Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Rady pro začínající sběratele » Protektorátní mince

Vykupminci.cz
Numisargo

Protektorátní mince

Moderátoři: numismat, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Dobrý den

Prosím o radu v mých začátcích. Aktuálně spíše studuji, sbírám literaturu a samozřejmě pokukuji po prvních mincích. Rozhodl jsem se pro začátek zkompletovat mince z období Protektorátu, jak hodnotou tak ročníkem, jelikož je mi dané období blízké historicky. Tyto mince jsou ze zinku. A zde narážím na nezkušenost, jelikož si nejsem jistý zda mince z toho kovu může mít ražební lesk či je matná apod. Prohlížím obchody prodejců jelikož na burzy či aukce se necítím.
V příkladu:
http://www.numismatika.info/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=527&category_id=24&option=com_virtuemart&Itemid=69

http://www.numkon.cz/cz/eshop-polozka/protektorat-50-haleru-1941/4017

Mince by měla být (dle obchodníků) v kvalitní zachovalosti. Zaráží mě proč jedná je mátná a druhá spíše lesklá? Je rozdíl v ceně těchto mincí v kvalitě či spíše v obchodní politice?

Děkuji za rady
Registrovaný uživatel