Moderátoři: Admin - Zdeněk Jindra, smith

Dobrý den, rád bych informace k šavli nalezené na půdě po předcích. Tipoval bych to na čs šavli vz.24? Které složky měly tento typ koše - 26 děr pro odlehčení a případně uvítám rady jakým způsobem šavli s pochvou očistit případně na koho se mohu obrátit, abych neudělal více škody než užitku. Díky moc za každé info.
Obrázky:

Jsem úplný laik, než jsem se přihlásil zde, tak jsem googlil, stejnou jsem zatím nenašel....ten vzor 1904 by měl mít zesílený oblý hřbet, a dále u mé šavle je tento typ vyražení výrobce prý až od roku 1919.....
To že by to mohla být jezdecká mi napovídá jen nalezení vojenského sedla čsr armády....toť ale nepřímý důkaz

V březnu 1904 bylo rozhodnuto, že bude jezdecká šavle vzor 1869, která se stala jednou z nejdéle sloužících pobočních zbraní v rakouské a rakousko-uherské armádě, nahrazena novou jednotnou šavlí, jejíž konstrukce byla ve srovnání s předchozími modely v mnoha směrech revoluční. Patrné je to zejména na tvaru čepele, která je opatřena oblým hřbetem, který ve spodní části přechází ve středové žebro a vytváří tak výrazné falešné ostří. Takto řešený průřez čepele umožnil podstatné snížení celkové hmotnosti, k čemuž přispěla i perforace koše sedmadvaceti kruhovými otvory. Samotný koš opustil zavedený symetrický tvar tím, že je na vnější stranu rozšířený. Šavle byla zavedena pro všechny druhy jezdectva, poddůstojníky pevnostního dělostřelectva a oddíly vozatajstva. Verze pro důstojníky se od běžného modelu pro mužstvo odlišuje pouze výzdobou koše s prolamovaným rostlinným ornamentem a celkově preciznějším zpracováním. Rakousko-uherská jezdecká šavle vzor 1904 byla po rozpadu monarchie přejata do výzbroje armád většiny nástupnických států, včetně Československa, kde byla zavedena a nadále vyráběna jako vzor 4.