Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Evropské známky » DDR: Funfjahrplan

Vykupminci.cz
Numisargo

DDR: Funfjahrplan

Moderátoři: Akir, ikanek, Pavel_III, regula_jan, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Do rukou se mi dostalo větší množství známek DDR z let 1953 až 1959 máležejícím k sérii Funfjahrplan. Jelikož jsem přece jen ještě začátečník a navíc němčinu použitou v katalogu Michel spíše neovládám než ovládám, měl bych proto jeden dotaz:

Mám známku z následujícího skenu a podle informací z Michelu o emisi (I) je základová známka Mi371. U přetiskové emise (III) je ovšem uvedena pouze jedna položka s přetiskem této známky a to Mi439 a II g X. Ta má ale katalogovou hodnotu 2400 MiE. Nepředpokládám tedy, že by to byla skutečně ona. Rád bych se proto dozněvěl zda se jedná o falzum a nebo o nějakou známku v Michelu neuvedenou.

Dále by mě zajímalo jestli se známky z emisí (II) a (III) dají odlišit od stejných známek z emise (V) jinak než podle průsvitky.

Pokud jsou moje dotazy příliš hloupé tak se omlouvám. Pro úplnost dodávám i skeny z Micelu, ze kterého jsem čerpal informace.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
1) ze skenu se špatně určuje barva známky; s velkou pravděpodobností se jedná o Mi 439 bIIgX, která v katalogu uvedena je.

2) rozlišení známek (ve starším Michlu byla celkem šikovná tabulka, v novém už je bohužel méně přehledná)
- emise III je s přetiskem, netřeba rozlišovat
- známky V. emise se od předchozích odlišují pouze průsvitkou
- pokud má známka čitelné razítko s letopočtem do roku 1956, má průsvitku 2
Registrovaný uživatel