Moderátoři: Jaromir, dejvy, pavlinka, smith, ikanek

Profilový obrázek
masinka

Uživatel

Zaregistrován:
12. 11. 2011

#1 12. 11. 2011, 15:11

Dobrý den.
Jsem úplný začátečník, tak se potýkám s některými výrazy. Začal jsem sbírat námětové známky (lokomotivy a vlaky), takže jsem spíš sběratel obrázků. Prosím někoho aby mě vysvětlil pojem zasklený list. Já si myslím, že se jedná o list alba na kterém jsou všechny známky umístěny v hawidkách. Ale nejsem si tím jistý.
Druhý můj dotaz je co to znamená u popisu aršíku zkratka KBL.
Například: Džibuti - KLB vlaky ++ m
Ještě se chci zeptat jaký je rozdíl v hodnotě (ceně) známek zažených a neražených. Koukal jsem že v tom je někdy ohromný rozdíl.
Díky za trpělivost a odpověď. Takových dotazů bude asi více.😁

Profilový obrázek
Dracek

Uživatel

Zaregistrován:
6. 11. 2008

#2 12. 11. 2011, 15:36

u námětů jsou ražené známky sice levné, ale špatně se kdykoliv pak prodávají(skoro nikdo je nechce), takže třeba naplníte velké album plné mašinek, ale prodat ho v případě potřeby za více než několik stovek bude problém...

http://digi.ceskearchivy.cz/

Od té doby co jsem přestal být namyšlený, tak jsem už bez chyby... ;)

Profilový obrázek
pavlinka

Moderátor

Zaregistrován:
9. 2. 2008

#3 12. 11. 2011, 16:37

Na první otázku jsi si odpověděl vcelku sám.Zkratka je malý aršík (blok).Zbytek přesně Dráček.A není jedno jestli jsou známky raženy z ochoty(ve výrobě) nebo poštovně prošlé.Ale místo ptaní se na to,co jsem teď napsala, si projdi celé toto forum + zbytek vláken a tam se dozvíš 90% odpovědí na své otázky.Vše se tady mockrát řešilo a co platí pro kytky, lodě , rakety- platí i pro vláčky.

Profilový obrázek
masinka

Uživatel

Zaregistrován:
12. 11. 2011

#4 12. 11. 2011, 18:13

Díky za odpovědi. Takže je to tak jak jsem si myslel-sbírám obrázky.
Většinou bezcenné-orazítkované z ochoty. Ale to nevadí-dělají radost i tak.😃
Nechají se sehnat hawidky i na větší aršíky? Chci dělat albové listy, ale nechci používat nálepky.