Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Umění - obrazy » I.Rácz - Nepočul o ňom náhodou niekto ?

Vykupminci.cz
Numisargo

I.Rácz - Nepočul o ňom náhodou niekto ?

Moderátoři: smith, Wjem.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Obrazy priniesla zo sebou na Slovensko moja teta. Bývala až do r.1950 v Čechách/České Budejovice/. Druhý obraz je od iného autora / netuším od koho /ale má pekný letný motív. Obidva sa mi páčia,visia mi na stene,no nič bližšie o nich neviem. No ale ja som iba laik. Nerozoznám gýč od umenia.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Mně se ty obrazy docela líbí. Ten první sice na pohled vypadá jednoduše, ale kompozice je zajímavá, jsou tam prvky naivního umění, (což není totéž co amatérismus) a výsledek nepůsobí tuctově.
Možná Iréne Rácz, maďarská malířka (1907-1938), která by to musela namalovat ve svých 17ti letech, což však není vyloučené, protože už coby 19ti letá (v r. 1926) vystavovala v Národním salónu v Budapešti.

Dvojka také nebude dílo amatéra, takže zkuste to pořádně prohlédnout, zda nenajdete signaturu či alespoň monogram. Případně jukněte i pod rám...
Registrovaný uživatel
Mně se také líbí,
první je mile upřímný a ten druhý téměř Cézanovský.
Registrovaný uživatel