Sběratel.com

Diskusní fórum o sběratelství

Sběratel.com » Naše mince » 5 haléř 1924

Vykupminci.cz
Numisargo

5 haléř 1924

Moderátoři: barbar, Charon.

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 8 9 10 11 12 13 14 > »

Autor Příspěvek
Moderátor
Často ceny nejsou tak důležité jako samostatný aukční výskyt některých zajímavých mincí.
Příkladně mám skoro komplet katalogy čns pražských aukcí od roku 2006..Čas od času si je prohlížím,nebo hledám konkrétní mince a nacházím zajímavý kusy, které se dnes myslím za poslední léta v podstatě aukčně neobjevují...

..Sic jako čerstvý člen ČNS bych byl i pro založení nějakého fondu k financování digitalizace aukčnich katalogu čns , tím by se značně urychlil celý proces..
« Poslední úpravu provedl(a) barbar v 22. 1. 2022, 21:52. »
Registrovaný uživatel
barbar napsal
Fidzi tak jak to bylo s tím papírovým sáčkem bankovního úředníka s 88 roku, když už si to nakousl..?
Pokud víš něco bližšího jako počet, či zda existují nějaké fota, cokoliv dej vědět, třeba na email... Díky 👍

išlo o to, že sa dorazili nové 5 haliere 1924 a dali sa do obehu, len sa vymyslela prúpovídka. Tých naozaj originál bude možno 5 kusov.
Moderátor
dula77 napsal
barbar napsal
Fidzi tak jak to bylo s tím papírovým sáčkem bankovního úředníka s 88 roku, když už si to nakousl..?
Pokud víš něco bližšího jako počet, či zda existují nějaké fota, cokoliv dej vědět, třeba na email... Díky 👍

išlo o to, že sa dorazili nové 5 haliere 1924 a dali sa do obehu, len sa vymyslela prúpovídka. Tých naozaj originál bude možno 5 kusov.


Ano o těch původních,, hrstce,, kusů vím, včetně typických znaků které mince nesou viz.popis v tomto vlákně včetně zveřejněných fotografií.
Zajímala mne konkrétní bachorka, k nálezu onoho sáčku po uřednikovi, zdálo se mi, že by Fidzi mohl něco bližšího vědět, když to nakousl a vůbec co je na tom pravdy..
Registrovaný uživatel
Zjistil jsem, že mi v přehledu chybí 5 hal 1924 ze sbírky J.Kokoluse dražený v jeho sbírce u M+CH v roce 2017. Tak jsem ji tam doplnil (pořadové číslo 3.) ;)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Asi sa ti tam omylom dostala nespravna tabulka.
_______________
Registrovaný uživatel
MikyM napsal
Zjistil jsem, že mi v přehledu chybí 5 hal 1924 ze sbírky J.Kokoluse dražený v jeho sbírce u M+CH v roce 2017. Tak jsem ji tam doplnil (pořadové číslo 3.) ;)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem


Jasně, že jo... díky za upozornění, dám správnou... :?
Registrovaný uživatel
Tak snad nyní … ;)
A je to pořadové číslo 20)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
MikyM - ako som už skôr naznačoval, ceny niektorých mincí výrazne vybočujú z radu... dohľadaj si ich foto a porovnaj s originálnym kusom. ;) Tiež "Incheba" bola aukcia SNS Bratislava.
_______________
Processed coin catalogs 3.704 Auctions / 30.200 Lots
Všetko o bankovkách www.mojazbierka.sk :)
Sent from my ZX Spectrum
Registrovaný uživatel
Fidzi napsal
MikyM - ako som už skôr naznačoval, ceny niektorých mincí výrazne vybočujú z radu... dohľadaj si ich foto a porovnaj s originálnym kusom. ;) Tiež "Incheba" bola aukcia SNS Bratislava.


Rozumím Vám, reagoval jsem na váš původní podnět zde, už v příspěvku č. 237 - a proto všechny zjištěné dražby jsem v tabulce ponechal.
Za tu "Inchebu" děkuji, až se prodá někdy někde další pěták, tak v příští tabulce bude opraveno a doplněno :D
Moderátor
Téma 5 haléř 1924 přesunuto ze sekce pokec o mincích, do zdejší sekce naše mince..
Registrovaný uživatel
No nekupto... :D
Divím se, že si Aukro nechá kazit svoji image podobnými aukcemi...
https://aukro.cz/5hl-1924-rrrrrr-7004828141
Registrovaný uživatel
No to si fakt dělají kozy ... :shock:
https://aukro.cz/5hl-1924-rrrrrr-7004828141
Moderátor
MikyM napsal
No to si fakt dělají kozy ... :shock:
https://aukro.cz/5hl-1924-rrrrrr-7004828141



Čeče a jak se o ní poprali..
I kopie dnes něco stojí škoda, že nejsou k mání ostřejší fotky.
Vypadá, že pro věrohodnost ležela někde v hnoji.. :)
Registrovaný uživatel
Včera u M+CH proběhla dražba zajímavé položky (viz přiložený obrázek). Součástí kolekce mincí byl i 5 hal 1924 s osvědčením od ČNS z roku 1982.
Bohužel, nelze tak z dosažené ceny kolekce stanovit cenu této konkrétní mince...
(zajímavé je ale vědět, že současná žní cena kompletní (!) kolekce mincí ČSR 1918-1938 je 42 000 euro (t.j. při včerejším kurzu 1e/24,32 Kč celkem 1 021 440 Kč + 20% dražební přirážka) ;)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Slušná cena, dve originálne mince vlastnil môj priateľ, žiaľ je po smrti a mince kde sú, otázka za veľké prasule???
_______________
Múdry sa teší objaveniu pravdy, hlupák falošnosti.
Moderátor
Za předpokladu sbírkových stavů mincí, bych čekal cenu výrazně vyšší pohybující se minimálně kolem 1,5 mil..
Registrovaný uživatel
MikyM napsal
(zajímavé je ale vědět, že současná žní cena kompletní (!) kolekce mincí ČSR 1918-1938 je 42 000 euro


