním myslím, alebo že je ešte na liste? Z toho mi hneď plynie podotázka keď mám známky spojené tými vrúbkami mám ich oddeliť alebo nie? Čo je cennejšie neoddelené alebo oddelené?

2. Poslednú dobu sa stretávam čoraz viac s ďalším typov vrúbkovania a to je taký oblúkový výsek na dolnej strane oboch strán známky. Načo je to dobré a prečo to vzniklo, a je to vzácne a zbierate to osobitne? Lebo stalo sa mi, že mám sériu a pár je s týmto novým vrúbkovaním.

3. Čo vravíte na opečiatkované známky? Predpokladám že majú teda menšiu hodnotu ako neopečiatkované. Väčšina známok mám teda opečiatkovaných.
4.Ako odstraňujete známky z pohľadníc? Ja na to idem klasikou, čo mám v hrnci dva deci vody ktorá je horúca a namáčam ich a potom pinzetou vyberám a suším.

5.Ako odstránim lep ktorý je aktívny zozadu na známke? Mám pár známok takýchto a oni sa potom lepia na album a ťažko sa premiestňujú je s tým veľa problémov atď.