Dobrý den, do rukou se mi dostal dokument asi z roku 1767, který je napsán na papíru s vodotiskem – asi poštovního úřadu. Dokument nebo dopis je opatřen v levém horním rohu nějakým znakem a na konci psaní je dokument opatřen pečetí a podpisy.
Jelikož jsem úplný laik, tak vás prosím o určení dokumentu, co je to za znak a za pečeť, popř. o co se v něm jedná a jaká by mohla být jeho případná cena při prodeji.
Předem děkuji. Luboš-
Obrázky:

Jé, to je mi nějak povědomý🙂
Papír s vodotiskem - je úplně běžná věc, jde o značku papírny. Spíš je unikát papír bez vodotisku.
Ten "znak" je tištěný kolek na jeden zlatý. Každý úřední spis byl označen kolkem dle výše sumy, o kterou ve spisu jde. Nejmenší byl kolek na 3 krejcary, pak se to stupňovalo podle určité taxy. Kolky ve zlatkách jsou méně časté, než v krejcarech. Tato obligace je konkrétně na 1000 zlatých.
Pečeť by měla být schwarzenberská, je ale bohužel nečitelná.
Případná cena při prodeji - koupil jste ji ode mě za 125 Kč plus poštovné. To je myslím běžná cena vzhledem ke stavu listiny.
No, nicméně jsem rád, že dorazila v pořádku.

:D Majitel asi doufal v okamzite nekolikatisicove % zhodnoceni🙂 ...

Majitel nedoufal několikatisícovém % zhodnoceni. Majiteli se dokument líbil a tak ho koupil dal do rámu a pověsil na zeď. Nyní by chtěl majitel vědět co se v dokumentu píše a jaká je jeho historie a popřípadě i cena. Majitel věci nekupuje aby je se ziskem prodával.

Tedy já Vám fandím a hlavně Vám věřím. Já nevím co se děje se sběrateli, kteří něco prodají a pak, když se kupující pídí po více informacích, tak ho obviní ze spekulace. To mi připomíná přísloví PODLE SEBE SOUDÍM TEBE😃 Ze slušnosti sběratele a prodávajícího jste vůbec neměl reagovat na dotaz zakladatele mimo informací k věci. Jednou jste prodal a tím to hasne, teď vás možná žerou brouci s otázkou ... neprodal jsem lacino ? Takové prodávající miluji 😞