Určite je kompletní?
Moderátor
Obsahuje kompletní oběžné i pamětní mince Československa z období První republiky 1918-1938, včetně originálních ražeb velmi vzácných mincí 10 koruna 1933, 5 koruna 1937 a 5 haléř 1924. K minci 5 haléř 1924 je i osvědčení z roku 1982 od České numismatické společnosti. Neobsahuje pouze minci 25 haléř 1932.
Registrovaný uživatel
barbar napsal
Obsahuje kompletní oběžné i pamětní mince Československa z období První republiky 1918-1938, včetně originálních ražeb velmi vzácných mincí 10 koruna 1933, 5 koruna 1937 a 5 haléř 1924. K minci 5 haléř 1924 je i osvědčení z roku 1982 od České numismatické společnosti. Neobsahuje pouze minci 25 haléř 1932.


Tak to pardon, to se moc omlouvám, to jsem napoprvé nevykliknul na obrazovku celé ...
(Tak to by tam ale pak neměla co dělat ani ta 5 Kč 1937, taky to nebyla oběžná mince.. ale odražek na vzor... ;) )


Ten 25 hal 1932 se na stejné aukci o pár položek jinde vydražil za 24 000 euro (t,j 583 680,-Kč + 20%)! Šílená částka :(
Moderátor
MikyM napsal
barbar napsal
Obsahuje kompletní oběžné i pamětní mince Československa z období První republiky 1918-1938, včetně originálních ražeb velmi vzácných mincí 10 koruna 1933, 5 koruna 1937 a 5 haléř 1924. K minci 5 haléř 1924 je i osvědčení z roku 1982 od České numismatické společnosti. Neobsahuje pouze minci 25 haléř 1932.


Tak to pardon, to se moc omlouvám, to jsem napoprvé nevykliknul na obrazovku celé ...
(Tak to by tam ale pak neměla co dělat ani ta 5 Kč 1937, taky to nebyla oběžná mince.. ale odražek na vzor... ;) )


Ten 25 hal 1932 se na stejné aukci o pár položek jinde vydražil za 24 000 euro (t,j 583 680,-Kč + 20%)! Šílená částka :(


Stejná co jsem minulý rok držel v pazourech, co vím byla prodána v Bratislavě, nyní v Praze a za pěkný peníze koukám..
Registrovaný uživatel
Ceny některých položek, zvlášť ty varianty nebo zkušební, nad tím zůstává rozum stát. Je možné že se o to přetahujou nějaké muzea za státní peníze? Částky astronomické a ten zisk na poplatcích pro M&Ch včera, krásný byznys.
Registrovaný uživatel
V jiném vlákně mě kolegové donutili vkládat hezčí tabulky, tak tu nejaktuálnější dám tedy i sem no... :D

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
Registrovaný uživatel
Tak letos v dubnu v aukci společnosti MaCH se objevil po čase zase jeden "pěťák"...tak uvidíme, co trh. Zaujala mě poznámka o tom, že kus pochází z neprasklého razidla... (zažlutil jsem to v textu)...
Jen jsem si utvrdil svoji myšlenku, že originál této mince není jen ten, kde jsou u mostního oblouku známky prasklého razidla, jak se v poslední době toto neustále zdůrazňovalo...
Vždycky jsem toto novodobé dogma o "jediném ukazateli" pravosti 5 hal 1924 se snažil mírnit, že než "to prasklo" asi se musely vyrazit nějaké kousky.....

Snad se autor článku na internetu pan Bednář nebude zlobit, když to tu takto zkráceně, jen pro téma tohoto vlákna, překopíruji... ;)

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
« Poslední úpravu provedl(a) MikyM v 16. 4. 2023, 21:05. »
Moderátor
Jen doplním historii 5 hal. 1924 z rodiny Ritterů resp. Chlapoviče (katalog M-Chl. resp. Havel-Raritní mince československé oběžné mince).

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem
_______________
MEMENTO MORI ET CARPE DIEM
Moderátor
Právě, že 5 haléř nemá stopy požkozené raznice (rýhy),stopy vady jsou jasně patrné na všech známých kusech včetně exempláře v Národním muzeu lícní i rubová strana ,viz fotografie porovnání exempláře národního muzea s původní raznicí.
Po podrobném zkoumání bylo zjištěno, že rýhy kopírují obrys reliéfu s protější strany mince navzájem, což jasně poukazuje na vadu vzniklou úderem razícího stroje na prázdno,bez střížku.
Původní razidlo je uloženo v trezoru mincovny, existují také další razidla na základě standardních postupů mincovny pro sériovou výrobu, které vznikly před samotnou ražbou na základě plánovaného nákladů, který se nakonec neuskutečnil..
S toho usuzují a mám značné pochybnosti o pravosti mince,dle mého názoru se nejedná o původní prvorepublikovou ražbu ..
Z velkou pravděpodobností se jedná o pozdější doražbu, jinými razidly které byly předem připraveny k sériové výrobě,podle jistý zdrojů částečně také zveřejněných(doražba 80 letech) bylo v období minulého režimu těchto doražeb respektive suvenýrů nespočet..

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Obrázek vložený uživatelem

Nové téma Další příspěvek

Stránka: « < ... 8 9 10 11 12 13 14 > »

Sběratel.com » Naše mince » 5 haléř 1924

Diskusní fórum | Sberatel.com | články | inzerce | katalog | mince | sběratelé | zápalky |

TOPlist
Sběratel.com je poháněno systémem UseBB 1