Neznámý autor a stáří obrazu 17.st.?
Autor | Příspěvek |
---|---|
#26 4. 4. 2018, 18:30
|
|
Registrovaný uživatel |
Děkuji všem za info, už jsem domluven s jedním restaurátorem a moc jsem zvědav na výsledek, kdyžtak to bude mít hodnotu té restaurátorské práce :-) ...
|
#27 4. 4. 2018, 20:08
|
|
Registrovaný uživatel |
Len aby...
-s- |
#28 4. 4. 2018, 20:25
|
|
Registrovaný uživatel |
Buďte potom tak hodný a dejte sem nějaké info a ideálně i fotku po opravě... zajímalo by mě to (a možná nejen mě) |
#29 5. 4. 2018, 18:58
|
|
Registrovaný uživatel |
Dnes předáno a jakmile to bude (asi pár týdnů) podělím se s Vámi.
|
#30 25. 5. 2018, 20:33
|
|
Registrovaný uživatel |
.... Tak se pomalu začíná obraz restaurovat. Zatím se na obraze dělalo několik rentgenů, které potvrdily, že na obraze je jen jedna vrstva. Předchozí restaurátorský zásah pravděpodobně provedl František Fišer, který je u obrazu podepsán. Pokračování příště:-)
|
#31 25. 5. 2018, 20:44
|
|
Registrovaný uživatel |
Díky za zpětnou vazbu .
|
#32 25. 5. 2018, 21:05
|
|
Registrovaný uživatel |
Mám slíbeno, že to bude do prázdnin, paní restaurátorka má dost práce, tak na ni musím být hodný :-)
|
#33 25. 5. 2018, 21:18
|
|
Registrovaný uživatel |
Děkuji za info, zatím tedy vše pokračuje dle mé věštby z kávové sedliny, což potěší... |
#34 25. 5. 2018, 21:22
|
|
Registrovaný uživatel |
Věštím ze stolice .
|
#35 4. 6. 2018, 20:14
|
|
Registrovaný uživatel | |
#36 4. 6. 2018, 20:26
|
|
Registrovaný uživatel |
U prvního obrázku je vzorek čištění, vypadá to, že obraz docela prokoukne:-)
|
#37 28. 7. 2019, 22:27
|
|
Registrovaný uživatel |
Obraz je zrestaurovaný (až teď), mám k němu i restaurátorský posudek. František Fišer nar. 1889, by mohl být ten druhý podpis, otázka je, zda to maloval on, nebo to jen restauroval. Hřebíčky kované, plátno dost hrubé. Není tu nějaký znalec doby husitské? Třeba je tento motiv ještě někde vyobrazen?
Děkuji. Obrázky: |
#38 28. 7. 2019, 22:32
|
|
Registrovaný uživatel | |
#39 29. 7. 2019, 0:49
|
|
Moderátor |
Prokouklo to pěkně, to se musí nechat.
|
#40 29. 7. 2019, 15:20
|
|
Registrovaný uživatel |
Postup restaurování:
• odstranění klihového přelepu: mechanickým způsobem a dále odmýváním vlažnou vodou, • očištění rubové strany: pomocí jemných štětců, koňských žíní a pryže WishAb; nečistoty odsáty vysavačem, • čištění: povrch obrazu byl očištěn 5% roztokem benátského mýdla v destilované vodě; po krátkém působené bylo mýdlo odmýváno a neutralizováno whitespiritem; následovalo ztenčení tmavých lakových vrstev izopropylalkoholem, s následnou neutralizací whitespiritem (tento proces byl velmi náročný a zdlouhavý) • vyspravení trhliny: trhlina byla z rubové strany sešita nitěmi z jemného lněného plátna, pojeného polyamidovým práškem, jehož aplikace se provedla za pomoci tepelné špachtle, zahřáté na 60°C, podložené melinexovou folií, • konzervační ošetření přístupných částí blindrámu: blindrám byl preventivně ošetřen konzervačním prostředkem z lakového benzinu a běleného včelího vosku, • tmelení:v místech úbytků podkladu bylo tmeleno klihokřídovým tmelem složeným ze šampaňské křídy, 4 % želatiny, s přídavkem lněného oleje, kafru a glycerinu; povrch tmelů byl zaizolován 4 % želatinou, • retuš: napodobivá lokální retuš tmelů a drobných defektů byla prováděna akvarelovými barvami značky Schminke. Přilnavost barev byla zajištěna příměsí volské žluči, • závěrečný ochranný lak: povrch malby byl na závěr scelen jedním nátěrem ochranného matného laku; použita byla syntetická pryskyřice Regalrez 1094, ze které byl připraven 10 % roztok ve whitespiritu, do kterého bylo přidáno 5 objemovým procent běleného včelího vosku; lakování bylo 2x opakováno, aby se dosáhlo rovnoměrného povrchu; složení laku bylo zvoleno takové, aby nedošlo k optickým, změnám ve vzhledu díla; lak zde plní především ochranou vrstvu zajišťující stabilitu barevné vrstvy. |
#41 29. 7. 2019, 17:52
|
|
Registrovaný uživatel |
A cena za restaurování ?
