Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Rady začátečníkům » začátečník - pár dotazů

Vykupminci.cz
Numisargo

začátečník - pár dotazů

Moderátoři: smith, Tomako.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: 1 2 >

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Dobrý den,

jsem úplný začátečník v tomto oboru a proto bych rád získal alespoň pár poznatků od zkušených kolegů :) a za každou reakci předem děkuji!

Co sbírat je asi zbytečný dotaz, to je dle mého názoru každá věc, já bych zatím chtěl ČSR, ČSSR, ČR, jaký kvalitní katalog či literaturu doporučujete?

Označování stavu bankovek se mi podařilo sehnat, ale mám trochu pocit, že hranice mezi jednotlivými kritérii je asi hodně "pocitová" dle hodnotitele ( někdo dá VF jiný XF), nebo existuje nějaké přesné měřítko, podle kterého se určí v jakém stavu bankovka je?

Existuje nějaká metoda ( "laická" nemám na mysli profi restaurátory ) jak bankovky upravovat? Nemám na mysli nějaké vyrazné změny, ale třeba odstranění drobných skrvn, vyrovnání přehybů apod.? ( trochu "blbě" mě třeba napadá žehlička :'( )

Jak bankovky uchovávat, aby nedošlo k jejich znehodnocení - je možné, že uložení v neprofesionálních obalech ( plastové "košilky") mohou bankovky poničit? Např. ztratí barvu apod.

Existuje nějaký katalogový ceník bankovek na netu, nebo je to spíše o štěstí a různých tržních cenách na aukcích a eshopech?


To je asi pro začátek vše, pokud již byly mé možná hloupé dotazy někde zde zodpovězeny, tak mě prosím nasměrujte do patřičného fóra, opravdu nemám čas zde vše studovat.

Děkuji.
Moderátor
Vítejte kolego ;)