Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Mince Habsburků » Leopold I. (*9.6.1640 +5.5.1705)

Vykupminci.cz
Numisargo

Leopold I. (*9.6.1640 +5.5.1705)

Moderátoři: jan322, Kucera.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 142 143 144 145 146 147 148 149 150 > »

Autor Příspěvek
Registrovaný uživatel
Ja som dávnejšie v Pannonii vydražil v aukcii na prvý pohľad krásny groš Mateja II. z Veľkej Bane a následne som zistil, že sa ten istý, ale nevyčistený nepredal v predchádzajúcej za 2/3 ceny, čo som dal ja. Odvtedy na nich prdím.
Registrovaný uživatel
Nad počínaním niektorých zberateľov sa mi zastavuje rozum...

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
_______________
Všetko o bankovkách www.mojazbierka.sk :)
Sent from my ZX Spectrum
Registrovaný uživatel
A co takhle vzácné vysoké au nominaly.. Docela častý jev z minulost..

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Barbar, je tam jeden zásadný rozdiel. Pri veľkých zlatých minciach ich najprv niekto musel presne odvážiť, aby zberateľ poznal ich nominálnu hodnotu (dukátový násobok). No pri XV grajciari je tam nominál vyrazený z mincovne, takže to nedáva žiadny zmysel. :evil:
_______________
Všetko o bankovkách www.mojazbierka.sk :)
Sent from my ZX Spectrum
Moderátor
Fidzi

Nemůže to být dobové? A jen náhodně připomínající nominální značku? Hned jsem se šel podívat na svojí minci, kde mám podobný rejhy..A je to 100% dobové (na té mojí).

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Fidzi napsal
Barbar, je tam jeden zásadný rozdiel. Pri veľkých zlatých minciach ich najprv niekto musel presne odvážiť, aby zberateľ poznal ich nominálnu hodnotu (dukátový násobok). No pri XV grajciari je tam nominál vyrazený z mincovne, takže to nedáva žiadny zmysel. :evil:


Ale blbost je to ze stejného hloupého důvodů.. Značení dost pravděpodobně pochází z doby platnosti nominalu, kdy se optický zvyraznila jeho nominální hodnota (špatně rozeznatelna ražba) Ikdyž 10 dukáty byly spíše prezentační ražby i přesto se mohly objevit v rukách obchodníka,bankéře.
Pro jednoduší rozlišení se udělala značka. Se samostatným sběratelstvím (což se nikdy 100% nedá tvrdít) s velkou pravděpodobností to nemá nic společného.. Fidzi
Registrovaný uživatel
barbar napsal
Ale blbost je to ze stejného hloupého důvodů.. Značení dost pravděpodobně pochází z doby platnosti nominalu, kdy se optický zvyraznila jeho nominální hodnota (špatně rozeznatelna ražba) ...

:D :D :D Ty už iný nebudeš... :D :D :D
_______________
Všetko o bankovkách www.mojazbierka.sk :)
Sent from my ZX Spectrum
Registrovaný uživatel
Paul napsal
Nemůže to být dobové? A jen náhodně připomínající nominální značku? Hned jsem se šel podívat na svojí minci, kde mám podobný rejhy..A je to 100% dobové (na té mojí).

V ktorej dobe vzniklo gravírovanie presne určiť nedokážeme. Ale je to prvý uhorský XV.grajciar, kde som niečo také videl a to mi ich za tie roky rukami prešlo fakt hodne. Vzhľadom na ojedinelý výskyt gravírovania a to, že je podobné ako pri zlatých minciach, usudzujem, že išlo o prácu jednotlivca - pravdepodobne zberateľa. Aj Chaura si mince značkoval, ale omnoho citlivejšie...
_______________
Všetko o bankovkách www.mojazbierka.sk :)
Sent from my ZX Spectrum
« Poslední úpravu provedl(a) Fidzi v 18. 12. 2021, 14:00. »
Registrovaný uživatel
Jojo, zaregistroval jsem nekolikrat a jednou i vlastnil, vždyť mince s pribehem mají větší hodnotu :-D
Registrovaný uživatel
Fidzi napsal
Aj Chaura si mince značkoval, ale omnoho citlivejšie...


Pozor, nie je to úplne pravda. Zalovil som v pamäti a spomenul si na túto diskusiu spred 10 rokov. Pamätám si aj obrázok a "ch" vyrazené na hrane toliara, ale link je už bohužiaľ dead:
http://www.sberatel.com/diskuse/sberatel/sberatelska-znacka-_post_-169019#post169019
Registrovaný uživatel
Kúzlo nechceného. Tá diskusia je presne na deň spred 10 rokov. 8)
Registrovaný uživatel
Tu je jedna... ;)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Moderátor
Fidzi napsal
Paul napsal
Nemůže to být dobové? A jen náhodně připomínající nominální značku? Hned jsem se šel podívat na svojí minci, kde mám podobný rejhy..A je to 100% dobové (na té mojí).

