Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Náměty a připomínky » Šavle vz. 24 prosba o radu

Vykupminci.cz
Numisargo

Šavle vz. 24 prosba o radu

Moderátoři: Admin - Zdeněk Jindra, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Dobrý den, téma šavle vz 24 zde již bylo probíráno. Chtěl bych poprosit o radu. Vlastním tuto šavli a potřeboval bych k ní pochvu. Nejsem v tom zrovna odborník, ale zjistil jsem že ta moje šavle má rozměry, které jsem v literatuře nenašel. Čepel má délku 84 cm, šířku 20 mm a tloušťku 5 mm. Je nestandardně tenká. Není na ní přejímaci ražení. Portepe má zlatou barvu. Koš má malý st. znak, myslím, že je to šavle pro důstojníky armády. Nerozumím těm rozměrům. Podle otěru na straně rukojeti byla asi běžně nošená. Výrobce je W. a Š. Možná si ji někdo nechal vyrobit tak tenkou kvůli menší váze??

Je možné někde sehnat, nechat si udělat...pochvu na takovou šavli?

Děkuji. Jirka

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Není to šavle, jde o kord. Musíte hledat, ale lepší kord bez pochvy než klasická šavle s pochvou
_______________
Registrovaný uživatel
Děkuji za informaci. To jsem nevěděl, něco takového existovalo. Tedy vz. 24. Byla to alternativa šavle? Nosili ji důstojníci? Budu to muset někde vyhledat :-). Ještě jednou děkuji.
Registrovaný uživatel