Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Rady začátečníkům » zasklené listy

Vykupminci.cz
Numisargo

zasklené listy

Moderátoři: dejvy, ikanek, Jaromir, pavlinka, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Dobrý den.
Jsem úplný začátečník, tak se potýkám s některými výrazy. Začal jsem sbírat námětové známky (lokomotivy a vlaky), takže jsem spíš sběratel obrázků. Prosím někoho aby mě vysvětlil pojem zasklený list. Já si myslím, že se jedná o list alba na kterém jsou všechny známky umístěny v hawidkách. Ale nejsem si tím jistý.
Druhý můj dotaz je co to znamená u popisu aršíku zkratka KBL.
Například: Džibuti - KLB vlaky ++ m
Ještě se chci zeptat jaký je rozdíl v hodnotě (ceně) známek zažených a neražených. Koukal jsem že v tom je někdy ohromný rozdíl.
Díky za trpělivost a odpověď. Takových dotazů bude asi více. :mrgreen:
Registrovaný uživatel
u námětů jsou ražené známky sice levné, ale špatně se kdykoliv pak prodávají(skoro nikdo je nechce), takže třeba naplníte velké album plné mašinek, ale prodat ho v případě potřeby za více než několik stovek bude problém...
_______________
http://digi.ceskearchivy.cz/

Od té doby co jsem přestal být namyšlený, tak jsem už bez chyby... ;)
Moderátor
Na první otázku jsi si odpověděl vcelku sám.Zkratka je malý aršík (blok).Zbytek přesně Dráček.A není jedno jestli jsou známky raženy z ochoty(ve výrobě) nebo poštovně prošlé.Ale místo ptaní se na to,co jsem teď napsala, si projdi celé toto forum + zbytek vláken a tam se dozvíš 90% odpovědí na své otázky.Vše se tady mockrát řešilo a co platí pro kytky, lodě , rakety- platí i pro vláčky.
Registrovaný uživatel
Díky za odpovědi. Takže je to tak jak jsem si myslel-sbírám obrázky.
Většinou bezcenné-orazítkované z ochoty. Ale to nevadí-dělají radost i tak. :D
Nechají se sehnat hawidky i na větší aršíky? Chci dělat albové listy, ale nechci používat nálepky.
Moderátor
Samozřejmě.http://hawid.infofila.cz/
Moderátor