Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Pražské groše » Václav II neznámá varianta

Vykupminci.cz
Numisargo

Václav II neznámá varianta

Moderátoři: jacx, oliver, pavelgregor, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1 2 >

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Dobrý den,
prosím o názor na tento Pražský groš Václava II. V opisu je SECVND místo SECVNDVS. Materiál vypadá jako stříbro. Nalezen v zemi spolu s drobnými mincemi z téhož období.
Děkuji za každý názor.
Pavel

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Taky jsem zvědavej na názor odborníků. Máte tam ještě BOEMI místo BOEMIE. Asi dopadne jako dobový padělek, ale jinak lev je třeba pěknej :D
Registrovaný uživatel
A na druhý straně jim ten opis taky vůbec nevyšel ;)
Moderátor
asi spíše "dobová napodobenina" - ale vyjádřit se jasněji by bylo možné až po materiálové analýze / analýzách
zajímavý kousek - a je li to na poslední fotce všechno, tak je to i s těmi šesti parvy 1 a 1/2 groše :-)
Registrovaný uživatel
Mě to přijde jako dobový padělek...ono jedna chyborazba na groši...okej..se stát může...ale tohleto? Vždyť groše po vyražení se kontrolovaly a tuším že pragéř byl zodpovědný za to, jak mince vypadá, zda ji pustit nebo zpět přetavit a vyrazit nový kus...v každém případě je to zajímavé...a jak píše jacx... chtělo by to analýzy...
Registrovaný uživatel
Díky za názory, v té zlomené části je kov pořád stříbrný (bílý), žádný náznak měděného jádra jak by se dalo očekávat u falza. Myslím že ani jiný kov než stříbro by v takovém stavu těch 700 let v zemi nepřežil. Ale OK zkusím někde zajistit analýzu materiálu a uvidíme.
Registrovaný uživatel
A není mince rozlomená nedávno, např. orbou? Lom je na fotce hodně světlý. Tady by bylo hodně zajímavé dohledat druhou část..
Registrovaný uživatel