Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Poštovní známky - naše » Polná pošta 1918-20

Vykupminci.cz
Numisargo

Polná pošta 1918-20

Moderátoři: Admin - Zdeněk Jindra, dejvy, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Nazdar! Nikde som túto téme nenašiel a pritom nám ponúka toľko zaujímavých objavov. Existuje spracovaný katalóg jednotlivých útvarových razítok? Respektíve niekto na ňom pracuje? Diky za každé info.
Registrovaný uživatel
Zdravím,chcem sa spýtať na pečiatky poľnej pošty ČSR I. slúžiace na východe Slovenska. Nie som odborník na vojenskú tematiku ,ale viem , že od 16.6. - 7.7. 1919 bola vyhlásená SRR . Pravdepodobne sa tieto útvary účastnili bojov s voskom
MRR. Za odpoveď ďakujem .Fradigyerek , aj mňa to obdobie 1918 - 1920 zaujíma .
dávam ukážku pohľadníc.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Zareaguje niekto a dá svoj názor ? _
Registrovaný uživatel
Veľmi pekné útvarové razítka, aká škoda, že sa im nikdy nikto seriózne nevenoval a nie sú spracované. Prvé dve boli podané poľnou poštou sídliacou v Košiciach, odtiaľ sa cez triediareň dostali k adresátovi. Triediareň bola v tom období tuším v Žiline. Tretia je zaslaná cez civilnú poštu v Košiciach. Tie fungovali značne rýchlejšie ako poľná pošta a ak bol niekto v zázemí, nebolo problémom podať ju na civilnej pošte.
Čo sa týka obdobia, áno, zrejme sa tieto jednotky zúčastnili bojov s MRR, tei však prakticky koncom júna ustali, takže nie je to priamo daného obdobia. Ja mám niekoľko poľných pôšt ČSR z dnešného územia Maďarska, kedy vojaci obsadili okolie Miškovca. To sú tiež zaujímavé veci.
Zopár dobrých článkov k téme spracoval Matejka vo Filatelii a tiež sa vydala publikácia Filatelistických statí, tú však žiaľ doma nemám.
Registrovaný uživatel