V ktorej dobe vzniklo gravírovanie presne určiť nedokážeme. Ale je to prvý uhorský XV.grajciar, kde som niečo také videl a to mi ich za tie roky rukami prešlo fakt hodne. Vzhľadom na ojedinelý výskyt gravírovania a to, že je podobné ako pri zlatých minciach, usudzujem, že išlo o prácu jednotlivca - pravdepodobne zberateľa. Aj Chaura si mince značkoval, ale omnoho citlivejšie...


Gravírování? Na gravírování nebo rytectví přeci jen potřebuješ fundovanost, tohle vypadá jen jako zářez ostrou hranou. JAk na tom XV, tak na mojí.

Já si říkal (u té mojí), že šlo jen o tvořivost z nudy, nebo si někdo minci poznačil (vzhledem k tomu, že se jedná o nález je značení dobové, nikoliv sběratele).

U tý XV nechápu to V...Proč je tam příčka navíc..Jako by to třeba bylo jen pár náhodnejch zářezů, nebo se někdo nudil (třeba dítě) a vyryl to tam. Sběratel by musel bejt fakt imbecil, aby toto udělal. Snížil by vědomě cenu.

Vsadil bych na dobový poškození.
Registrovaný uživatel
Paul napsal
Fidzi napsal
Paul napsal
Nemůže to být dobové? A jen náhodně připomínající nominální značku? Hned jsem se šel podívat na svojí minci, kde mám podobný rejhy..A je to 100% dobové (na té mojí).

V ktorej dobe vzniklo gravírovanie presne určiť nedokážeme. Ale je to prvý uhorský XV.grajciar, kde som niečo také videl a to mi ich za tie roky rukami prešlo fakt hodne. Vzhľadom na ojedinelý výskyt gravírovania a to, že je podobné ako pri zlatých minciach, usudzujem, že išlo o prácu jednotlivca - pravdepodobne zberateľa. Aj Chaura si mince značkoval, ale omnoho citlivejšie...


Gravírování? Na gravírování nebo rytectví přeci jen potřebuješ fundovanost, tohle vypadá jen jako zářez ostrou hranou. JAk na tom XV, tak na mojí.

Já si říkal (u té mojí), že šlo jen o tvořivost z nudy, nebo si někdo minci poznačil (vzhledem k tomu, že se jedná o nález je značení dobové, nikoliv sběratele).

U tý XV nechápu to V...Proč je tam příčka navíc..Jako by to třeba bylo jen pár náhodnejch zářezů, nebo se někdo nudil (třeba dítě) a vyryl to tam. Sběratel by musel bejt fakt imbecil, aby toto udělal. Snížil by vědomě cenu.

Vsadil bych na dobový poškození.


Jasně, že s s velkou pravděpodobností ano.
Jedná se o prosté rýhy... Kdo ví nějakej poloslepej hospodskej, obchodník, voják, bankéř nebo farmař to tam vyryl.. :lol:
Registrovaný uživatel
tohle mi dalo dost práce sehnat, 1 krejcar 1697 Košice, souhlasí?

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Súhlasí.
To si fakt cielene zháňal košický gajciar? Zohnať sa dá, aj ti viem okamžite napísať v ktorom e-shope. Ide o to, koľko si za to ochotný dať.
Registrovaný uživatel
Dělám Leopolda okrajově, chyběl mi a pak na mě vypadl z jednoho lotíku za pár stovek, tak ještě obol a 10 krejcar, tam už na mincovnách nezáleží...
Registrovaný uživatel
Presne toto som si myslel. Teda, že to nebolo cielené, ale že skrátka išiel okolo teba ;) Mal som to aj napísané, ale nakoniec som to zmenil. Pár stoviek je super cena za tento kúsok. Gratulujem. :)
Registrovaný uživatel
zdravím, koukal jsem na tuto minci v aukci. přijde mi proti jiným až moc hezká. je na ní vše v pořádku?

https://www.ebay.com/itm/HUNGARY-3-KREUZER-1666-LEOPOLD-I-HOGMOUTH-UNC-/202767399082?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l49286&mkrid=711-127632-2357-0
Registrovaný uživatel
Je ok. A podobnou bych mel i navic
Registrovaný uživatel
díky. nechtěl jsem ho kupovat. ale zaujal mě a přišel mi až moc hezký. ale jsem úplný amatér :-)
Registrovaný uživatel
Je to 63 nebo 65 ?

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Ťažko povedať, pošli mi ho, nech ho poriadne poprezerám. ;) Sakriš, ten by sa mi páčil. :P Ukáž aj druhú stranu.
Ale nie, je to 63 ;)
Registrovaný uživatel
1663 je madona so sln. paprskami.1665 je bez paprskov,takže toto je rok 1665-HUS.1516
_______________
Registrovaný uživatel
sigur napsal
Ťažko povedať, pošli mi ho, nech ho poriadne poprezerám. ;) Sakriš, ten by sa mi páčil. :P Ukáž aj druhú stranu.
Ale nie, je to 63 ;)


Není můj.Je vystaven na FB za 19 K a myslel jsem si že to nebude 63 ale prodejce si stojí za svý,m že to 63 je :roll: :D

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 142 143 144 145 146 147 148 149 150 > »

Sběratel.com » Mince Habsburků » Leopold I. (*9.6.1640 +5.5.1705)

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1