Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Ocenění, určení a identifikace mincí » Aelius

Vykupminci.cz
Numisargo

Aelius

Moderátoři: numismat, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
http://img10.imgup.eu/993_001.jpg
Prosím získal jsem asi sestercius opis je AELIUS CAE......SAR a pravděpodobně ANTONINUS.R:stojící bohyně a nápis PIE asi PIETAS.Ta mince už pravděpodobně patří pár měsíců pod vládu Antonina Pia.Můžete mě říct jestli jsem to správně odhad jsem amatér a ještě prosím určit cenu.Děkuji
Moderátor
Obrázek vložený uživatelem

ANTONINUS PIUS (138 - 161)
AE Sesterz
Münzstätte Rom, von 155/156
Vs.: ANTONINVS AVG PIVS P P TR P XIX
Kopf n. r. mit Lorbeerkranz
Rs.: FIDES EXERC COS IIII / S C
Fides steht n. l. mit zwei Feldzeichen

C. 377, RIC 939, BMC 1990


...... mohol by to byť on? ;)
Registrovaný uživatel
Ne to není ona.
Moderátor
http://www.monetaromana.com/
Tak treba hľadať... ;)
Registrovaný uživatel
8)
Můžete hledat i tady... :) http://www.wildwinds.com/coins/index.html
Registrovaný uživatel
Tu pomôže asi Nerva,
ale celkom dobre to môže byť aj Severus II. :roll:
Registrovaný uživatel
Podle portrétu Antoninus Pius.
Trocha historie:
- Jedná se o období adoptivních císařů - prvním byl Nerva, který adoptoval Trajana. Trajanus adoptoval Hadriana. Hadrianus adoptoval Aelia (spoluvláda od 136 až únor 138), který asi po dvou letech společné vlády umírá (4 měsíce před smrtí Hardiana - uchlastal se). A následně byl adoptován Antoninus Pius (vláda od 10.7.138 až 7.3.161), který si k moci přizval Lucia Vera a Marka Aurelia. Tudíž hypotéza, že by Aelius razil mince s portrétem Antonina Pia, kdž už byl po smrti se mi zdá jako neakceptovatelná. Soudím tak pouze na základě fotografie. Lepší je samozřejmě mít minci v ruce.

Obrázek vložený uživatelem

Mimochodem Antoninus Pius používal běžně i Aeliovo jméno ve svých opisech jako je tomu i u jeho předchůdců.

Obrázek vložený uživatelem
...IMP CAES NERVA TRAIAN...