Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Rady začátečníkům » Jak se posuzuji razitka tohoto typu?

Vykupminci.cz
Numisargo

Jak se posuzuji razitka tohoto typu?

Moderátoři: dejvy, ikanek, Jaromir, pavlinka, smith.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Dobrý den, ve sbírce, kterou jsem jako úplný začátečník zdědil a v níž bych rád pokračoval se nachází řada známek opatřených razítkem, které ale podle mého laického odhadu nepochází z poštovního provozu, ani nejde o razítka z ochoty. To proto, že kromě razítka známka nevykazuje žádné znaky skutečného použití, evidentně nebyla vůbec opatřena lepem, lícová strana je bezvadná a razítko vypadá celkově "uměle". Mám za to, že jde o známky prodávané už s razítkem na poštách začínajícím sběratelům. Jak se ze sběratelského hlediska takové známky posuzují? Předpokládám, že je nelze klasifikovat jako ** - považují se proto za ražené? A jak se na ně razítko dostalo, už při tisku, jelikož se předem vědělo, že jsou určeny sběratelům, nebo později? Mohly být tyto známky vůbec teoreticky použity v poštovním styku? Předem díky za odpověď.
Registrovaný uživatel
Až na ten lep? je to známka strojově oražená předem pro filatelisty. Tyto známky nemohou být použity v poštovním provozu. Doufám, že mě někdo doplní.
Registrovaný uživatel
Díky za odpověď, taky se budu těšit na případné doplnění. Co se toho lepu týče, jedná se zejména o známky různých afrických zemí a někde jsem četl, že z klimatických důvodů u nich lep nemusí být použit, ale nevím, jestli jde o tento případ. Nepřikládal jsem fotku, protože mi nešlo o posouzení konkrétních známek, ale obecně o to, jak se posuzují známky prodávané s popsaným typem razítka, a myslím, že k tomu je popis dostačující. Ale můžu případně nějaké fotky dodat.
Moderátor
Záleží na tom, o známky kterého státu se jedná; praxe bývá odlišná.