Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Minerály » určení minerálu

Vykupminci.cz
Numisargo

určení minerálu

Moderátoři: Koniáš, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Dobrý den.Neví prosím někdo co by to mohlo být za nerost.rozměry jsou 32cm x 23cm x 18cm.Váha je rovných 10kg. Barva je tmavě hnědá.fotografie nezachytili přesně odstín zbarvení.Děkuji předem za identifikaci.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Je to buď taká tmavá záhneda alebo morion - obe sú odrody kremeňa:-)
Registrovaný uživatel
Ale ak je reálna farba tmavo hnedá tak je to záhneda.
Registrovaný uživatel
Děkuji mnohokrát za identifikaci.a je tedy u této odrůdy křemene možná taková to velikost a váha krystalu.nejsem odborník,ale 10kg mne trochu zarazilo.a poté bych se ještě chtěl zeptat dali se přibližně stanovit cena vzorku-pakliže nějakou hodnotu v dnešní době má.
Registrovaný uživatel
Drúzy záhnedy môžu mať kľudne 10 kg a viac, hlavne z Brazílie je to bežné. Otázne je, či Váš kúsok nie je pribrúsený, na pohľad ale vyzerá že je prírodný. Cenu určite má, pomohla by lokalita, napríklad ak by to bola česká záhneda je cena niekoľkonásobne vyššia ako pri Brazílii. Na serveri nerosty.cz predávajú podobne veľký kus za viac ako 25 000 Kč. Reálna cena je zrejme nižšia ale niekoľko tisíc to dá určite:-)
Registrovaný uživatel
Vypadá to na záhnědu. Cena je problém a prodejná nebude za moc v řádu 1-4tis. Na internetu jsou obrovské ceny, ale nikdo to nekoupí. Jde hlavně o kvalitu a poškození jestli je dobrušovaná atd.
Registrovaný uživatel
Žiaľ tu je málo zberateľov , preto aj cena hoci je tržne značná , ale reálna predajná nebude nič moc- žiaľ.
_______________
Múdry sa teší objaveniu pravdy, hlupák falošnosti.
Registrovaný uživatel