|
#42 30. 7. 2019, 11:48
|
|
Registrovaný uživatel |
To raději nebudu komentovat :-) Ale třeba to má hodnotu aspoň toho restaurátorského zásahu:-) a hlavně nejde o cenu, ale o kultruní dědictví :-)
P.S: Kdyby tu byl nějaký znalec těchto témat: malíři husitských obrazů, nástěných maleb, František Fišer - restaurátor, Jan Vítězoslav Dušek sochař restaurátor, malíř Václav Wimmer, tak bych se s ním podělil o postřehy ohledně tohoto obrazu, třeba je to slepá ulička a nebo? |
#43 20. 9. 2019, 13:32
|
|
Registrovaný uživatel | |
#44 20. 9. 2019, 17:05
|
|
Registrovaný uživatel |
Ó, to zase není tak neobvyklé, že se "restaurátor" podepsal. Tedy v době, kdy obrazy opravovali při nejlepším školení malíři, v horším případě nějaký místní všeuměl |
#45 20. 9. 2019, 18:09
|
|
Registrovaný uživatel |
Jinak... děkuji (možná i za další) za vložení restaurátorského postupu.
Ve zdejším prostoru převážných jednorázových překupníků je to určitě vybočující vlákno. |
#46 20. 9. 2019, 23:13
|
|
Registrovaný uživatel | |
#47 21. 9. 2019, 6:54
|
|
Registrovaný uživatel |
Docela dlouhá debata o obrazu který se prodal za 4200-, a majitel dostal po stržení provize a poplatků sotva 3000 Kč. Takových lidovek je spousta a nemyslím, že jsou nějak zajímavé. Možná jen pro restaurátory kteří se na nich dobře živí psaním elaborátů o postupech, sondách, průzkumech atp..
|
#48 21. 9. 2019, 7:37
|
|
Registrovaný uživatel |
Bezpochybně v této debatě ten nejhloupější a přímo dementní příspěvěk! Za další komentář to nestojí |
#49 21. 9. 2019, 8:31
|
|
Registrovaný uživatel |
Máte právo si nemyslet, že lidovky/pololidovky jsou zajímavé. Že jsou nezajímavé pro vás, to je zřejmé. Jiný to může mít nastavené odlišně a ne každý posuzuje obrazy jenom podle momentální internetové ceny. To dělají ti, kteří chtějí jen prodat či koupit. Ale obraz může mít i jiné hodnoty, pro které stojí za to do něj investovat. (Mimochodem, na tom vašem odkazu je jiný obraz než zde diskutovaný! Což je naopak pro "náš" obraz velice zajímavé!) ............. K restaurátorské práci: restaurátor se živí restaurováním, takže ho čas strávený vypisováním pracovních postupů naopak spíše zdržuje. Ale už ve škole se naučil, že a proč je restaurátorská zpráva důležitá, takže ti zodpovědnější berou tuto část své práce jako samozřejmost i u méně významných obrazů, pokud si to majitel přeje. "Sondy a průzkumy", jak se opovržlivě vyjadřujete, to je milej pane, nejdůležitější část restaurování, protože to určuje další postup tak, aby nehrozilo poškození malby! Bez sond a průzkumů se z restaurátora stává opravář. Tak se k obrazům přistupovalo v minulosti (pravda, někdy i dneska, protože opravovat obrazy umí každý, vždyť na tom nic není). A i proto mají současní restaurátoři tolik práce . |
#50 21. 9. 2019, 11:14
|
|
Registrovaný uživatel |
Současní restaurátoři mají tolik práce protože na kdejakou pitomost si určí termín na měsíce a pak to udělá frajer za dvě hodiny v noci Viz. grafity na mostě. Ale je jasné, že se tím živíte a že to budete hájit a nepřiznáte že se nemusí všechno dělat složitě. V nedávné době restauroval celý tým restaurátorů Rembrandtův obraz kterému, až na pár retuší, nic nebylo a to celý rok. I když asi nevětší práce asi byla s převozní bednou.Takže asi tak.
|
Seznam uživatelů · Seznam správců · Statistiky · RSS kanál
Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky | UseBB 1