Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Rady začátečníkům » Seznam hodnotných bankovek

Vykupminci.cz
Numisargo

Seznam hodnotných bankovek

Moderátoři: smith, Tomako.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Dobrý den,

měl bych několik dotazů ohledně hodnoty bankovek. Jsem úplný laik, proto možná budou dotazy znít hloupě.

1) Dostaly se mi do ruky 2000 Kč, K08 118520-34, zároveň mám 2000 Kč F43 363528 (tzn. společné koncové číslo s K08 118528). Dle toho, co jsem pročítal zde na fóru nemá nic z toho větší než nominální hodnotu. Je to tak? Resp. chápu správně, že série za sebou jdoucích čísel není nikdy (s výjimkou vzácných sérií) vyjímečná, a tudíž bez přidané hodnoty?

2) Mám 200 Kč, X87 040540, (v pěkném stavu - bohužel neznám systém hodnocení, ale UNC to nebude ale přehnutá je jen nepatrně) - z diskuze na fóru jsem pochopil, že se jedná o běžnou sérii, a tedy opět bez hodnoty.

3) Existuje nějaký "seznam nejzajímavějších bankovek, které jsou právě v oběhu"? Ze zvědavosti sleduji čísla bankovek, které mám v peněžence, tak když už to dělám, tak abych věděl, zda nemám něco sběratelsky hodnotného a mohl to nabídnout Vám sběratelům.

Předem děkuji za odpovědi.
Registrovaný uživatel
1, vicemene ano, nekdo v tom ma zalibu, ale cena +- stejna
2, ano, bezna serie
3, katalog,... nez ze najdete zajimavou bankovku v obehu je statisticky vetsi sance vyhrat sportku ;) Co je zajimave uz je z obehu vytahane :)
_______________
If it is too good to be true it probably isn't.
Registrovaný uživatel
Člověk si časem vycvičí oko. Já už několik let dělám při převzetí jakékoli bankovky automatický pohyb: otočit na rub, zkontrolovat číslo. Cca jednou za půl roku až rok takto narazíte na něco zajímavého. Namátkou: pět šestek, číslo s rokem narození někoho blízkého (a máte vtipný dárek), nějaká zajímavá čísla typu 23456x, nedávno G01 999456 apod. Ale zbohatnout na tom běžný člověk moc nemůže.
Registrovaný uživatel